• Anonym (Kratos)

Vill oppositionen ha antisemitism ?

Socialdemokraterna och Vänsterpartiet hade inte vett att i kammaren applådera  när statsministern högt och tydligt fördömde antisemitismen i vårt land. Vill oppositionen att antisemitismen ska eskalera? Oppositionen tiger sig igenom kritiken och vänder sin blick. Antisemitismen får aldrig bli vardagsmat, vi vet bättre!

Drevet som fördes mot Ulf Kristerson där han överöstes med kommentaren "Heidi Fried" har nu visats sig vara obefogad. Jag upplever att drevet som oppositionen kör mot regeringen är ett sätt att tysta hatbrottet som judarna utsätts för här i Sverige. Om Heidi Fried var vid livet, hur tror ni att hon hade reagerat?

Det här är riktigt allvarligt, nästa val är helt avgörande om hur vi vill att vårt samhälle ska se ut, för vid nästa val står demokratin på spel! Tänk er för riktigt noga! Jag kommer aldrig mer lägga min röst på oppositionen!  ALDRIG!

• Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 20:28:09 följande:
    Tänk att någon sitter på statistik gällande vilka röster inom ett parti som stödjer vad.

Hur gör du för att överblicka dina fynd från dina åsiktsregistreringsundersökningar?
    Det är superlätt, jag läser.

Vill du att jag ska visa?

arbetet.se/2017/09/06/sd-har-fatt-faste-bland-arbetarna/

Om du inte redan viste så är LO och socialdemokraterna lite som yin och yang.

Jag kan nog fiska fram något från public service om du hellre föredrar det? 
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 20:47:04 följande:
    Det är superlätt, jag läser.

Vill du att jag ska visa?

arbetet.se/2017/09/06/sd-har-fatt-faste-bland-arbetarna/

Om du inte redan viste så är LO och socialdemokraterna lite som yin och yang.

Jag kan nog fiska fram något från public service om du hellre föredrar det? 
    Ja, du kan läsa högt för mig ur texten som handlar om hur många som röstar på Socialdemokraterna som stödjer Hamas.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Fejkad antirasism)
    Tecum skrev 2024-09-11 18:52:15 följande:
    " Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till DN efter mötet med Kristersson."
    Läs innantill, "samröre". 
    Fattar inte att ni ens orkar förneka fakta, det är bara  Trumpstil och sänker era övriga argument. Rimligtvis borde ni i SD och M försöka tiga ihjäl UK:s svek istället.
    Om vi säger att det du skriver stämmer.
    Varför tycker du då att det är något allvarligt att bryta ett löfte?
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 20:50:46 följande:
    Ja, du kan läsa högt för mig ur texten som handlar om hur många som röstar på Socialdemokraterna som stödjer Hamas.
    Nä jag sa att socialdemokraterna har gjort sig beroende av Hamassympatisörer. 
    Exakt hur många kanske du har koll på? Jag har inte ens påstått att jag vet, bara att arbetarna kände sig svikna av socialdemokraterna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/utlandsfodda-valjer-rodgront

Man behöver inte vara en raketforskare för att dra en simpel slutsats.

Glöm inte hur socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet år 1994.

www.svd.se/a/MgG4Lm/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet

Läsa kan du uppenbarligen göra själv, men jag kan inte hjälpa dig med att dra en slutsats när du är som du är. 
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 20:36:59 följande:
    Hur tar SDs nazistiska falang att Åkesson numer särskilt värnar om grupper som nazister tidigare gasade ihjäl?
    Jag vet inte, du kanske ska fråga Jimmie?
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 21:13:06 följande:
    Nä jag sa att socialdemokraterna har gjort sig beroende av Hamassympatisörer. 
    Exakt hur många kanske du har koll på? Jag har inte ens påstått att jag vet, bara att arbetarna kände sig svikna av socialdemokraterna.

www.svt.se/nyheter/inrikes/utlandsfodda-valjer-rodgront

Man behöver inte vara en raketforskare för att dra en simpel slutsats.

Glöm inte hur socialdemokraterna infiltrerades av muslimska brödraskapet år 1994.

www.svd.se/a/MgG4Lm/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet

Läsa kan du uppenbarligen göra själv, men jag kan inte hjälpa dig med att dra en slutsats när du är som du är. 
    Då kan du som är så duktig på att läsa läsa upp för mig stycket där det står att  stödjare av Hamas röstar i så hög grad på Socialdemokraterna och utgör en så stor del av totalen att partiet är beroende av dem.
  • Tecum
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-11 21:02:17 följande:
    Om vi säger att det du skriver stämmer.
    Varför tycker du då att det är något allvarligt att bryta ett löfte?
    Väljarna behöver kunna lita på vad en politiker, tillika statsministerkandidat, säger. Han var kategorisk i det han lovade Heidi Fried, det fanns inget utrymme för tolkningar. Om han ljuger om det, vad mer ljuger han om? Politiker ska vara föredömen då de är valda för att bevara och stärka demokratin. Om de bara sviker, vad finns det kvar?

Du tycker alltså att lögner och löftesbrott är okej?
  • Anonym (Fejkad antirasism)
    Tecum skrev 2024-09-11 21:33:14 följande:
    Väljarna behöver kunna lita på vad en politiker, tillika statsministerkandidat, säger. Han var kategorisk i det han lovade Heidi Fried, det fanns inget utrymme för tolkningar. Om han ljuger om det, vad mer ljuger han om? Politiker ska vara föredömen då de är valda för att bevara och stärka demokratin. Om de bara sviker, vad finns det kvar?

Du tycker alltså att lögner och löftesbrott är okej?
    Ok. Finns det fler stora löftesbrott inom svensk politik senaste 10 åren?
  • nihka
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 21:15:28 följande:
    Jag vet inte, du kanske ska fråga Jimmie?
    Vad fint att du nämnde att SD inte har varit befriade från den typen av problematik som NMR befinner sig i idag.

Det var stort och du ska ha en stor eloge för att du erkände dessa  tillkortakommanden.
Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?