• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Anonym (V)

Jag gissar pojke!

Elliok skrev 2024-10-16 16:31:30 följande:

Hej! Andra barnet här. Födde vårat första i mars i år så det kommer vara 13 månader mellan dom. Inte planerat men så välkommet! Fler som kommer ha barn tätt eller har? Dela gärna erfarenheter. Skulle också vara så roligt om någon vågade sig på att gissa kön på vår bebis? Bilderna är tagna 13+2 Glad

• Sam2023
    Elliok skrev 2024-10-16 16:31:30 följande:

Hej! Andra barnet här. Födde vårat första i mars i år så det kommer vara 13 månader mellan dom. Inte planerat men så välkommet! Fler som kommer ha barn tätt eller har? Dela gärna erfarenheter. Skulle också vara så roligt om någon vågade sig på att gissa kön på vår bebis? Bilderna är tagna 13+2 Glad

Hej! Jag har också född i år  8 januari.Så det kommer vara 15 månder mellan dom.Jag har också inte planerat men så Välkommen.                                                               Jag gissar att du har liten flicka 
    Jag lägger också upp ultraljud bild om någon vill gissa
  • IRABELLE

Hallå allihop!
    Tyst och lugnt i tråden, hoppas det är ett gott tecken och att allt går bra för er. Snart rul för oss 🥳

Måste bara höra, är det någon mer som fått oerhört ont i ländryggen på sistone? De senaste tre dagarna har varit hemska, känns som ett stort blåmärke. Inväntar svar från sjukgymnast 😴

• Miniflin
    IRABELLE skrev 2024-11-07 08:05:27 följande:

Hallå allihop!
    Tyst och lugnt i tråden, hoppas det är ett gott tecken och att allt går bra för er. Snart rul för oss 🥳

Måste bara höra, är det någon mer som fått oerhört ont i ländryggen på sistone? De senaste tre dagarna har varit hemska, känns som ett stort blåmärke. Inväntar svar från sjukgymnast 😴

Hej!
    Ja vi har RUL 21/11, vill dit nu!! Vill bara se pyret... är mitt andra barn och har inte känt någon form av rörelse än... är ju normalt såklart men kommer inte ihåg när jag började känna med första barnet, haha. Har dock moderkakan i framvägg även den här gången så det påverkar säkert... Gick in i vecka 18 idag :)

Jag har inte ont i ländryggen, men i typ precis övre delen av rumpan... upp mot länden. Gör ondare när jag varit dålig på att röra på mig. Har stillasittande jobb just nu pga graviditeten, så det är tur vi har en ny hund hemma som jag åker hem och går en promenad med varje lunch, annars hade jag nog haft ondare! Hoppas du får hjälp med ryggen!
  • Loppster

Så jobbigt med ländryggen. Jag har ont svanken och så strålar det ner i bakbenen. Antar att det är någon form av foglossning. Jobbar som frisör så jag står upp hela dagarna. 

denna Veckan har jag fått första sparkarna. väldigt mjuka men flera stycken. Så mysigt. Innan har det mest varit att det kittlas eller känns som en fisk i magen. Går in i v 18 imorgon. Nästa vecka är det dags för rutin ultraljud. 

• Sam2023

Hej allihopa blev gravid oplanerad trots pcos har en 9 månders bebis pojke och tre tjejer tvillingar är 9 år och en 5 åring.Alla va planerad fick hjälp med letrozol.Men nu blev det en till utan att veta om det eftersom jag brukar inte ha mens varje månad så gjorde jag inget test men när jag träffade min vän så hon du är gravid kom vi gå köper graviditetstest men jag trodde inte jag tog det som ett skämt.Efter några dagar så köpte jag rfsu test och det blev positivt direkt blev chockad nästa dag köpte jag clearblue och det visade gravid 3+ .Bebisen är så Välkommen min mirakel kommer den 27 april beräknad 

• Lugnoro

Jag tror att jag kände bebisen sparka idag! Har rul imorgon, så hoppas verkligen att allt är bra. 

• Anonym (Blivande tvåbarnsmamma)

Hej!

Jag är ny här. Har följt tråden, men inte skrivit något själv. Tycker dock att det är supermysigt att följa och läsa om allas graviditeter, och då lär jag ju bidra lite själv ;) Är 45 år och naturligt gravid i vecka 20. Vi har en 7-åring sedan tidigare. 

Jag var på RUL idag. Allt såg bra ut med bebisen, en son. Men på slutet, när hon skulle kolla min moderkaka var hon tyst lääänge. Jag har tidigare haft ett MA som upptäcktes på Kub-testet, och då var det samma tystnad. Så jag blev supernervös. 

Det visade sig dock att min moderkaka är böjd längs högersidan. Hälften sitter i fram, och hälften sitter i bak. Helskumt! Är det någon som haft liknande? Barnmorskan verkade dock inte orolig alls. Det är ingen avvikelse att ha det så, och ingen läkare behövde kolla på det. Däremot kommer jag känna mest på vänster sida, vilket jag gör. Trodde att det var för att rumpan låg ditåt. Kan dock inte släppa det helt. 

• Lugnoro

Jag var på rul igår, men får komma tillbaka nästa vecka då de inte kunde se allt. 

• Maggan777

Hej!

Nu var det länge sedan jag skrev något här. Jag har precis gått in i vecka 18 och ska på RUL om cirka 2 veckor. Precis som inför KUB är jag rädd och nervös för att något ska vara fel, men jag försöker att inte tänka på det för mycket. 

Är det någon mer här inne som inte heller har fått någon gravidmage överhuvudtaget? Det här är första gången jag är gravid så jag trodde nog att jag skulle ha en kula i vecka 18, men det syns inte alls. Det kanske är helt normalt men ibland börjar jag ifrågasätta om jag ens är gravid haha.. Trots att vi sett bebisen på KUB. 

Svar på tråden BF april 2025