• Nanathalie

BIM Oktober 2024

Inte en illstymmelse till bruna flytningar idag. Hoppet håller sig väl uppe lite grand ändå även om testerna är negativa. Inte heller menskänningar. Men helt ärligt känner jag inte mycket alls.

Förra cykeln var mina bröst sååå ömma och hade massa molvärk och andra symtom. Nu nada. Det enda är att jag mår piss-illa varje kväll plus att jag är extremt hård i magen sedan några dagar tillbaka. Minns att jag mådde illa kvällstid i början av min graviditet med sonen. 

Hoppet är ju det sista som överger en faktiskt.

• Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-19 19:26:17 följande:
    Om det är någon tröst så hade jag mkt mer känningar förra månaden än jag har nu (och nu har jag ändå fått plus) så förhoppningsvis får du plus snart 😊 är du testoman (som jag) eller sitter du lugnt i båten?
    Testat och testat. Inga + än förutom möjligtvis jättesvagt. Känns spontant som om det är för tidigt? Men min mens ska komma på måndag så jag hoppas jag får utslag då åtminstone! Bifogar det jag tog imorse, ett testa tidigt som jag mixtrat med lite för att förtydliga vart JAG iaf ser något. Om än svagt.. 

• Nanathalie
    Nanathalie skrev 2024-10-19 19:42:49 följande:
    Testat och testat. Inga + än förutom möjligtvis jättesvagt. Känns spontant som om det är för tidigt? Men min mens ska komma på måndag så jag hoppas jag får utslag då åtminstone! Bifogar det jag tog imorse, ett testa tidigt som jag mixtrat med lite för att förtydliga vart JAG iaf ser något. Om än svagt.. 
    Tog nytt nu för skojs skull och det ser likadant ut. Vet inte om det är spök eller svagt positivt.

• Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-19 23:19:26 följande:
    Jag ser, håller tummarna att det inte är spök 🤞🏻😄
    Tack! Tiden får utvisa liksom.. 🙃????
  • Nanathalie

Idag tog jag ett nytt test och det visar helt klart något. Lade dock upp den i en grupp med gravtesttolkare och de tyckte det var alldeles för svagt för att räknas pga jag idag är äl+12. Men jag trodde ju jag hade nidis äl+8 och då är det ju bara 4 dagar sedan ägget i sådana fall fäst. Då är det väl inte omöjligt att mitt test är svagt? Äh jag vet inte vad jag ska tro. Trist när man tagit tester några dagar och ändå ser någon slags ökning men proffsen säger annat..

• Nanathalie
    Emzor1 skrev 2024-10-20 09:47:33 följande:
    Är det RFSU? Rekommenderar i så fall att du tar med kvällsurin! Såklart är det individuellt men jag tycker man får bättre plus på kvällen med dessa ☺️ skulle det inte öka i styrka i dagarna kanske det tyvärr blivit en kemisk graviditet?.. alternativt att ägget fäst sent? Att plussa äl+12 är fortfarande tidigt, framförallt med RFSU testerna ☺️
    Tack för tipset! Det är rfsu. Jag har fått knappt synlig linje för 2 dagar sedan och nu detta. Tror och hoppas det beror på att ägget fäst först på äl+8/9 när jag hade ljusrosa flytning..... Får fortsätta testa och hoppas på att stegringen fortsätter. 
  • Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-20 09:42:44 följande:

Jag har också hört många säga att dom där testen ger svaga streck länge, kanske är därför det är så svagt än?

Jag har själv fått svaga streck med dom testen och inte varit gravid men då blev strecken aldrig starkare, alla streck var lika svaga alla dagar, blev ingen stegring alls, bara en svag skugga liksom. 

