• Nanathalie

BIM Oktober 2024

Siripiri skrev 2024-10-07 19:41:59 följande:

Det är nog en bra rekommendation att inte tempa hela lutealfasen men jag älskar data för mycket och vill kunna jämföra när det skiter sig eller om det går bra 😄 Har väl ett jäkla kontrollbehov men det är ju det som lugnar mig, tror jag 😂 på något sätt har jag lärt mig att inte stressa upp mig för en sån sak som ett tempdropp. Har haft aktivitetsklocka i fyra år där jag noga hållit koll på sömn, vilopuls och HRV, för mig är det bara intressant med ren data + ens egen magkänsla såklart. Att kunna koppla ihop information☺️ 

Jag såg ju på tempen hur den sjönk + minskande av symptom och då visste jag typ att missfallet var på G nu senaste cykeln.. Så när det väl kom så blev det inte en chock, vilket på ett sätt var skönt. 

Siripiri känner så igen mig i detta. Jag är exakt likadan. Kontrollbehov ja. Att undvika testa och eventuellt missa något? My gosh vilken stress. Blir typ besviken om jag måste "nolla" en tempning pga dålig sömn..

Förstår dock syftet Anonym2. Hade inte vart värt det om sömnen blev förstörd av själva tempandet..
  • Nanathalie

Nu närmar jag mig coverline hörrni!! Tycker dock min coverline är rätt HÖG 😂 Innan min mens kom var tempen preciiiiis över linjen. Känns konstigt. Någon annan med så här cl?

• Nanathalie
    Yasen skrev 2024-10-08 09:59:14 följande:

Du har precis börjat använda NC så ha tålamod och använd minst 3 cykler innan den lär känna din BBT. du har stora variation i temp, tar du det korrekt?  

Jag tar tempen samma tid varje morgon kl 06.. Vet inte varför tempen hoppar..
  • Nanathalie
    Anonym (2) skrev 2024-10-08 09:29:36 följande:
    Fertility friend funkar mycket bättre än nc för mig, dessutom gratis 🤩 Om du pallar hade jag lagt in temparna där också.
    Använder ff också Men där finns ingen cl alls 😂
  • Nanathalie

SÅÅJA!! Nu ska jag bara ha 3 mätningar där uppe för att bekräfta äl! Obs. Minns inte vem som tipsade om FF men får ingen cl där alls 😂
  • Nanathalie
    Yasen skrev 2024-10-08 22:48:40 följande:
    Börja tempa vaginalt så får du nog jämnare kurva
    Jag har bara tempat vaginalt.. 
  • Nanathalie

Ahhh my god vad svårt det är att vänta. Som ett barn inför en födelsedag. 12 dagar kvar tills mensen INTE ska komma enligt Nc. Wooozaaaa.... 

Just denna gången känner jag att vi faktiskt lyckats för första gången, att pricka ägglossning, förutsatt att NC bekräftar ägglossningen nu i dagarna.

Hoppas 😍

• Nanathalie
    Anonym (Em) skrev 2024-10-09 18:14:42 följande:

Hjälp! 

Har följt den här tråden på avstånd i några dagar, grattis till alla plussare!😄 

Jag plussade igår (tror jag?), 13 dagar efter bekräftad ägglossning via NC samt ägglossningssticka. BIM är svårt att veta pga väldigt oregelbunden cykel. Idag har jag en brun/rosa flytning och testar negativt. Vad händer? 

Har läst att en del får spökstreck på Clearblue tester, kan det vara ett sådant? Strecket är lite starkare när bildkvaliten inte är dålig som den blir när man laddar upp något här. Hjälp 😬

Det där måste vara positivt. Jag har fått "falska" plus med dessa och de såg inte ut såhär!!
  • Nanathalie
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-09 18:23:28 följande:
    Lider med dig 😂😂 Håller tummarna till 1000 att tant röd håller sig borta 🤭🥰
    Tack snälla! Känner att det är ett angenämt problem att behöva vänta på bim när man äntligen haft ägglossning 😂 Gör ändå väntan lite roligare..
  • Nanathalie
    Anonym (Em) skrev 2024-10-09 19:03:28 följande:
    Men min färgade flytning då?! Det är den som gör mig så förvirrad..
    Jag hade bruna flytningar när jag var gravid med min son. Det var inga konstigheter.
Svar på tråden BIM Oktober 2024