• Anonym (Kratos)

Vill oppositionen ha antisemitism ?

Socialdemokraterna och Vänsterpartiet hade inte vett att i kammaren applådera  när statsministern högt och tydligt fördömde antisemitismen i vårt land. Vill oppositionen att antisemitismen ska eskalera? Oppositionen tiger sig igenom kritiken och vänder sin blick. Antisemitismen får aldrig bli vardagsmat, vi vet bättre!

Drevet som fördes mot Ulf Kristerson där han överöstes med kommentaren "Heidi Fried" har nu visats sig vara obefogad. Jag upplever att drevet som oppositionen kör mot regeringen är ett sätt att tysta hatbrottet som judarna utsätts för här i Sverige. Om Heidi Fried var vid livet, hur tror ni att hon hade reagerat?

Det här är riktigt allvarligt, nästa val är helt avgörande om hur vi vill att vårt samhälle ska se ut, för vid nästa val står demokratin på spel! Tänk er för riktigt noga! Jag kommer aldrig mer lägga min röst på oppositionen!  ALDRIG!

• Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?
  • klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 11:32:21 följande:

Socialdemokraterna och Vänsterpartiet hade inte vett att i kammaren applådera  när statsministern högt och tydligt fördömde antisemitismen i vårt land. Vill oppositionen att antisemitismen ska eskalera? Oppositionen tiger sig igenom kritiken och vänder sin blick. Antisemitismen får aldrig bli vardagsmat, vi vet bättre!

Drevet som fördes mot Ulf Kristerson där han överöstes med kommentaren "Heidi Fried" har nu visats sig vara obefogad. Jag upplever att drevet som oppositionen kör mot regeringen är ett sätt att tysta hatbrottet som judarna utsätts för här i Sverige. Om Heidi Fried var vid livet, hur tror ni att hon hade reagerat?

Det här är riktigt allvarligt, nästa val är helt avgörande om hur vi vill att vårt samhälle ska se ut, för vid nästa val står demokratin på spel! Tänk er för riktigt noga! Jag kommer aldrig mer lägga min röst på oppositionen!  ALDRIG!

Hur rationaliserar du bort hundratalet fascister, nazister och antisematister som SD har haft, och alla de som vi kommer få se i framtiden?
    Försöker du säga en är värre än hundratalet?

Eller hur man befordrar antisematism i SD, och faktumet att det finns en hel del kvar från när SD var ett nazistparti.

Detta måste var en av de sämsta desinformationer man sett på länge.

Men visst är det så att antisematism finns i alla partier, dock är den högkoncentrerad i SD.
    Så varför sila mygg och svälja flodhästar?

För om du säger dig aldrig rösta på S och V pga de har en antisematist som de hanterade.
    Det betyder att det finns inga partier för dig att rösta på ens.
    Man får verkligen inte hoppas du vill rösta på SD, för det skulle berätta att du är för antisematism och att S och V har för lite av dom.

Sicken komiskt dålig desinformation, undrar om någon går på den????
    Och stödet till Palestinier är inte ett stöd för terrorism, men förstår ni vill göra det till detta av någon anledning.
    Misstänker att vi har ett narrativ här, och narrativ är att smutskasta S och V, och sen är resten inte så noga med.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (fi)
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-11 11:32:21 följande:

Vill ha och vill ha ...

De har i alla fall inga problem med att den existerar.

Matematiken är enkel för vänstern.

Sverige har runt 15000 judar - det blir inte många röster.

Sverige har långt över en miljon muslimer - där finns vänsterns väljare.

Då är det politiskt smartare att vara tyst kring judehatet från muslimska grupperingar . 
  • Anonym (Iustitia)

Anklagelser om antisemitism har blivit ett verktyg för få stöd för fruktansvärda krigsbrott som begås av Israel i Gaza. Är du israelvänlig och stödjer Israel så är du godkänd som politiker utifrån sionisternas perspektiv. Men om man kritiserar Israel och tycker att det är fel att döda civila palestinier och bygga judiska bosättningar på palestinska områden så är du antisemit. 

