• Anonym (Kratos)

Vill oppositionen ha antisemitism ?

Socialdemokraterna och Vänsterpartiet hade inte vett att i kammaren applådera  när statsministern högt och tydligt fördömde antisemitismen i vårt land. Vill oppositionen att antisemitismen ska eskalera? Oppositionen tiger sig igenom kritiken och vänder sin blick. Antisemitismen får aldrig bli vardagsmat, vi vet bättre!

Drevet som fördes mot Ulf Kristerson där han överöstes med kommentaren "Heidi Fried" har nu visats sig vara obefogad. Jag upplever att drevet som oppositionen kör mot regeringen är ett sätt att tysta hatbrottet som judarna utsätts för här i Sverige. Om Heidi Fried var vid livet, hur tror ni att hon hade reagerat?

Det här är riktigt allvarligt, nästa val är helt avgörande om hur vi vill att vårt samhälle ska se ut, för vid nästa val står demokratin på spel! Tänk er för riktigt noga! Jag kommer aldrig mer lägga min röst på oppositionen!  ALDRIG!

• Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 12:05:16 följande:
    En viktig förutsättning för demokrati är att ha en fri och öppen debatt. Nu har vi socialdemokraterna som föreslår ID-kontroll på sociala medier i ett samhälle där offentligt anställda utsätts för tystnadskultur, hat och hot.

Man ger gärna sken av att det är SD är det största hotet, SD är det minsta hotet om man jämför hur socialdemokraterna missbrukar sin position inom statsförvaltningen.

Nu är vi på en nivå där det inte handlar om en höger eller vänsterfråga. Nu är det demokratin som står på spel, med det sagt innebär det inte en röst på SD bara man utesluter sin röst på oppositionen. 

Sverige ska inte samarbeta med auktoritära stater, det är riktigt farligt när oppositionen pusslar med sånt!

Om oppositionen inte haft nära samarbeten med auktoritära stater så hade jag inte sagt något, för då är demokratin som den ska vara. Jag saknar hur demokratin var förr och inte vad den har blivit nu.
    För SDs del trodde jag det var massor med trollkonton som pumpar ut hat och propaganda som var förutsättningen för SDs tolkning av "demokrati".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Fejkad antirasism)
    Tecum skrev 2024-09-11 17:26:38 följande:

1. Kristersson ljög Heidi Fried rakt upp i ansiktet, det går varken att prata bort eller skylla på oppositionen.

2. SD har sedan länge umgåtts med auktoritära stater, hyllat Putin, Orban och Trump. Ett antal SD-funktionärer har tidigare gjort antisemitiska uttalanden. Nu har partiledningen satt fingret i luften, känt hur vinden blåser och låtit partipiskan vina för att få tyst på de medlemmar som är öppet nazistiska och antisemitiska. Man kan sminka en gris och klä den i fina kläder, men det är fortfarande en gris...

3. Yttersta vänstern och nazisterna har mycket gemensamt och står varann betydligt närmre än t ex vänstern och S, eller NMR och M. Senast såg vi det i delstatsvalen i Tyskland där ytterpartierna på höger- och vänsterflanken drev ungefär samma frågor. Endast ideologin hindrar dem att samarbeta, inte sakfrågorna.

1) helt fel och samtalet finns inspelat av DN som borde vara en godkänd källa.

UK sa att SD inte kommer ingå i en eventuell framtida regering.

Om man nu är så bekymrad över "löftet" varför reagerar man inte hårt nu när judehatet är som störst?
  • nihka
    Anonym (Micke) skrev 2024-09-11 14:56:52 följande:

Vänsterns judehat har varit känt sedan minst 30 år tillbaka.

Men att det skulle bli rumsrent och accepterat skulle jag aldrig kunnat drömma om
    Snart är alla Judar borta från sverige, malmö är väl nästan klara med sin utrensning

SD är det enda parti som tar Israels sida i konflikten.
    Jimmy Åkesson besökte Israel i januari i år.

www.svd.se/a/pQzJ4V/jimmy-akesson-traffar-det-israeliska-partiet-likud

Medans dårarna i vänsterpartiet går på Hamas demonstrationer och kräver
    " from the river to the sea Palestine will be free " dvs en utplåning av 10
    miljoner judar så står NMR på andra sidan gata och applåderar.

Fina kompisar vänstern har skaffat sej !  Vem kunde tro det att NMR och vänsterpartiet skulle en dag stå på samma sida ?

Så Åkesson och SD stödjer Israels dödande av 33 000 palestinier från 0 till över 100 år gamla. Tack för informationen.
  • nihka
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-11 18:01:25 följande:

Om man nu är så bekymrad över "löftet" varför reagerar man inte hårt nu när judehatet är som störst?
    "Som när han lurade förintelseöverlevanden Hédi Fried vid hennes eget matbord i förra valrörelsen.

? Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till Dagens nyheter efteråt.

?Jag var där, dagen då Ulf Kristersson tittade Hédi Fried, Auschwitz-överlevaren, i ögonen och lovade att aldrig aldrig, aldrig skulle gå med på något samröre med Sverigedemokraterna. Det här kan inte ledaren för Moderaterna formulera sig förbi. Ett historiskt svek.? skrev DN:s legendariske fotograf Paul Hansen på twitter."

• nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 14:48:03 följande:
    Ja, nu i efterhand var det tur att Ulf Kristersson inte samarbetade med oppositionen.

Han märkte hur mycket Socialdemokraterna och Miljöpartiet utnyttjade sina ställningar. När Ulf gjorde det uttalande så var medborgarna inte lika införstådda i hur mycket skada oppositionen hade gjort. Nu när den nuvarande regering börjar granska myndighet efter myndighet så förstår jag nu att oppositionen har orsakat mycket skada i vårt demokratiska system.

Jag tror man ska tänka ett varv extra varför Ulf Kristersson agerade som han gjorde. 

Ha lite tålamod, ett nytt ljus kommer visa hur mycket skada oppositionen har åsamkat. 

Ygerman klarade inte av att klappa händerna, det är väl det minsta man kan begära av en politiker som ser till allas lika värde? 
    Bla, bla bla, men kontentan är att Kristersson ljög eller sket blankt i att hålla sina löften.
  • Anonym (Kratos)
    Anonym (Micke) skrev 2024-09-11 16:01:08 följande:
    Jag är uppväxt inom socialdemokratin. Från Unga Örnar och vidare till SSU.
    Redan där var judehatet stort, alla förväntades stödja Palestinagrupperna
    Ja, och det är tydligt att arbetarna inte känner sig sedda av av socialdemokraterna.

Man hade önskat att det var någon som bildade ett nytt socialdemokratiskt parti som stod för demokratin på riktigt. Dagens socialdemokraterna har gjort sig för beroende av Hamassympatisörer.

Stackars arbetarna som arbetade hårt för att bygga upp en fantastisk välfärd. Socialdemokraterna svek arbetarna enbart för att ha makten. 

Nu är vänsterpartiet och socialdemokraterna så nära varandra att jag mycket väl kan tänka mig att vänsterpartiet skulle få ett större inflytande i riksdagen.
  • Tecum
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-11 18:01:25 följande:

" Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till DN efter mötet med Kristersson."

Läs innantill, "samröre". 
    Fattar inte att ni ens orkar förneka fakta, det är bara  Trumpstil och sänker era övriga argument. Rimligtvis borde ni i SD och M försöka tiga ihjäl UK:s svek istället.
  • Anonym (Kratos)
    Tecum skrev 2024-09-11 18:52:15 följande:
    " Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till DN efter mötet med Kristersson."
    Läs innantill, "samröre". 
    Fattar inte att ni ens orkar förneka fakta, det är bara  Trumpstil och sänker era övriga argument. Rimligtvis borde ni i SD och M försöka tiga ihjäl UK:s svek istället.
    Vad fint att Jimmie nämnde i riksdagsrådet  att SD inte har varit befriade från den typen av problematik som vänstern befinner i idag.

Det var stort och Jimmie ska ha en stor eloge för att han erkände deras tillkortakommanden. Han växte i mina ögon.
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 18:43:31 följande:
    Ja, och det är tydligt att arbetarna inte känner sig sedda av av socialdemokraterna.

Man hade önskat att det var någon som bildade ett nytt socialdemokratiskt parti som stod för demokratin på riktigt. Dagens socialdemokraterna har gjort sig för beroende av Hamassympatisörer.

Stackars arbetarna som arbetade hårt för att bygga upp en fantastisk välfärd. Socialdemokraterna svek arbetarna enbart för att ha makten. 

Nu är vänsterpartiet och socialdemokraterna så nära varandra att jag mycket väl kan tänka mig att vänsterpartiet skulle få ett större inflytande i riksdagen.
    Tänk att någon sitter på statistik gällande vilka röster inom ett parti som stödjer vad.

Hur gör du för att överblicka dina fynd från dina åsiktsregistreringsundersökningar?
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 20:27:19 följande:
    Vad fint att Jimmie nämnde i riksdagsrådet  att SD inte har varit befriade från den typen av problematik som vänstern befinner i idag.

Det var stort och Jimmie ska ha en stor eloge för att han erkände deras tillkortakommanden. Han växte i mina ögon.
    Hur tar SDs nazistiska falang att Åkesson numer särskilt värnar om grupper som nazister tidigare gasade ihjäl?
Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?