nihka skrev 2024-09-15 14:50:45 följande:
Då har du misslyckats i din ambition eftersom du inte klarar av att sluta prata om mig som person.
Det står inget om att stödet för Hamas skulle dominera något särskilt politiskt parti och det är du som gör extrema övertolkningar som påstår det.
Hahaha! Tror du att det står "Hamasvän" stämplat i pannan på folk när de går genom en norsk säkerhetskontroll? Och inbillar du dig att Sverige inte gör några säkerhetskontroller?
Vi har radikalisering som sker i alla dess former
, Åkesson har figurerats tillsammans med nazistsympatisörer och Åkesson har tagit sig in i politiken och då finns det en risk att nazistsympatisörer lockas av att lägga sin röst på Sverigedemokraterna. Dock ska jag tydliggöra att jag tror att Sverigedemokraterna vill ha det så och dessvärre blir det sårbart. Hur många vet inte jag av förklarliga skäl.
Förstår du vilka konsekvenser det kan bli om vi får in underrättelsehoten i politiken? Åkesson har figurerats med nazistsympatisörer och låt mig tydlig göra en viktig aspekt: Att Åkesson har figurerats med nazistsympatisörer innebär inte att han sympatiserar med Hitler, men vi vet inte om någon utpressar Åkessons sårbarheter och om han skulle vara under hot då är han en säkerhetsrisk och det kan medföra till att våran demokrati är hotad.
Vi säger så va!
Nej jag tror inte att det strå Hamasvän stämplat i pannan därav ska vi vara försiktiga med vilka vi tar hit.
Men du har vänt det till att jag är fördomsfull.
Min ambition är inte att prata om dig som person (
Du vänder på det igen).
Hur du är som person kan bara du svara på. Däremot jag kritiserar ditt tillvägagångssätt och ifrågasätter ditt resonemang.
Jag inbillar mig inte att Sverige inte gör några säkerhetskontroller (
du vänder på det igen). Som jag tidigare har nämnt lär det finnas några som följer med ändå eftersom det inte står Hamasvän stämplat i pannan.
Om du tar det personligt så får det stå för dig, jag uppmärksammar endast ditt beteende.
Observera att jag gissar nu; förmodligen är du är inte van att någon uppmärksammar dig om ditt beteende, därför tror jag att du tar det personligt när jag kan sätta fingret på det du gör, men jag kanske har fel?
Jag bemöter dina argument medans du vänder på mina argument och det genomsyras genom hela tråden. Om du ska ägna dig åt att vända på mina argument så kommer jag uppmärksamma dig om när det sker. Det är du som har försatt dig i denna situation och jag ger dig endast förklaringar.
Fortsättning av våran lärorika diskussion;
Socialdemokraterna tar inte Säpos varningar på allvar. Varför S inte tar varningarna på allvar kan bero på din delförklaring att man inte vet antalet av Hamassympatisörer eller att det inte står det i pannan.
www.aftonbladet.se/debatt/a/R9kxr5/s-maste-klippa-sina-band-till-islamister
Säpo sitter onekligen på fakta som är av känslig karaktär.
Det som är intressant är att socialdemokraterna attackerar forskare och experter som varnar för extremismen men klipper inte banden för att partiet ska tas på allvar.
Måste finnas ett intresse av ett socialdemokratiskt parti att sätta stopp för extremismen, eller? Det kanske är aftonbladet som hittar på?
Nu gör socialdemokraterna ett gediget arbete med att fördöma Sverigedemokraterna och tar ett aktivt avstånd från SD. Men det är inte det våran diskussion handlade om. Det var ett tarvligt försök att vända på det igen.