Inlägg från: Anonym (Kratos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kratos)

Vill oppositionen ha antisemitism ?

Tecum skrev 2024-09-11 18:52:15 följande:
    " Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till DN efter mötet med Kristersson."
    Läs innantill, "samröre". 
    Fattar inte att ni ens orkar förneka fakta, det är bara  Trumpstil och sänker era övriga argument. Rimligtvis borde ni i SD och M försöka tiga ihjäl UK:s svek istället.
    Vad fint att Jimmie nämnde i riksdagsrådet  att SD inte har varit befriade från den typen av problematik som vänstern befinner i idag.

Det var stort och Jimmie ska ha en stor eloge för att han erkände deras tillkortakommanden. Han växte i mina ögon.
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 20:28:09 följande:
    Tänk att någon sitter på statistik gällande vilka röster inom ett parti som stödjer vad.

Hur gör du för att överblicka dina fynd från dina åsiktsregistreringsundersökningar?
    Det är superlätt, jag läser.

Vill du att jag ska visa?

arbetet.se/2017/09/06/sd-har-fatt-faste-bland-arbetarna/

Om du inte redan viste så är LO och socialdemokraterna lite som yin och yang.

Jag kan nog fiska fram något från public service om du hellre föredrar det? 
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 20:50:46 följande:
    Ja, du kan läsa högt för mig ur texten som handlar om hur många som röstar på Socialdemokraterna som stödjer Hamas.
    Nä jag sa att socialdemokraterna har gjort sig beroende av Hamassympatisörer. 
    Exakt hur många kanske du har koll på? Jag har inte ens påstått att jag vet, bara att arbetarna kände sig svikna av socialdemokraterna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/utlandsfodda-valjer-rodgront

Man behöver inte vara en raketforskare för att dra en simpel slutsats.

Glöm inte hur socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet år 1994.

www.svd.se/a/MgG4Lm/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet

Läsa kan du uppenbarligen göra själv, men jag kan inte hjälpa dig med att dra en slutsats när du är som du är. 
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 20:36:59 följande:
    Hur tar SDs nazistiska falang att Åkesson numer särskilt värnar om grupper som nazister tidigare gasade ihjäl?
    Jag vet inte, du kanske ska fråga Jimmie?
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 21:30:02 följande:
    Då kan du som är så duktig på att läsa läsa upp för mig stycket där det står att  stödjare av Hamas röstar i så hög grad på Socialdemokraterna och utgör en så stor del av totalen att partiet är beroende av dem.
    Din teknik biter inte på mig.

För jag har aldrig nämnt något av det du säger och varför du vänder det till någonting annat är en stor gåta för mig. Du få söka efter den informationen själv om det är så viktigt för dig.

Men jag kan säga såhär:

Jag vill ha ett demokratiskt samhälle och socialdemokraterna får gärna ingå i vårt demokratiska system. Men socialdemokraterna ska också tar sitt ansvar för deras regeringsunderlag. 

Socialdemokraterna kräver alltid att regeringen ska ta ansvar och brukar peka finger "brun-högern".

Så lägg när ditt skitsnack och sluta göra en höna av en fjäder. Nu är du bara patetisk.
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 21:36:52 följande:
    Vad fint att du nämnde att SD inte har varit befriade från den typen av problematik som NMR befinner sig i idag.

Det var stort och du ska ha en stor eloge för att du erkände dessa  tillkortakommanden.
    Det var inte det jag sa.

Livnär du dig på att ta saker ur sitt sammanhang?

Det här är andra gången som du tar min text ur sitt sammanhang.

Skärp dig!
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 21:50:25 följande:
    Du har påstått att: "Dagens socialdemokraterna har gjort sig för beroende av Hamassympatisörer." 

Så ta fram faktaunderlaget till ditt påstående. Jag utgår från att du anser dig ha ett faktaunderlag eller har du medvetet postat vilda spekulationer/lögner?
    Du har fått två källor så att du ska kunna summera till en simpel slutsats. Om du har en begränsad tankeförmåga så får du bara gilla läget.

Sen har vi haft en historik där du har fått flera delförklaringar. Det sjuka är att du inte ens reagerar på att socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet i ett demokratiskt samhälle och fortfarande har du inte förstått någonting?

