JayBerg skrev 2024-08-15 20:29:28 följande:
Låter helt rätt, och som tjejen säger med, jag håller med.
Jag har idag iallafall lärt mig att orden kompromiss och uppoffring är heeeelt fel ord att använda i detta sammanhang. Hoppas fler män fattat..
Givande och tagande är bättre att använda.
Att det finns män som faktiskt tror stenhårt på kompromissande och uppoffringar från kvinnans sida
(I fel mening alltså), jo det gör det, tyvärr....
Hoppas dom läser lite här då..
Kan ju säga för egen del om man skall dra det kort..
Jag "tjatade", ibland gick det men det gick bara sämre och sämre på sexfronten o jag fattade inget..
Jag tröttnade och gav mer eller mindre upp att försöka,
Hon finner ju ändå inte mig sexig och vill inte ha sex med mig längre..
Till slut blev hon SKITSUR och ledsen och trodde jag inte ville ha henne längre, att hon var ful och osexigt o allt sånt.
Och där stod jag i fattade fan ÄNNU mindre!
TVIVLADE STARKT PÅ om det var min kukstorlek, hade jag typ ingen attraktionskraft längre? Ja en massa sånt..
"Jo du är sexig som fan! Ja jag vill ha dig men du vill ju inte ha MIG!"
Som sagt .. hon var otydlig nog för sin tröga gubbe som inte fattade varken ut eller in..
Vi pratade, vi började faktiskt prata på allvar och vips! Några år senare vart det mycket bättre! 😀
Jag tror för övrigt inte bara vilka ord man använder är väsentligt.
Om man använder orden "ge och ta" för någon typ av millimeterrättvisa funkar inte det heller,
Vad gäller exemplet "initiativ", som ju tråden handlar om, så har vissa helt enkelt lättare att ta initiativ, andra, inte sällan kvinnor, har en mer responsiv sexlust. Det är lite som en sexuell läggning. Vissa behöver att den andre "startar".
Om man inte förstår den andre, och fastnar i att man måste "ge och ta" kan det försvåra den sexuella lusten, och i stället begränsa sexlivet med krav och spärrar.