Tycker det låter hoppfullt om du haft nidblödning 🤞🏻😊

Tack ❤️ jag vet. Blir orolig för kemisk graviditet.. Eller helt enkelt inbillning. Men, När jag såg strecket imorse tänkte jag för första gången detta är inget spök. Det syns ju klart och tydligt! Men man känner ju inte direkt så när andra skriver om att det är för svagt. Jag vet att det finns de som inte plussat förrän efter bim. Eller åtminstone på bim och det är ju först imorgon. 
    Eller, så är det bara psyket som spelar mig ett spratt. Tiden lär ju få utvisa..
  • Nanathalie
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-10-20 10:10:46 följande:
    Har du tagit något digitalt test?
    Ett igår som visade negativt. Vill inte lägga pengar på de digitala i onödan..  tänker att om dessa blir starkare kan jag köpa ett digitalt då. Liksom.. 
  • Nanathalie
    Emzor1 skrev 2024-10-20 12:27:36 följande:
    Håller alla tummar och tår, det syns ju definitivt ett streck - du förtjänar ett plus 🙏
    Tack❤️❤️
  • Nanathalie
    JustinzeVar skrev 2024-10-20 14:15:08 följande:

❤️❤️ (ursäkta mina pyjamasbyxor)

Åh så avis att jag dör!!! Grattis❤️❤️❤️ 
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-10-20 13:12:09 följande:

Jag vill inte ha mens, men nu är det nog kört. Rynkar på näsan

Kände efter hur min tapp är för att kolla sekret och torkade sedan handen i papper. Då kom det lite rosa färgat så misstänker att min mens är på g. Jag är på dag 32 nu och brösten ömmar som tusan. Dem brukar sluta ömma två dagar innan mensen startar igång. Men brukar bara vara öm i bröstvårtorna men denna gång är det hela brösten på mig som ömmar och kliar. Har lite molvärk i tjej magen nu också och värk i höfterna. Känns otroligt konstigt eftersom jag inte har känt av molvärk förrän nu, då detta brukar ske två veckor innan mens. 

Man blir så förvirrad och vet inte vad det är för tecken som är onormala för dem skiftar tydligen. Har inga tester hemma och vet inte om det är så lönt att köpa heller. 

Jag inväntar mens med min mensvärk och ömmande/kliande bröst! Lycka till alla andra resterande av månaden. Skrattande Tycker ni jag ska räkna detta som första mensdag eftersom jag upptäckte lite rosa från livmoderhalstappen? 

Alltså tappen kan ju vara känslig vid tidig graviditet och då blöda lätt när man är där och pillar. Eller vid sex för den delen! Men jag hade inte räknat något sådant som mens. Vänta tills du faktiskt blöder! ❤️
  • Nanathalie
    Yasen skrev 2024-10-20 14:41:20 följande:
    Kära du
    Har sett dina inlägg och prover du tagit. Med risk för att du tycker jag låter dryg.. så tänker jag att om det var ett strek där pga graviditet så hade testerna ökat i styrka för varje dag, eller hur? Det finns inget streck där. Sluta plåga dig själv och vänta på mens, eller några dagar efter utebliven mens så kan du ta nytt igen. Bara kärlek ♥️🙏🏻 
    Ja du kanske har rätt, men kan liksom inte låta bli. Känner inte riktigt att jag "plågar" mig själv heller. Tycker egentligen det är rätt spännande. Då är det nog mer plågsamt med digitala där det står inte gravid.

Jag väljer att hoppas på att mensen uteblir imorgon och att jag har testat för tidigt! Hellre det än ge upp hoppet helt.
  • Nanathalie

Bim-dagen här men ingen mens här än. Inte heller tydligt positiva test så jag hakar på novembertråden. ❤️

• Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-10-21 10:15:06 följande:
    Vi får vänta å så helt enkelt! Håller en tumme att det är ett sent plus ♥️ alternativt förlängd lutealfas kanske? vilket alltid är positivt tycker jag 
    Nanathalie skrev 2024-10-21 07:59:58 följande:

Bim-dagen här men ingen mens här än. Inte heller tydligt positiva test så jag hakar på novembertråden. ❤️

Ingen förändring i symptom? ♥️ 
    Natural cycles flyttade bim från idag till imorgon, säkert pga tempen fortfarande är över cl. Symtommässigt känner jag typ inget. Förutom mitt kvällsillamående som helt klart är påtagligt varje kväll.