Vi har gjort radikala lagändringar p.g.a. socialdemokraternas maktgirighet. Det enda du efterfrågar är källor men ser inte ens hur samhället har blivit?

Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer för att Sverige måste tillämpa en lag som ska förhindra bortgifte.
    Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer som inte låter muslimska flickor gå i kortärmat.
    Vi har tillräckligt många Hamassympatisörer där Hedersförtryck har blivit ett nytt begrepp för Sverige.

Om du inte klarar av att göra en simpel slutsats utan att jag måste  visa dig ett faktaunderlag. Då kommer du inte ens bli hjälpt av ett faktaunderlag.
  • Anonym (Kratos)
    Anonym (Iustitia) skrev 2024-09-12 08:22:44 följande:

Anklagelser om antisemitism har blivit ett verktyg för få stöd för fruktansvärda krigsbrott som begås av Israel i Gaza. Är du israelvänlig och stödjer Israel så är du godkänd som politiker utifrån sionisternas perspektiv. Men om man kritiserar Israel och tycker att det är fel att döda civila palestinier och bygga judiska bosättningar på palestinska områden så är du antisemit. 

Lägg ner.

Sverige har blivit en arena för andras konflikter och SÄPO har fullt upp med att förhindra terrorattentat. Exempelvis blev det starka protester i Malmö när Israel skulle medverka i Eurovision. Så att antisemitism skulle vara ett verktyg är ren och skär skitsnack. Hatbrottet mot judarna har ökat kraftigt.
    Har man inte lämnat sitt gamla hemland för att komma ur konflikterna? Det är fan oförskämt att ta med sig konflikterna hit!
    En del har så snedvriden vänstersyn att det är fan synd om dem. Vi har länge hållit vänstern på ett behörigt avstånd men också haft en sund dialog och sett till att vänstern har fått igenom sina reformer. Vänsterpartiet är så vänstervridna att dem inte inser att deras värdegrund snart går åt spillror. Därför är det synd om dessa varelser som inte kan tänka. Autonoma vänstern fattar inte att man har dragit till sig NRM haha !
    Men det är bra att autonoma vänstern har väckt NRM då kanske oppositionen fattar!
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 22:41:56 följande:
    Jag drar den simpla slutsatsen att du postar vad du tycker och tror medan du inbillar dig att du postar fakta.

Det är inte alla som kan hålla isär åsikter/spekulationer och fakta.
    Gish-gallop? Är det det du gör med mig?

I familjeliv finns en tråd där man uppmanas att söka på ordet. 
    Inser nu att du gör samma sak med mig

Varför håller du på såhär?
  • Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-12 07:16:34 följande:

Hur rationaliserar du bort hundratalet fascister, nazister och antisematister som SD har haft, och alla de som vi kommer få se i framtiden?
    Försöker du säga en är värre än hundratalet?

Eller hur man befordrar antisematism i SD, och faktumet att det finns en hel del kvar från när SD var ett nazistparti.

Detta måste var en av de sämsta desinformationer man sett på länge.

Men visst är det så att antisematism finns i alla partier, dock är den högkoncentrerad i SD.
    Så varför sila mygg och svälja flodhästar?

För om du säger dig aldrig rösta på S och V pga de har en antisematist som de hanterade.
    Det betyder att det finns inga partier för dig att rösta på ens.
    Man får verkligen inte hoppas du vill rösta på SD, för det skulle berätta att du är för antisematism och att S och V har för lite av dom.

Sicken komiskt dålig desinformation, undrar om någon går på den????
    Och stödet till Palestinier är inte ett stöd för terrorism, men förstår ni vill göra det till detta av någon anledning.
    Misstänker att vi har ett narrativ här, och narrativ är att smutskasta S och V, och sen är resten inte så noga med.

Om du vill ha raka svar så får du ställa frågorna på ett sådant sätt där du inte  blandar in dina antydningar och drar fabricerade slutsats av andras resonemang. 

Nu är det två personer som ägnar sig åt en ostrukturerad diskussion. Jag tänker inte bemöta dina floder av argument som andra har gjort.

Vad vill du veta? Vi tar en fråga åt gången och du ska ställa en rak fråga!
Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?