• Anonym (Kratos)
    Anonym (Iustitia) skrev 2024-09-12 08:22:44 följande:

Anklagelser om antisemitism har blivit ett verktyg för få stöd för fruktansvärda krigsbrott som begås av Israel i Gaza. Är du israelvänlig och stödjer Israel så är du godkänd som politiker utifrån sionisternas perspektiv. Men om man kritiserar Israel och tycker att det är fel att döda civila palestinier och bygga judiska bosättningar på palestinska områden så är du antisemit. 

Lägg ner.

Sverige har blivit en arena för andras konflikter och SÄPO har fullt upp med att förhindra terrorattentat. Exempelvis blev det starka protester i Malmö när Israel skulle medverka i Eurovision. Så att antisemitism skulle vara ett verktyg är ren och skär skitsnack. Hatbrottet mot judarna har ökat kraftigt.
    Har man inte lämnat sitt gamla hemland för att komma ur konflikterna? Det är fan oförskämt att ta med sig konflikterna hit!
    En del har så snedvriden vänstersyn att det är fan synd om dem. Vi har länge hållit vänstern på ett behörigt avstånd men också haft en sund dialog och sett till att vänstern har fått igenom sina reformer. Vänsterpartiet är så vänstervridna att dem inte inser att deras värdegrund snart går åt spillror. Därför är det synd om dessa varelser som inte kan tänka. Autonoma vänstern fattar inte att man har dragit till sig NRM haha !
    Men det är bra att autonoma vänstern har väckt NRM då kanske oppositionen fattar!
  • Anonym (Kratos)
    nihka skrev 2024-09-11 22:41:56 följande:
    Jag drar den simpla slutsatsen att du postar vad du tycker och tror medan du inbillar dig att du postar fakta.

Det är inte alla som kan hålla isär åsikter/spekulationer och fakta.
    Gish-gallop? Är det det du gör med mig?

I familjeliv finns en tråd där man uppmanas att söka på ordet. 
    Inser nu att du gör samma sak med mig

Varför håller du på såhär?
  • Anonym (Kratos)
    klyban skrev 2024-09-12 07:16:34 följande:

Hur rationaliserar du bort hundratalet fascister, nazister och antisematister som SD har haft, och alla de som vi kommer få se i framtiden?
    Försöker du säga en är värre än hundratalet?

Eller hur man befordrar antisematism i SD, och faktumet att det finns en hel del kvar från när SD var ett nazistparti.

Detta måste var en av de sämsta desinformationer man sett på länge.

Men visst är det så att antisematism finns i alla partier, dock är den högkoncentrerad i SD.
    Så varför sila mygg och svälja flodhästar?

För om du säger dig aldrig rösta på S och V pga de har en antisematist som de hanterade.
    Det betyder att det finns inga partier för dig att rösta på ens.
    Man får verkligen inte hoppas du vill rösta på SD, för det skulle berätta att du är för antisematism och att S och V har för lite av dom.

Sicken komiskt dålig desinformation, undrar om någon går på den????
    Och stödet till Palestinier är inte ett stöd för terrorism, men förstår ni vill göra det till detta av någon anledning.
    Misstänker att vi har ett narrativ här, och narrativ är att smutskasta S och V, och sen är resten inte så noga med.

Om du vill ha raka svar så får du ställa frågorna på ett sådant sätt där du inte  blandar in dina antydningar och drar fabricerade slutsats av andras resonemang. 

Nu är det två personer som ägnar sig åt en ostrukturerad diskussion. Jag tänker inte bemöta dina floder av argument som andra har gjort.

Vad vill du veta? Vi tar en fråga åt gången och du ska ställa en rak fråga!
  • Anonym (Micke)
    nihka skrev 2024-09-11 18:13:58 följande:
    "Som när han lurade förintelseöverlevanden Hédi Fried vid hennes eget matbord i förra valrörelsen.

? Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap, sa hon till Dagens nyheter efteråt.

