• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 12:51:01 följande:
    Även män får inte bestämma helt över sin kropp.

Eftersom kvinnor inte födds gravida så finns det en teoretiskt chans att förhindra en befruktning eller att något foster utvecklas exempelvis till vecka 12.

Om det är okej att kvinnor ska få avbryta en graviditet genom en abort så borde det vara okej att man vill att kvinnor ska på naturlig väg förhindra en befruktning eller att fostret utvecklas till en viss vecka 
    Den dagen män blir gravida får de bestämma om abort eller inte. 

Vill män inte ha barn så får de dra på kondom. De kan inte bestämma att kvinnor ska ba skydd 
  • Anonym (Helsvensk man)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:23:36 följande:
    Det är relevant att ta upp att det snarare blivit en fördel för kvinnor nuförtiden angående det sexuella. 
    Det är fullständigt irrelevant att ta upp det om man inte samtidigt väger in den mångdubbelt högre risken för kvinnor jämfört med män att våldtas eller utsättas för andra sexuella övergrepp. Du kan inte välja att äta kakan och ha den kvar.
  • flemens
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 14:14:36 följande:
    Det handlar nu om att kvinnor har mer valmöjligheter än männen. 
    Män kan inte välja om de ha sex som kvinnor får, om de ska bli gravida, om de ska få barn och om de ska göra en abort. 
    Det är därmed inte orättvist om att debatten handlar nu bland annat om kvinnors kroppar. 
    Kvinnor har redan det bättre i allmänhet även om abortgränsen exempelvis skulle sänkas. 

Med tanke på vilken fördel kvinnor har så är det rättvist om män får ha en åsikt om det här. 
    Du tycks leva in nån slags föreställning att fostret är någonting annat än en kroppsdel hos kvinnan?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-10-29 20:23:58 följande:
    Den dagen män blir gravida får de bestämma om abort eller inte. 

Vill män inte ha barn så får de dra på kondom. De kan inte bestämma att kvinnor ska ba skydd 
    Och då stämde det som jag skrev att kvinnor kan skydda sig på ett sätt som män inte kan göra. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    flemens skrev 2024-10-29 20:29:46 följande:
    Du tycks leva in nån slags föreställning att fostret är någonting annat än en kroppsdel hos kvinnan?
    Och i så fall så borde det vara en kroppsdel även exempelvis i vecka 30
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Dt gläder mig att tråden blivit så stor och att fler människor får upp ögonen för hur fel abort är, hur oetiskt och hur ansvarslöst det är. Hoppas fler kan vakna så vi inom en viss framtid kan gå samma väg som USA tillmötes i frågan. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:27:18 följande:
    Det är fullständigt irrelevant att ta upp det om man inte samtidigt väger in den mångdubbelt högre risken för kvinnor jämfört med män att våldtas eller utsättas för andra sexuella övergrepp. Du kan inte välja att äta kakan och ha den kvar.
    Även om man räknar med det så tror jag kvinnor fortfarande har en fördel. 
    Dessutom alla kvinnor utsätts inte för det. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-29 20:31:19 följande:
    Dt gläder mig att tråden blivit så stor och att fler människor får upp ögonen för hur fel abort är, hur oetiskt och hur ansvarslöst det är. Hoppas fler kan vakna så vi inom en viss framtid kan gå samma väg som USA tillmötes i frågan. 
    Kommer inte att hända
  • Anonym (Helsvensk man)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-29 20:31:19 följande:
    Uppenbart har du missat att det var länge sedan tråden handlade om abort. Du och en annan stackare är de enda abortmotståndare jag sett här så keep on dreaming. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:34:00 följande:
    Uppenbart har du missat att det var länge sedan tråden handlade om abort. Du och en annan stackare är de enda abortmotståndare jag sett här så keep on dreaming. 
    👍
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?