• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Sj) skrev 2024-10-29 16:38:18 följande:
    Likheten är att ett foster, ägg och spermier inte är utvecklade människor och inte livsdugliga inom en viss vecka. 

Tycker det är dubbelmoral att vara så starkt emot abort men inte vara emot att en man får utlösning. En man som uttalar sig så starkt om aborträtten borde och sluta onanera och låta kroppen sköta rensningen av spermier istället. Spermier än ju något som kan skapa liv. 
    En kvinna behöver inte ett samtycke från någon man ifall hon vill gå igenom en graviditet när hon redan är gravid. 
    En man behöver samtycke från en kvinna ifall han får bli pappa.
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Likheten är att ett foster, ägg och spermier inte är utvecklade människor och inte livsdugliga inom en viss vecka. 

Tycker det är dubbelmoral att vara så starkt emot abort men inte vara emot att en man får utlösning. En man som uttalar sig så starkt om aborträtten borde och sluta onanera och låta kroppen sköta rensningen av spermier istället. Spermier än ju något som kan skapa liv. 
    Med hur du resonerar, bara för det är tillåtet med att döda spermier så ska det vara fri abort under hela graviditeten och även när kvinnor har föddit så ska de få döda barnet?
    Även personer som snackar om fri abort brukar anse att gränsen går någonstans. 

Det är dessutom en rättighet att få onanera och det behövs inte samtycke från någon däremot är det ingen rättighet till sex, och barn. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Abortfrågan kan också handla om att man förhindra att fostret ska utvecklas på ett naturligt sätt, en man födds med spermier och biologiskt är det inte tänkt att alla spermier överhuvudtaget ska bli något barn.
    Aborter är istället inte naturligt då man behöver göra ett ingrepp 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Då borde det vara mord när kvinnor vägrar att vara gravida och när de inte vill få barn med vilken man som helst. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Då borde det betyda att män har rättighet till att försöka få barn med en kvinna och det endast handlar om mannen har en sjukdom som gör att han kan inte få barn. 
    Det blir knasigt om man snackar om en skyldighet att få barn men det finns ingen rättighet 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Du får tycka vad du vill men det är uppenbart att du använder ditt argument som en förevändning, för det hade kunnat inneburit att kvinnor måste tvingas ha sex och födda barn som de inte velat göra. 
  • Anonym (J)

Jag har gjort en abort och tycker inte att någon annan har med det att göra. Min kropp mitt liv. 

• Anonym (Simson)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 17:52:06 följande:
    Du får tycka vad du vill men det är uppenbart att du använder ditt argument som en förevändning, för det hade kunnat inneburit att kvinnor måste tvingas ha sex och födda barn som de inte velat göra. 
    Vart vill du komma med ditt bisarra spammande? 
    Är det återigen att abort måste vara förbjudet om sexköp är förbjudet? Annars är det hyckleri och man vill bara gynna sig själv?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Simson) skrev 2024-10-29 18:04:25 följande:
    Vart vill du komma med ditt bisarra spammande? 
    Är det återigen att abort måste vara förbjudet om sexköp är förbjudet? Annars är det hyckleri och man vill bara gynna sig själv?
    Att det inte alls är jätteorättvist om abortgränsen skulle sänkas med antal veckor för vanliga kvinnor. 
    Att det inte alls går att jämföras med onanering av olika anledningar 
  • Anonym (SK)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 18:06:35 följande:
    Att det inte alls är jätteorättvist om abortgränsen skulle sänkas med antal veckor för vanliga kvinnor. 
    Att det inte alls går att jämföras med onanering av olika anledningar 
    Otroligt otydligt framskrivet i såfall.

Vad har sänkning av abortgränsen att göra med rättvisa könen emellan? 
    Abortgränsen är satt utifrån om fostret kan överleva utanför livmodern. Det är ingen förmån som vi kvinnor har fått och som du och andra män kan använda som nåt att förhandla med.

Gällande jämförelser:
    Män som vill kontrollera kvinnors kroppar behöver ibland sätta det i relation till att själva bli kontrollerade och då kan det ibland behövas fantasifyllda jämförelser.

Hur du får det ihop med abortgränsen vete sjutton..
    Kan inte se en naturlig koppling...
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?