?Jag var där, dagen då Ulf Kristersson tittade Hédi Fried, Auschwitz-överlevaren, i ögonen och lovade att aldrig aldrig, aldrig skulle gå med på något samröre med Sverigedemokraterna. Det här kan inte ledaren för Moderaterna formulera sig förbi. Ett historiskt svek.? skrev DN:s legendariske fotograf Paul Hansen på twitter."

Va trött man blir på dessa lögner från dej.

Till och med salige Heidi själv har ju dementerat detta för 5-6 år sedan och ändå
    matar ni på med samma lögner. Tröttnar ni aldrig på att ljuga. Myotomani kallas det

""

Ulf Kristerssons bild av vad som sades på mötet med Hédi Fried under 2018 bekräftas nu av Fried, skriver DN.

Tidningen hade kontakt med förintelseöverlevaren under lördagen, efter att Kristersson skrivit på Facebook att han inte lovat henne att aldrig samtala med SD. Enligt M-ledaren gällde löftet Alliansens regeringsplaner, och inte Moderaterna eller honom personligen.

?Det stämmer som han säger?, skriver Fried i ett meddelande till tidningen.

""

Detta från DN, vänster liberal skitidning.

• klyban
    Anonym (Kratos) skrev 2024-09-12 09:29:50 följande:
    Gish-gallop? Är det det du gör med mig?

I familjeliv finns en tråd där man uppmanas att söka på ordet. 
    Inser nu att du gör samma sak med mig

Varför håller du på såhär?

Kan det vara för att vi alla vet om vart det riktiga problemet med antisematism finns och SD?

Men tydligen är det inget problem med antisemitism och nazism om det är i SD, undrar vad det är om.

Anonym (Kratos) skrev 2024-09-12 10:17:13 följande:
    Om du vill ha raka svar så får du ställa frågorna på ett sådant sätt där du inte  blandar in dina antydningar och drar fabricerade slutsats av andras resonemang. 

Nu är det två personer som ägnar sig åt en ostrukturerad diskussion. Jag tänker inte bemöta dina floder av argument som andra har gjort.

Vad vill du veta? Vi tar en fråga åt gången och du ska ställa en rak fråga!

Finns inget fabricerat med SDF alla fascister, nazister och antisematister trillat ur trädet där och när man ruskat lite.

Vi pratar om hundratals, men tydligen är en värre :lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Anonym (Fejkad antirasism) skrev 2024-09-11 23:12:55 följande:
    Se via SCB var S har sina kärnväljare. Finns en uppsjö av MENA-dominerande områden där S har +50 % av rösterna.
    Inget parti har sina "kärnväljare" och är "beroende" av en minoritet i landet.

För att få ihop till en tredjedel av rösterna krävs att man har stöd av en tredjedel av de röstberättigade.

Ta fram kulramen och försök igen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Micke) skrev 2024-09-12 11:46:40 följande:
    Va trött man blir på dessa lögner från dej.

Till och med salige Heidi själv har ju dementerat detta för 5-6 år sedan och ändå
    matar ni på med samma lögner. Tröttnar ni aldrig på att ljuga. Myotomani kallas det

""

Ulf Kristerssons bild av vad som sades på mötet med Hédi Fried under 2018 bekräftas nu av Fried, skriver DN.

Tidningen hade kontakt med förintelseöverlevaren under lördagen, efter att Kristersson skrivit på Facebook att han inte lovat henne att aldrig samtala med SD. Enligt M-ledaren gällde löftet Alliansens regeringsplaner, och inte Moderaterna eller honom personligen.

?Det stämmer som han säger?, skriver Fried i ett meddelande till tidningen.

""

Detta från DN, vänster liberal skitidning.

Brasklappar imponerar inte. Kristersson har flera gånger uttalat sina intentioner gällande SD som han senare försökt med språkliga krumbukter att komma ifrån.

Ingen är intresserad av vad Kristersson har för SD-strategi privat. När han pratar om "jag" utgår man från att det är som partiledare och alla befattningar och samarbeten som kan följa därav.

DN är en utmärkt tidning långt från de paddträsksajter som högerextremister och konspirstionsteorijunkies sektar sig på.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Vill oppositionen ha antisemitism ?