• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Därför)
    Baam777 skrev 2024-11-06 16:36:26 följande:
    jag upplever att trump är en affärsman som vet hur företag och landsekonomier fungerar. Han är en patriot som älskar sitt land och jag tycker att folket i USA förtjänar mer pengar på sitt egna land än att ha massa militärbaser över hela världen och ska leka världspolis.  Ett läkarbesök i usa kostar 5600 kr. 
    Fast vill du ha billigare läkarbesök är det nog inte Trump och republikanerna du ska rösta på.
  • Baam777
    Anonym (Därför) skrev 2024-11-06 19:26:20 följande:
    Fast vill du ha billigare läkarbesök är det nog inte Trump och republikanerna du ska rösta på.
    kanske inte det, men det jag försökte säga att de måste göra usa bättre
  • Postman
    Mentat skrev 2024-11-06 19:24:32 följande:

Mitt intryck är nog snarast att Trump vann trots att han är Trump. Folk ville ha en republikansk politik och inte demokraternas. Sedan kan jag tycka att det är mycket märkligt att de inte kunde ställa upp en bättre kandidat än Trump!

Tror hans bufflighet lockar. Folk gillar det där när någon härjar och rör runt i grytan...så länge det inte drabbar dem själva negativt förstås.
  • Anonym (Hm)
    Postman skrev 2024-11-06 19:31:45 följande:
    Tror hans bufflighet lockar. Folk gillar det där när någon härjar och rör runt i grytan...så länge det inte drabbar dem själva negativt förstås.
    Då är det nog inte så roligt längre
  • Anonym (Röstar på partiet)
    Mentat skrev 2024-11-06 19:24:32 följande:

Mitt intryck är nog snarast att Trump vann trots att han är Trump. Folk ville ha en republikansk politik och inte demokraternas. Sedan kan jag tycka att det är mycket märkligt att de inte kunde ställa upp en bättre kandidat än Trump!

Det är väl i så fall ännu mycket märkligare varför Demokraterna inte lyckades få fram en kandidat som ens lyckades slå Trump?
  • Anonym (Därför)
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-06 19:57:12 följande:
    Det är väl i så fall ännu mycket märkligare varför Demokraterna inte lyckades få fram en kandidat som ens lyckades slå Trump?
    Enkelt. Därför att Biden bet sig fast för länge. Han borde ha insett rimligheten i att han var en enperiodspresident och klivit av, och låtit demokraterna då få sina primärval och hypea upp en ny kandidat rejält.

Nu drog han ned valkampanjen långt, klev sen av så sent att Harris blev den enda rimliga och så var det med det.
  • Anonym (Röstar på partiet)

Jag har inte följt med, men har det varit några diskussioner om att rösträkningen och dess kvalitet kan ha fått en klar uppryckning tack vare den stora publiciteten som har varit omkring valfusk etc?

Jag tror att det här valresultatet skulle kunna tyda på att de faktiskt kan skilja i kvalitet i rösträkningen denna gången i jämförelse med den förra?

Om någon ansåg att det fanns anledning diskutera bristande kvalitet i rösträkningen ("valfusk?") förra gången, så tyder resultatet denna gång på att det faktiskt kan ha funnits fog för dessa misstankar, och att rösterna nu har räknats med större noggrannhet och bättre kvalitet, vilket kan förklara en del av valutgången och en del av förändringen i de stater där små förändringar har haft stor betydelse.

• Anonym (Nyheternas fel)

Vi i Sverige har bara fått ta del av nyheter som misskrediterar Trump. Han är inte väldens bästa kille, men han är bättre än vad svensk media framställer.

Det är anledningen till att vi i Sverige har så svårt att förstå detta. Det är medias fel. Om dom kunde presentera aningens mer objektiva nyheter så hade vi haft en större förståelse.

• nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-06 20:09:09 följande:

Vi i Sverige har bara fått ta del av nyheter som misskrediterar Trump. Han är inte väldens bästa kille, men han är bättre än vad svensk media framställer.

Det är anledningen till att vi i Sverige har så svårt att förstå detta. Det är medias fel. Om dom kunde presentera aningens mer objektiva nyheter så hade vi haft en större förståelse.

Hur vet du det? Känner du honom?

Nu är det Trump själv som säger alla de grodor vi hör honom säga och som ligger ute på nätet. Om han ska framställas som en bättre gubbe får han börja tänka sig för innan han öppnar käften.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Extra)

Vilka är medvetna om att Opera Winfery, Ellen DeGeneres,  Beyonce , Jay Z  och P Diddy är en sammansvetsad elit som haft en negativ inverkan för Harris?

Är det någon som förstår  att det finns en kristen väljargrupp som är rädda för Harris?

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?