• Anonym (bella)

22 år gammal och vill göra bröstförstoring

Hej,

Jag har i flera år funderat på att göra bröstförstoring pga att mina bröst är små samt att jag har ganska stora bröstvårtor också. Någon som genomgått bröstförstoring och kan dela med sig av upplevelser? Tar gärna emot tips på bra klinik i Sverige som är duktiga på bröstförstoring. Jag har funderat på Nordiska Kliniken. Någon som opererat sig där och blivit nöjd? Enligt recensioner jag läst än så länge verkar NK vara nr 1 på listan för patienter som opererar bröst eller gör andra behandlingar där. 

• Svar på tråden 22 år gammal och vill göra bröstförstoring
  • Anonym (Med)
    Anonym (bella) skrev 2024-08-24 16:42:07 följande:
    22 år gammal och vill göra bröstförstoring

Hej,

Jag har i flera år funderat på att göra bröstförstoring pga att mina bröst är små samt att jag har ganska stora bröstvårtor också. Någon som genomgått bröstförstoring och kan dela med sig av upplevelser? Tar gärna emot tips på bra klinik i Sverige som är duktiga på bröstförstoring. Jag har funderat på Nordiska Kliniken. Någon som opererat sig där och blivit nöjd? Enligt recensioner jag läst än så länge verkar NK vara nr 1 på listan för patienter som opererar bröst eller gör andra behandlingar där. 

Du kommer ångra dig, brösten blir större med ålder och efter graviditeter. Själv har jag gjort bröstförminskning, bästa jag gjort både för min själ och min rygg och axlar.
  • Anonym (bella)

När gjorde du bröstförstoring och vilken storlek hade du då dvs nu? Jag har storlek B-C beroende på olika BH-märken. 

• Anonym (50)

Jag tycker inte du ska förstora brösten, b-c är ju lagom stora.
    Är nu 50+, ammat 2 barn, bonus är att mina bröst inte hänger, min kollega med stora bröst (gamla implantat) har ful form och som han själv säger hängpattar.

• Anonym (S)
    Anonym (Med) skrev 2024-08-24 16:46:16 följande:
    Du kommer ångra dig, brösten blir större med ålder och efter graviditeter. Själv har jag gjort bröstförminskning, bästa jag gjort både för min själ och min rygg och axlar.
    Så är det för vissa medan andra får mindre bröst efter graviditet och amning. Jag hade c-kupa från början och brösten blev mindre för varje graviditet så nu varjag knappt en a-kupa. Funderar därför också på bröstförstoring och hoppas på tips i tråden.
  • Anonym (S)
    Anonym (bella) skrev 2024-08-24 16:49:49 följande:

När gjorde du bröstförstoring och vilken storlek hade du då dvs nu? Jag har storlek B-C beroende på olika BH-märken. 

Då har du perfekt storlek som de är. Önskar jag hade B eller C kupa som när jag var yngre. 
  • Anonym (gg)
    Anonym (Med) skrev 2024-08-24 16:46:16 följande:
    Vaddå blir? Inte ett dugg säkert. Nu tycker jag TS verkar ha helt normal bröststorlek även om hon inte nämner omkretsen men nångång efter 24 blev då mina inte dugg större.
  • Anonym (J)

Trodde det var vanligare att man tog ur implantat nu för tiden och att små börjar bli poppis igen. Tråkigt. 

Jag har med små. Stora bröstvårtor. Har också funderat på det. Men jag vägrar, jag försöker pränta in i mitt huvud istället att jag är bra som jag är. Ändra på sig kan man möjligtvis göra den dagen de börjar hänga isåfall. Synd annars. 

Tänk på att du förmodligen får göra om dem flera gånger med. De ändras. Implantaten kan gå sönder. Har vänner som fått göra om tre gånger. De har haft sina i 10 år nåt. Totalt. Den ena behöver göra om sina igen för kanten syns tydligt på huden. Sen säger hon att de ser inte alls bra ut. De ändrades efter hon fick barn. Sedan är det väl också för det gått några år sedan de gjordes också. Det var på seriös klinik. Så det är inte det. 

• Anonym (J)
    Anonym (gg) skrev 2024-08-24 18:01:33 följande:
    Vaddå blir? Inte ett dugg säkert. Nu tycker jag TS verkar ha helt normal bröststorlek även om hon inte nämner omkretsen men nångång efter 24 blev då mina inte dugg större.
    Går man upp i vikt blir dem större iallafall. Mina har blivit det. Har gått upp 10 kg.

Men hellre små än några som hänger och man får ont i ryggen av. 
  • Anonym (J)
    Anonym (bella) skrev 2024-08-24 16:49:49 följande:

Så pass, jag har A. 
Svar på tråden 22 år gammal och vill göra bröstförstoring