• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Annpor
    Twinkles skrev 2024-10-02 08:58:19 följande:

Cykeldag 10 och 3e dagen med blinkande smiley. 
    Verkar som rosenroten har hjälpt att puffa igång ägglossningen en aning som jag hoppas på :) 
    Brukar annars ha ägglossning på dag 17-19, vilket ger mig kort lutealfas. 

Håller tummarna hårt att det tar sig för oss alla denna månad Hjärta

Intressant med Rosenrot, kan du berätta mer om hur du tagit den och hur den ska fungera för ägglossningen? 😊
  • Annpor

Hoppar in här igen. Var med i September gruppen och plussade men fick ett missfall förra veckan i vecka 8+0. Otroligt kämpigt men försöker kämpa på och tänka framåt. Något som varit gravid och fått missfall - när kom er ägglossning igång? Min läkare tror att den kommer att komma som vanligt pga ändå tidigt missfall (och ?smidigt? förlopp) Ägglossning i så fall 20-21-22/10.

Vi hade lite fått upp hoppet om livet igen när vi plussade med en vår bebis. Vi fick en bebis som dog i vintras efter fullgången tid, så nu är man tillbaka på ruta 1 igen i sorgen och känslorna om att livet är orättvist. Vill bara få må bra igen, vill bara kunna känna hopp om livet. 

Hänger därför på den här gruppen igen. Kämpar på! ❤️

• BaeA
    Annpor skrev 2024-10-02 13:01:10 följande:

Hoppar in här igen. Var med i September gruppen och plussade men fick ett missfall förra veckan i vecka 8+0. Otroligt kämpigt men försöker kämpa på och tänka framåt. Något som varit gravid och fått missfall - när kom er ägglossning igång? Min läkare tror att den kommer att komma som vanligt pga ändå tidigt missfall (och ?smidigt? förlopp) Ägglossning i så fall 20-21-22/10.

Vi hade lite fått upp hoppet om livet igen när vi plussade med en vår bebis. Vi fick en bebis som dog i vintras efter fullgången tid, så nu är man tillbaka på ruta 1 igen i sorgen och känslorna om att livet är orättvist. Vill bara få må bra igen, vill bara kunna känna hopp om livet. 

Åh beklagar så mycket, både förlusten i missfallet och er förstfödda. 😢 jag fick missfall i början av september i vecka 8+2, det var mitt andra. Har kämpat med att bli gravid i 3 år. Fick min ÄL exakt 2 veckor efter jag slutat blöda, så igår återförde vi ett embryo då jag genomgår IVF. Håller tummarna för att det går fort för dig med ÄL och att du snart blir gravid och får behålla ❤️ 
  • Nanathalie

Hej igen! Nu kommer jag med mina frågor och funderingar.

Min premom-app tyckte att jag hade peak på ägglossningstesterna redan vid dag 10 även om det ju inte var starkare än kontrollstrecket MEN jag har inte haft starkare efter det heller.. Min temp höll sig uppe några dagar då också så trodde på att det var ägglossnig, innan tempen plötsligt sjönk som en sten för att nu gå uppåt igen. Då funderade jag istället över om ägglossningen var då grund av att tempen sjönk så - vilket den tydligen kan göra vid äl. Men ingen stegring på testerna, och inget fertilt sekret att tala om.

Idag- känningar i tjejmagen, illamående och hör och häpna - antydan till äggvitesekret!! Då borde väl snarare ägglossningen vara påväg istället för förbi? Har haft 0 antydan till det innan idag..

Detta är en djungel! Bifogar min grafen från premom och nc ifall någon orkar kolla. Kan ju vara NC som har rätt..?

• Rdlsgdl9922

Hej <3 så tråkigt med missfall!

Jag plussade i fredags och fick missfall igår, så jag lär vara väldigt nära dig med ÄL ca 15 och BIM 30/10.

