• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:08:57 följande:
    Du menar att du på fullaste allvar inte begriper att en man skydda sig från att ofrivilligt bli pappa gäller verkligen män? Och att sex kan inte handla om risk att bli gravid för en kvinna?? 
    Det finns ju inte samma preventivmedel för män som det finns för kvinnor. 
    Män kan inte heller besluta formellt om kvinnan som han gjort gravid ska göra en abort.
  • Anonym (Helsvensk man)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:09:22 följande:
    Det är många kvinnor som tycker män som gjort kvinnor gravida går skylla sig själva även om en kondom har spruckit 
    Goddag yxskaft! Kan du skriva något som har sammanhang överhuvudtaget? 
  • Anonym (Helsvensk man)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:10:45 följande:
    Det finns ju inte samma preventivmedel för män som det finns för kvinnor. 
    Män kan inte heller besluta formellt om kvinnan som han gjort gravid ska göra en abort.

Kan du bestämma dig för om du ska yra om risk för att sex leder till barn eller för att man har avsikten att skaffa barn? Nej, män och kvinnor har olika preventivmedel, vad har det med saken att göra? 

Kan du svara på frågan jag ställde om du på allvar menar att en kvinna kan bli gravid genom att sno sperma från en kondom och hälla i sig?

• Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:06:37 följande:
    Har en man som skyddar sig enklare att få sex jämfört med andra män eller vad menar du? 😬
    Jag snackar om en fördel som kvinnor får pågrund av deras kön. 
    Att vissa män har lättare att få sex jämfört med andra män handlar inte om deras kön utan om individer.

Även män som har det lättast att få sex har fått det svårare än hur det har varit 
  • Anonym (Simson)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:02:27 följande:
    En kondom kan gå sönder. 
    En kvinna kan sno sperma från en kondom som mannen har slängt i någon sopptuna. 
    Det är större risk att en kvinna lurar en man eller vad menar du?
    Och återigen, hur blir det mer rättvist med en sänkt abortgräns?
  • Anonym (Simson)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:17:19 följande:
    Att vissa män har lättare att få sex jämfört med andra män handlar inte om deras kön utan om individer.

Även män som har det lättast att få sex har fått det svårare än hur det har varit 
    Vilka åtgärder tycker du ska sättas in för att utjämna detta?
  • Anonym (Simson)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:09:22 följande:
    Det är många kvinnor som tycker män som gjort kvinnor gravida går skylla sig själva även om en kondom har spruckit 
    Citera exempel.
  • Anonym (Helsvensk man)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:17:19 följande:

Du yrar i nattmössan. Ditt problem är att du inte får ligga men det har inget med kvinnor att göra.  
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 12:47:13 följande:
    Och sedan ska denna person vara för att sexköp ska legaliseras.
    Det är uppenbart att det är ett troll som arbetar för Sd eller någon liknade rörelse.
    Bevisligen har det kommit fram att botar har används för att smutskasta vänstersidan. 
    Det ts vill är att provicera och skapa debatt, i alla sina trådar
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:21:55 följande:
    Du yrar i nattmössan. Ditt problem är att du inte får ligga men det har inget med kvinnor att göra.  
    Det är relevant att ta upp att det snarare blivit en fördel för kvinnor nuförtiden angående det sexuella. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?