• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-03 12:15:58 följande:
    Glöm nu inte att man inte måste ha sex på själva dagen för ägglossning för att bli gravid! Äl+8 är vråltidigt dessutom!
    Nä jag vet men känns precis som vanligt likt alla andra månader. Men det är ju inte över förrän mensen dyker upp, får försöka tänka så 😄
  • Snorkfrökenhär
    Vias skrev 2024-10-03 15:01:25 följande:
    Oooh denna spänning!! ÄL +14 och BIM idag, och imorse sköt tempen till 0.2 grader över coverline. Förmodlingen handhavande fel på termometern (🤪), men ännu ingen mens i sikte.

Ååååh spännande 😄🤞🏻 Lovande med tempen, ska du testa nåt?
    adirf10 skrev 2024-10-03 15:18:33 följande:

Min mens kom idag, på BIM... sån besvikelse...
    Vi har försökt i 6 månader, men det här var första gången jag kände mig gravid och så var det ändå inget...
    Hoppas på nästa månad istället 🙏🏼

Lycka till ni andra, hoppas ni får ert efterlängtade plus ❤️

Nääää, jäkla skit 🙁 Hoppas det blir er tur nästa månad 🙏🏻💕
  • Vias
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-03 18:20:09 följande:

Ååååh spännande 😄🤞🏻 Lovande med tempen, ska du testa nåt?
    adirf10 skrev 2024-10-03 15:18:33 följande:

Min mens kom idag, på BIM... sån besvikelse...
    Vi har försökt i 6 månader, men det här var första gången jag kände mig gravid och så var det ändå inget...
    Hoppas på nästa månad istället 🙏🏼

Lycka till ni andra, hoppas ni får ert efterlängtade plus ❤️

Nääää, jäkla skit 🙁 Hoppas det blir er tur nästa månad 🙏🏻💕
    ja, jag tänkte testa på lördag om mensen inte kommer innan dess 🥹
  • Snorkfrökenhär
    Vias skrev 2024-10-03 19:26:50 följande:
    ja, jag tänkte testa på lördag om mensen inte kommer innan dess 🥹
    Strongt att vänta, men då får du nog också tydliga svar 😄🤞🏻
  • trefaldigmästareikärlek
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-03 08:08:02 följande:

Vi har försökt sedan i vintras nångång, verkar ta lång tid den här gången, har två barn sedan tidigare som gick ganska snabbt men nu är jag ju äldre 🙈 Ska dock höra av mig till fertilitetskliniken om mensen dyker upp den här gången (redan pratat med dom tidigare), känner att vi försökt länge nog nu och jag misstänker lite klen ägglossning. Märker inte av den lika tydligt nu som jag gjorde förut? 

Smygtestade imorse, ÄL+9? blankt. Så jag känner mig rätt säker på att det inte blev nåt den här gången heller, och det var ju ganska väntat 😊 

Varje månad känns som en evighet, så det är okej att bli frustrerad! Vad gör att du misstänker svag äl? Är tempen svajig eller är det bara att den känns mindre?

Du, jag kan trösta dig att med min 2:a var gravtest äl+9, äl + 10 vitt som snö men svagt pos på äl+11 ❤️ Sitt lugnt i båten 🥰
  • Snorkfrökenhär
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-03 21:01:17 följande:
    Varje månad känns som en evighet, så det är okej att bli frustrerad! Vad gör att du misstänker svag äl? Är tempen svajig eller är det bara att den känns mindre?

Du, jag kan trösta dig att med min 2:a var gravtest äl+9, äl + 10 vitt som snö men svagt pos på äl+11 ❤️ Sitt lugnt i båten 🥰

Tempen är rätt hög och stabil men har mkt mindre känningar kring ÄL, mindre ÄL-flytningar exempelvis. Lutealfasen kan ibland också bli lite kortare än vanligt.

Tack för pepp 💕 Ska hålla modet uppe 😄🙏🏻

• Nanathalie

Här kommer ännu en graf från mig. 
    Nu har tempen dippat ner till mens-nivå på nytt och jag misstänker (baserat på hur kroppen känns) att ägglossningen är nära och att tempen kommer stiga vilken dag som helst! 😀 hoppas jag har rätt.

Hörrni. Vi kör emellanåt med glidmedel, exempelvis imorse, men det slog mig att det ju inte är direkt bra för spermierna.

Tror ni att morgonens mys är "förstört" pga glidet? Vore så tråkigt när appen säger high fertility och jag känner att det är på gång.. 

Snorkfrökenhär skrev 2024-10-03 22:32:27 följande:

Tempen är rätt hög och stabil men har mkt mindre känningar kring ÄL, mindre ÄL-flytningar exempelvis. Lutealfasen kan ibland också bli lite kortare än vanligt.

Tack för pepp 💕 Ska hålla modet uppe 😄🙏🏻

Fattar! Bra att få kollat upp det iaf 😍 Håller verkligen tummarna för dig 🤗😍

Jag känner inget alls än, är dock bara på äl +6 enligt ff och äl + 4 enl NC, vet inte vilken av dom jag ska lita på riktigt 😊
    Nanathalie skrev 2024-10-04 07:53:13 följande:

Här kommer ännu en graf från mig. 
    Nu har tempen dippat ner till mens-nivå på nytt och jag misstänker (baserat på hur kroppen känns) att ägglossningen är nära och att tempen kommer stiga vilken dag som helst! 😀 hoppas jag har rätt.

Hörrni. Vi kör emellanåt med glidmedel, exempelvis imorse, men det slog mig att det ju inte är direkt bra för spermierna.

Tror ni att morgonens mys är "förstört" pga glidet? Vore så tråkigt när appen säger high fertility och jag känner att det är på gång.. 

Det brukar stå på förpackningen om det har neg påverkan, kan vara värt att dubbelkolla 🤗😊 Håller tummarna för äl i närtid 😍
Svar på tråden BIM Oktober 2024