Xenia skrev 2024-09-11 14:01:39 följande:
Hedi Fried var mycket besviken på Ulf Kristerssons samarbete med SD.
Den 27 juni 2018 besökte Ulf Kristersson Hédi Frieds lägenhet i Stockholm, något som DN skildrade.
Hédi Fried, 95, föddes i Rumänien och kom till Sverige i juli 1945 efter att ha överlevt koncentrationslägret Auschwitz, där omkring en miljon judar dog under andra världskriget. Sedan dess har hon föreläst om sina upplevelser.
? Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till DN efter mötet med Kristersson.
Några månader svarade även Moderatledaren på frågan kring ett samarbete med Sverigedemokraterna, ställd av Aftonbladet.
? Mina värderingar är inte SD:s, jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka, samregera med SD, sa Ulf Kristersson till tidningen i januari 2018.
www.expressen.se/nyheter/hedi-frieds-besvikelse-pa-kristersson-sa-naiva-/
Vad jag vet har oppositionen inte uppvisat någon antisemitism. Att kritisera Israels bombningar av civila i Gaza är inte antisemitism.
Ja, nu i efterhand var det tur att Ulf Kristersson inte samarbetade med oppositionen.
Han märkte hur mycket Socialdemokraterna och Miljöpartiet utnyttjade sina ställningar. När Ulf gjorde det uttalande så var medborgarna inte lika införstådda i hur mycket skada oppositionen hade gjort. Nu när den nuvarande regering börjar granska myndighet efter myndighet så förstår jag nu att oppositionen har orsakat mycket skada i vårt demokratiska system.
Jag tror man ska tänka ett varv extra varför Ulf Kristersson agerade som han gjorde.
Ha lite tålamod, ett nytt ljus kommer visa hur mycket skada oppositionen har åsamkat.
Ygerman klarade inte av att klappa händerna, det är väl det minsta man kan begära av en politiker som ser till allas lika värde?