• Anonym (Otrogen?)

Det saknas en kondom

När jag och min pojkvän hade sex senast så noterade jag att det var en kondom för lite i asken. Jag tänkte inte mer på det då men nu skaver det hos mig. Har jättesvårt att tro att han varit otrogen då ingenting annat tyder på det. Är det vanligt att killar runkar med kondom?

Jag har haft problem med tilliten tidigare, och om jag frågar honom om detta är jag rädd att han tycker att jag beter mig svartsjukt igen. Vad tror ni? Ska jag bara släppa det?

• Svar på tråden Det saknas en kondom
  • Studentpappa
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-07 19:31:38 följande:
    Så om en kondom försvann och du märkte det, så skulle du inte bry dig? Det är inget varningstecken för dig?
    Nej, för vem skulle ta kondomer från sängbordet om man ska vänstra?
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Otrogen?)

Jag frågade honom. Och Team Lyxrunk kom närmast, grattis! Han tyckte inte att jag var ett psyk och nu kan jag sova lugnt.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2024-10-07 21:42:16 följande:

Jag frågade honom. Och Team Lyxrunk kom närmast, grattis! Han tyckte inte att jag var ett psyk och nu kan jag sova lugnt.

Vad sa han då?

Lät han trovärdig?

Undra om det är vanligt att killar runkar med kondom? Kan ju inte kännas mycket så särskilt lyxigt verkar det inte va   
  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (Malin) skrev 2024-10-07 22:01:30 följande:
    Vad sa han då?

Lät han trovärdig?

Undra om det är vanligt att killar runkar med kondom? Kan ju inte kännas mycket så särskilt lyxigt verkar det inte va   
    Jodå han lät trovärdig. Det var egentligen ingen lyxrunk utan han runkade med kondom för att fånga upp satsen. 
  • Anonym (Mia)
    Studentpappa skrev 2024-10-07 19:57:18 följande:
    Nej, för vem skulle ta kondomer från sängbordet om man ska vänstra?
    Oj, du tror inte att det finns idioter till män?

Men om det är så , så kan TS lugnt fråga. Då har han inget att dölja. 
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-08 06:35:28 följande:
    Oj, du tror inte att det finns idioter till män?

Men om det är så , så kan TS lugnt fråga. Då har han inget att dölja. 
    Jag har tagit kondomer från hemma-förrådet för att använda till tillfälliga sexkontakter när jag levde i förhållande.

Men det upptäcktes aldrig. Men hade det bara funnits fyra kvar hade jag inte gjort så. när jag knullar så sliter jag upp förpackningarna. Har jag sönder en kondom tar en ny. Ingen ordning i förrådet med andra ord.

Hade väl kunnat upptäckas den vägen teoretiskt. Men det kom fram på andra sätt istället. Att jag var otrogen.
  • Anonym (Myt)
    Anonym (J) skrev 2024-10-07 16:45:22 följande:

Man behöver ju inte anklaga det först man gör, utan säga ?hörru, det att det saknas en, vart är den? ? kolla reaktionen, där kan man märka jäkligt mycket . Blir han sur/ irriterad så är det ju något. Har han lagt en i bilen, ja okej, han hade den där för han ville försöka ligga med ts i bilen. 

Har han inget att dölja så blir han inte sur.

Och det där är århundradets myt att man skulle vara skyldig bara för att man blir sur över att bli anklagad.
    Ställer min partner en anklagande fråga på ett väldigt svartsjukt sätt så kan jag bli väldigt sur då jag tycker att vårt förhållande står över sjuka anklagelser om otrohet pga ett föremål som flyttats/saknats.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2024-10-07 22:04:37 följande:
    Jodå han lät trovärdig. Det var egentligen ingen lyxrunk utan han runkade med kondom för att fånga upp satsen. 
    Du ställde väl inte en ledande fråga om han hade använt den till att runka?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Myt) skrev 2024-10-08 11:27:07 följande:
    Och det där är århundradets myt att man skulle vara skyldig bara för att man blir sur över att bli anklagad.
    Ställer min partner en anklagande fråga på ett väldigt svartsjukt sätt så kan jag bli väldigt sur då jag tycker att vårt förhållande står över sjuka anklagelser om otrohet pga ett föremål som flyttats/saknats.

Hade du tagit illa upp av frågan om den saknade kondomen även om den var ställd helt neutralt, bara en nyfiken fråga?

För det ör nämligen det som står i inlägget de citerade. En vanlig, icke anklagande fråga. 

Fast även att bli sur över en fråga, fast man inte gjort något , är ju märkligt. Man har väl ändå så mkt innanför pannbenet att man fattar varför frågan ställs. 

• Anonym (Otrogen?)
    Anonym (Malin) skrev 2024-10-08 11:55:24 följande:
    Du ställde väl inte en ledande fråga om han hade använt den till att runka?
    Nej, utan frågade bara kort och gott varför en saknades. 

Han blev inte det minsta upprörd. Jag har berättat för honom att jag har tillitsproblem och att jag jobbar på det. Det har gått bra. Men ibland dyker saker upp, och då är det bättre att jag frågar direkt, annars kommer min hjärna komma med egna mindre trevliga svar. Med tanke på att 30%(tror jag att jag läste) av alla någongång varit otrogna så kan jag tycka att man inte ska vara för naiv heller. 

Så jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna lita blint på min partner. Människor är oförutsägbara och irrationella. Men jag försöker att lära mig att vissa saker är utom min kontroll, och att min värld inte kommer att rasa om jag skulle bli sviken. 
Svar på tråden Det saknas en kondom