-
Får googla och se om jag hittar någon bild 😀 tack för info!Augustilejon skrev 2024-10-13 11:30:09 följande:Det ska kunna vara ett tecken att tempen gör en extra höjning när man är gravid. Dvs tempen har tre faser (före ägglossning, efter ägglossning, höjning 2) istället för två ☺️
-
Äsch, det är ju en hel vecka dit! Det är inte ovanligt att inte känna någonting förrän bim närmar sig eller ens passerat! Jag har bim ungefär samtidigt och förväntar mig inga symtom än på ett gäng dagar!MammaIda00 skrev 2024-10-13 14:55:37 följande:
Har bil nu på söndag (20/10) och känner ingenting. Hoppas inte hoppet är ute.
-
Min "peak" blev ju helt oväntat dagen efter då jag hade solklart utslag på ältest. Plötsligt var teststrecket starkare än kontrollstrecket. Bara några timmar senare var teststrecket svagt 😅 så min peak blev snabb och passerade.
-
Jag är på äl+6 men svullen som en kokt gris 😂 vågar inte röra min vigselring kommer kännas som tortyr.Anonym (En till) skrev 2024-10-14 12:53:10 följande:
Någon som haft svullenhet som gravidsymptom förut/sväller upp före mens? Jag fick typ slita av mina ringar imorse 😅 fick t.o.m. sår
-
Jag har fått mitt första symtom! Mina bröstvårtor är JÄTTEKÄNSLIGA! Alltså deluxe. Kul med ett symtom 🤣 äl+6!
-
Såhär tidigt är det viktigt med morgonurin 😄 testa imorgonbitti!Tilclah skrev 2024-10-14 18:31:37 följande:
Dagens symtom för mig är konstig smak i munnen, ömma bröst samt kissar ofta. Har inte uvi då jag hade det för 1,5 vecka sen då jag fortfarande äter antibiotika.
Tog test idag efter 2 h i blåsan som var negativt. BIM på fredag.
-
Förstår dig fullt ut ville bara inte du skulle bli besviken ❤️Tilclah skrev 2024-10-14 18:58:27 följande:Jag vet! Bara jag som har världens sämsta tålamod och vill testa direkt. Hehe
-
Vill bara säga att jag läst det du skrivit men vet inte svaret på din fråga. Dock vet jag att LH är som högst mellan 10-20 och när jag testat har det varit 2 ggr dagligen (med vanliga hederliga stickor) och när jag sett att det stegrar har jag faktiskt testat 3 ggr, även morgonen! Min stegring var typ över på mindre än 2 dygn och jag tror jag kan ha missat den tidigare cyklar just pga det. Timingen är ju allt!Emzor1 skrev 2024-10-14 19:13:14 följande:
Nu bör det närma sig ägglossning för mig, och för första gången tänkte jag testa clearblue advanced ägglossningstest☺️ Jag började på dag 10 i cykeln för min mens har varit lite oregelbunden (29-32 dagar) så inget extremt. Hittills bara negativa resultat.
Jag följer instruktionerna på testerna och testar med morgonurin, men lh är väl ?bäst? att mäta mellan 10-20? Hur går det ihop? När vi försökte med sonen körde jag stickor och hade en kort stegring bara på eftermiddagen 1 dag, på förmiddagen samma dag var det ganska svagt, morgonen efter peak var det ett svagt streck igen.. Är nu lite orolig över att testet Inte kommer bli positivt utifrån att min peak är ganska kortvarig?
Kan jag testa på eftermiddagen istället för morgonen med detta test trots att jag inte fått blinkande gubbe, eller blir det felaktigt resultat?????
Vet inte om det var till någon hjälp ❤️ -
Jag hade inga direkta flytningar att tala om denna månad. Men fullt utslag på ältest och bekräftad ägglossning med nc. Så för mig har det blivit äl ändå 😂EJT skrev 2024-10-14 20:46:15 följande:
Och mina ÄL-tedt börjar mirkalulöst att stegra, sannolikt helt positivt imorgon!
Men tycker ÄL-flytningarna lyser helt med sin frånvaro och tempen är fortsatt ca 0,2-0,3 grader högre än vanligt. Är kanske lite täppt och småförkyld så kanske inverkar det. Känns vilket som att ägglossningen inte är så kvalitativ denna cykel...
-
Jag förstår känslan, föreslår älstickor från easy@home! De ger riktigt fina utslag! Jag tycker också du ska börja testa tidigare än dag 10! Börja så fort mensen är borta, alltså dagen efter. Man kan ha äl tidigare än man tror ❤️Emzor1 skrev 2024-10-14 21:42:50 följande:Tack snälla för ditt svar❤️
vet inte om det var ett misstag att köpa clearblue advanced för det känns som det rört till det för mig mer än vad hederliga stickor gör..
blir det inget denna månad ska jag köra 2-3 test nästa månad! Hur går det för dig?☺️ du väntar på plus nu va? 🤩
Jag är på äl+7 idag! Extremt spännande! Hoppas så mycket på ett plus 🥹