Hur kång tid kan det ta för mensen att komma efter bekräftad ägglossning egentligen? Detta är ju min första bekräftade så vet inte hur jag ska tänka? Är det max 16 dagar? Jag ska ju äta tabletter för att tvinga igång mensen om den inte kommer men vill ju inte göra det om det finns risk för sent plus.

• Nanathalie
    Anonym (blomman) skrev 2024-10-21 11:04:28 följande:

Känns kört för mig tyvärr. Har BIM imorgon och tog ett nytt testa tidigt idag som var negativt. Inväntar nu mensen och sen blir de nya tag nästa månad. Men herregud vad jag är besviken?är så redo för att bli gravid och få barn, har längtat såå länge och visst att jag vet att det kan ta tid, men nederlaget jag känt nu i några månader är riktig jobbig. Nästa månad blir vårt sjunde försök till första barnet. 

Lycka till ni som är kvar här, håller tummarna för er! ❤️

Blomman!
    Jag känner som du. Nu har det gått snart ett halvår sedan jag slutade med preventivmedel och jag blir lika besviken varje gång jag inte får ett +. Snart är det vår tur. Vi ses i novembertråden❤️
  • Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-10-21 19:48:55 följande:

är på BIM+1 men ingen mens ännu & tog ett g-test imorse med negativ sticka. Inget "testa tidigt" men de borde visa ändån efter BIM kan man tycka 😂 

om man nu inte är gravid vill man liksom bara att mensen ska komma igång så man kan få börja på ny cykel 😤

Hur går det? Har mensen kommit än? Nc flyttar fram min bim varje dag men idag sjönk tempen (om än marginellt) så antar att den kommer typ idag imorgon eller övermorgon.. 
  • Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-10-22 09:15:18 följande:

Stort grattis Lyrka! 😍 

Här kom (äntligen) mensen idag, två dagar sen så nu hoppas jag få en födelsedagspresent i slutet av November istället  ❤️?????

Såg nu att du fått din mens. Skönt ändå att den kom tillslut. Jag väntar ännu 
  • Nanathalie
    Evsioon skrev 2024-10-22 11:35:01 följande:

Kunde inte hålla mig mer så tog ett test på fm som visade ett svagt men tydligt plus!!!!! :)

Åh är det sant! GRATTIS! Vilken bim+ är du på idag?

Vilket märke på gravtestet tog du? Kan du lägga in bild på det här? Nyfiken😍
  • Nanathalie
    Evsioon skrev 2024-10-22 14:03:38 följande:
     Bim +2! använde mig av rfsl snabbt och enkelt.
    och som sagt inget morgonurin.

Tack ❤️❤️
    Åh så tydligt!! Vilken dröm! Stort grattis! Inte alls avis. Nc bara flyttar på min förväntade mens. Jag brukar ha lite menskänningar innan den kommer men nope.

Vill inte testa och bli besviken. Låter dessa 16 dagar från äl gå innan jag testar på nytt! Men tror nog mensen kommer likt förbannat. Har massor av lotionflytningar och brösten har börjat ömma Som alltid innan mens vilket de inte gjorde en endaste dag under denna cykeln förrän nu.. Har idag dessutom åkt på diarré, från att ha varit förstoppad innan. Min kropp är kaos!!

Grattis igen❤️❤️
  • Nanathalie
    Anonym (Anonym(52362825286)) skrev 2024-10-22 16:17:25 följande:

Hej, 
    jag är ny på detta, försök skaffa barn i 4 månader. vet ni när man räknar att mensens första dag är? Jag får lite bruna flytningar 2-3 dagar innan den röda mensen kommer i större flöde. Räknas de bruna till mensen eller är det luteusfasen?

jag har hört att man ska räkna från när man får röd mens som första dag men känns konstigt att räkna in bruna flyttningar till luteusfasen? 

något som vet något kring detta? 

Det ska vara vanlig blödning för att räknas som mens, inte spottings/mellanblödningar❤️
Svar på tråden BIM Oktober 2024