• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • NassaNisse
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-12-04 17:19:36 följande:

Misstänker tidigt missfall här...är förkrossad. Väntade mens 30/11.. ingenting.. testat svagt positivt i en vecka. Igår ljusrosa flytningar... idag övergick det till blödningar, med molande värk och vanlig "mens" som det ser ut att vara...Jag är helt förkrossad.. den kortvariga lyckan varade inte länge.. genomgår assisterad befruktning pga samkönad relation, och det har varit många utredningar och dessutom hormonstimulerande inför insemination...

behöver få missfallet bekräftat, men nu är chanserna i princip obefintliga trots att jag testade positivt två gånger idag på Cb... men det är väl de små mängderna hcg som finns kvar i min kroppGråter.... är det NÅGON som iprincip fått mens och mensbesvär men ÄNDÅ varit gravida? greppar efter halmstrån men inser tyvärr katastrofen....

måste kontakta bm och kliniken imorgon, jag kommer bli hemma från jobbet för både kropp och knopp är helt slut..

Skickar så många styrkekramar och hoppas för er skull 🙏 ❤️ 
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-04 17:00:53 följande:
    Uppar mitt inlägg❤️
    super svårt att se på bilden men kanske anar nått svagt men som sagt mycket svårt att se ❤️ ta ett till i morgon 
  • pfk1991
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-04 17:00:53 följande:
    Uppar mitt inlägg❤️
    Tycker absolut jag kan se antydan till streck men tyvärr är ju bildkvalitén här katastrofal?ta ett digital imorgon om du har möjlighet eller annat testa tidigt? 😍
  • pfk1991

Misstänker tidigt missfall här...är förkrossad. Väntade mens 30/11.. ingenting.. testat svagt positivt i en vecka. Igår ljusrosa flytningar... idag övergick det till blödningar, med molande värk och vanlig "mens" som det ser ut att vara...Jag är helt förkrossad.. den kortvariga lyckan varade inte länge.. genomgår assisterad befruktning pga samkönad relation, och det har varit många utredningar och dessutom hormonstimulerande inför insemination...

behöver få missfallet bekräftat, men nu är chanserna i princip obefintliga trots att jag testade positivt två gånger idag på Cb... men det är väl de små mängderna hcg som finns kvar i min kroppGråter.... är det NÅGON som iprincip fått mens och mensbesvär men ÄNDÅ varit gravida? greppar efter halmstrån men inser tyvärr katastrofen....

måste kontakta bm och kliniken imorgon, jag kommer bli hemma från jobbet för både kropp och knopp är helt slut..

Usch vad tråkigt 💔 ta din tid och var ledsen och sen ladda om. Hur har testerna sett ut under veckan, har de stegrat någonting eller har de sett likadana ut varje dag? Chansen finns ju såklart att man kan ha blödning och fortfarande vara gravid, men kanske skönare för ens psyke att ställa in sig på missfall ändå och fokusera på det positiva att du kan bli gravid - detta var väl första försöket? (ber om ursäkt om jag blandar ihop och det inte stämmer) 
  • LinneaSj

Jag hade bim 3/12 men ingen mens i sikte. Tog rfsu graviditetstest idag med negativt svar. Har inte tecken till att mens är på g. Ingen värk eller så. Tidigare i veckan har jag varit öm i magen framtill, långt ner, och mensvärk brukar vara i ländryggen..  

Har någon annan tagit rfsu vanlig test efter bim och fått negativt?? Känns ju kört då men å andra sidan ingen mens ännu trots allt.

• Väntarpå4an
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-03 23:17:12 följande:
    Håller tummarna att allt går vägen för er!!❤️ uppdatera gärna när/om du testar❤️
    Testade på morgonen idag äl+9 det va tok blank men väntade mig inget annat heller ovasett😅 hur har det gått för dig idag?
  • Väntarpå4an

Sänder massa kramar ❤️❤️❤️❤️ det är fruktansvärt och vet tyvärr hur det känns. Vänta tills du slutat blöda och ta ett nytt test.
    Jag håller tummarna för er och att det fortfarande växer något❤️❤️
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-12-04 08:29:42 följande:

Koststillskott

Någon som tar andra tillskott eller slutar ta under lutealfasen? Någon mer som tar Q10 och fortsätter ta det hela cykeln? 

Tar Q10 och fortsätter hela cykeln. Tar även folsyra, d-vitamin hela tiden
  • Väntarpå4an
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-04 11:22:36 följande:
    Nu tog jag ett av mina rfsu testa ofta test, och som jag nämnt tidigare så är jag lite skeptisk mot dom då många inte alls tycker dom är bra. Tänker använda upp dom jag har hemma, men till min förvåning så ser jag kanske tillstymmelse till en början av en linje? eller är det ett klassiskt spökstreck som brukar visas på dessa test? Hoppas inte FL försämrar kvaliteten på denna bild allt för mycket😅
    Ååååh denna bildkvalité på FL🙈 så svårt att se. Men kör på ett nytt imorgon. 
  • Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    Addy99 skrev 2024-12-03 17:33:57 följande:

Vi har inte aktivt försökt utan mer ?blir det så blir det?, men börjar väl vänja oss vid tanken att det snart är dags att lägga i nästa växel så att säga 😅 detta då jag är 36 och vi inte träffats så länge så en jobbig paradox, hehe. Men så blev det nåt spontant på fyllan och vi hade väl inte helt koll på appen och sen vipps så var det på ÄL det hade hänt 😇

Idag mådde jag illa fram till lunch, haft tryck i mitten/nedre delen av magen hela dagen. Ingen mens men får för mig ibland att den kommit men nix?

Har inte köpt test men kommer mensen inte imorgon så köper jag ett tänker jag 😊

Men kul, då är vi ju i typ samma sits? Hoppas på plus för oss båda 🥰

Jaha okej! Jag har jobbiga tankar gentemot jobbet för att jag började nyligen (maj) men det börjar släppa mer och mer för känner mig så redo i övrigt😊

Jag har nu testat negativt och börjat blöda lite lätt. Har väl troligen haft en längre lutealfas än vanligt med lite ovanliga symton 🤷?♀️ hur gick det för dig? 

Jag tar bort mig från listan då jag troligen får BIM i början på januari nästa gång men får se. Håller tummarna för alla!

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    7/12 - Errorika
    7/12 - MG98 + 
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    11/12 - AngieF
    12/12 - Ella-Bell
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    22/12 - NassaNisse
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen
    26/12 - Monki19 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Mothertotwo 
    29/12 - Anonym (mt)
    30/12 - Zozoi
    30/12 - Anonym (Lantisen) 
    31/12 - TrueResolution
  • drömmenomfamiljelivet

Skickar massa styrkekramar och håller alla tummar och tår att inget har gått fel❤️

Svar på tråden BIM december