Hoppas vi lyckas denna gång <3
  • Rdlsgdl9922
    Yasen skrev 2024-10-02 12:03:21 följande:
    03/10 - Vias
    04/10 - knyttets (+)
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    04/10 - ophelia
    04/10 - adirf10 
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    09/10 - Anonym(Syskonlängtan)
    10/10 - Arconia
    10/10 - Sandtrollet
    10/10 Marie8989
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    13/10 - Amaaandaaa00
    14/10 - Anonym (Lantisen)
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
    20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 - JustinzeVar
    25/10 - Popcorn 1990
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

UPPDATERAR listan så vi kan hålla koll på varandra. 
    hur går det för er som har BIM i dagarna?
    BIM 30/10! Fick missfall igår men väldigt tidigt så jag räknar ändå på FLOS beräkning :)
  • Twinkles
    Annpor skrev 2024-10-02 12:56:38 följande:
    Intressant med Rosenrot, kan du berätta mer om hur du tagit den och hur den ska fungera för ägglossningen? 😊
    Ja visst är det :) 
    Vad jag har läst mig till är att den kan hjälpa en att få ordning på en oregelbunden mencykel, samt ge starkare ägglossning. Många som blivit hjälpta av rosenrot så jag hoppas ju att det även kommer fungera för mig :)
  • Twinkles
    Twinkles skrev 2024-10-02 15:19:12 följande:
    Ja visst är det :) 
    Vad jag har läst mig till är att den kan hjälpa en att få ordning på en oregelbunden mencykel, samt ge starkare ägglossning. Många som blivit hjälpta av rosenrot så jag hoppas ju att det även kommer fungera för mig :)
    Glömde visst skriva att jag började ta det i början på mensen 2 tabletter om dagen. Man ska tydligen börja på mensen första dag fram till ägglossningen och sedan göra uppehåll fram till BIM.
  • Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-02 13:57:47 följande:

Hej igen! Nu kommer jag med mina frågor och funderingar.

Min premom-app tyckte att jag hade peak på ägglossningstesterna redan vid dag 10 även om det ju inte var starkare än kontrollstrecket MEN jag har inte haft starkare efter det heller.. Min temp höll sig uppe några dagar då också så trodde på att det var ägglossnig, innan tempen plötsligt sjönk som en sten för att nu gå uppåt igen. Då funderade jag istället över om ägglossningen var då grund av att tempen sjönk så - vilket den tydligen kan göra vid äl. Men ingen stegring på testerna, och inget fertilt sekret att tala om.

Idag- känningar i tjejmagen, illamående och hör och häpna - antydan till äggvitesekret!! Då borde väl snarare ägglossningen vara påväg istället för förbi? Har haft 0 antydan till det innan idag..

Detta är en djungel! Bifogar min grafen från premom och nc ifall någon orkar kolla. Kan ju vara NC som har rätt..?

För just mig är det säkrast att gå på hur jag mår fysiskt och vad jag har för flytningar. Tempen kan ju fluktuera upp och ner av många anledningar men när jag haft ÄL sker en tydlig stegring som också håller i sig 10-12 dagar. ÄL-test säger ju egentligen ingenting om att man garanet får ÄL, dom ger ju bara en hint om att man troligtvis är nära att få ÄL. Så om jag utgår från mig själv så skulle jag säga att du inte haft ÄL än men att det kan vara på gång om du har ÄL-flytningar och andra symtom som du brukar ha vid ÄL 😊
  • IamGabs

Fy så tufft med båda förlusterna. Nu är det er tur tycker jag! 💞

Jag hade ett missfall i juni och hade ägglossning ca 1 månad efter cytotec-behandlingen, så det kan säkert vara väldigt olika. Jag känner igen det din länare säger med att man brukar kunna räkna missfallet som cykelstart så förhoppningsvis kommer den 20-21. Håll oss uppdaterade! 
Svar på tråden BIM Oktober 2024