BIM Oktober 2024
Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽
BIM-lista i kommentarerna! ☺️
Två dagar efter ÄL idag och imorse kom en blödning igen likt alla andra månader. Vet inte om det är negativt eller inte, får liksom inget svar från läkare heller. Varje gång tänker jag att nu blev det inget den här månaden heller.
Vi är inne på försök 9 till vårt första gemensamma som blir en sladdis.
Idag har tempen sjunkit och nu inväntar jag bara mensen imorgon. Känns ändå helt okej, trodde inte att jag ens skulle ha äl denna månaden och om mensen kommer imorgon har jag haft en cykel på 33 dagar istället för 50+ som förra månaden.
Det gäller att uppskatta de små sakerna 😅
Cykeldag 10 och 3e dagen med blinkande smiley.
Verkar som rosenroten har hjälpt att puffa igång ägglossningen en aning som jag hoppas på :)
Brukar annars ha ägglossning på dag 17-19, vilket ger mig kort lutealfas.
Håller tummarna hårt att det tar sig för oss alla denna månad
Två dagar efter ÄL idag och imorse kom en blödning igen likt alla andra månader. Vet inte om det är negativt eller inte, får liksom inget svar från läkare heller. Varje gång tänker jag att nu blev det inget den här månaden heller.
Vi är inne på försök 9 till vårt första gemensamma som blir en sladdis.
Idag har tempen sjunkit och nu inväntar jag bara mensen imorgon. Känns ändå helt okej, trodde inte att jag ens skulle ha äl denna månaden och om mensen kommer imorgon har jag haft en cykel på 33 dagar istället för 50+ som förra månaden.
Det gäller att uppskatta de små sakerna 😅
Hoppar in här, fick missfall i vecka 9 i början av september. Har genomgått IVF och försökt i 3 år. Hade förhöjd LH för en vecka sedan så igår gjorde jag en återföring av en 6 dagar blastocyst med testdag 16/10. Håll tummarna att det tar sig även denna gång, så det blir en bebis till sommaren!
Det är seg väntan på att kunna smygtesta. Brukar testa som tidigast ÄL+10, så två dagar kvar. Inga större förhoppningar om plus då maken var tvungen iväg på resa precis vid ÄL 😆 Känner inte av nåt särskilt symtom heller men min temperatur är fortsatt hög idag. Den damp ner för två dagar sedan så det hade ju varit kul om det var en implantationsdipp men är alldeles för skeptiskt för att känna mig hoppfull.
Hur går det själv? 😊
Jag vet inte, ingen läkare verkar heller veta. Har så här varenda månad. Problemet är att det inte slutar heller. Så här kan det hålla på fram till mensen kommer på riktigt. Vissa dagar mer, vissa dagar mindre. Jag fick höra en gång att det är svårare för ägget att fästa då man blöder, men vet inte hur mycket det stämmer.
För exakt ett år sedan idag gjorde vi en abort. Vi skulle inte ha några fler barn, inga gemensamma var det sagt. Efteråt har vi väl aldrig mått så dåligt som då. Det gör ont i oss varje dag att vi tog det beslutet. Just nu längtar jag oerhört efter det där plusset som jag fick då utan att det va meningen. Nu verkar det helt omöjligt.
Jag vet inte, ingen läkare verkar heller veta. Har så här varenda månad. Problemet är att det inte slutar heller. Så här kan det hålla på fram till mensen kommer på riktigt. Vissa dagar mer, vissa dagar mindre. Jag fick höra en gång att det är svårare för ägget att fästa då man blöder, men vet inte hur mycket det stämmer.
För exakt ett år sedan idag gjorde vi en abort. Vi skulle inte ha några fler barn, inga gemensamma var det sagt. Efteråt har vi väl aldrig mått så dåligt som då. Det gör ont i oss varje dag att vi tog det beslutet. Just nu längtar jag oerhört efter det där plusset som jag fick då utan att det va meningen. Nu verkar det helt omöjligt.
Men så jobbigt 🥺💕
Jag har själv gjort en abort för många år sedan då tajmingen var helt fel för ett till barn. Ångrar inte det beslutet men kan idag känna att jag blir frustrerad över att jag då bara blev gravid utan att ens försöka och nu när vi verkligen vill så blir det inget 😩 Extra jobbigt för er förstås då det ligger så nära i tiden och ni känner att det blev fel?
Det jag hört om blödningar mellan ÄL och mens är att låga nivåer av progesteron kan göra att man får blödningar/spottings, och det är ju inte så bra när man vill att ett ägg ska få fäste. Men samtidigt är det så många som har det men ändå blir gravida utan problem och många har fått höra från vården att det inte påverkar. Det är klurigt? vad ska man tro?