• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • mo4s

Fortsätter ni testa även efter ÄL? Jag använder appen Premom och det står varje dag att jag ska fortsätta med tester för att se om nivåerna sjunker och förblir låga.

Brukar ni göra så? Vad är syftet? Mina är nere på 0,29 tre dagar efter ÄL och jag tycker det känns lite onödigt att slösa på fler tester denna månad 💸 Men är frustrerande att kurvan i diagrammet inte riktigt är nere på samma nivå som när jag började testa 😄

• Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-05 09:01:47 följande:

Fortsätter ni testa även efter ÄL? Jag använder appen Premom och det står varje dag att jag ska fortsätta med tester för att se om nivåerna sjunker och förblir låga.

Brukar ni göra så? Vad är syftet? Mina är nere på 0,29 tre dagar efter ÄL och jag tycker det känns lite onödigt att slösa på fler tester denna månad 💸 Men är frustrerande att kurvan i diagrammet inte riktigt är nere på samma nivå som när jag började testa 😄

Så fort jag inser att jag fått peak (alltså att testerna varit uppe på högsta nivån) och sen dalar så slutar jag. Inte alls säkert att de går ner som innan äl på ett tag. bättre att spara på testen då 🙂
  • mo4s
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-05 09:12:35 följande:
    Så fort jag inser att jag fått peak (alltså att testerna varit uppe på högsta nivån) och sen dalar så slutar jag. Inte alls säkert att de går ner som innan äl på ett tag. bättre att spara på testen då 🙂
    Tack för svar. Antar att de vill pusha lite för att sälja flera tester 😅
  • RainbowFamilyDreams
    pfk1991 skrev 2024-12-04 19:17:16 följande:
    Usch vad tråkigt 💔 ta din tid och var ledsen och sen ladda om. Hur har testerna sett ut under veckan, har de stegrat någonting eller har de sett likadana ut varje dag? Chansen finns ju såklart att man kan ha blödning och fortfarande vara gravid, men kanske skönare för ens psyke att ställa in sig på missfall ändå och fokusera på det positiva att du kan bli gravid - detta var väl första försöket? (ber om ursäkt om jag blandar ihop och det inte stämmer) 
    Hej. Tack. De har varit positivt svaga i en vecka, varken mer eller mindre (aldrig dock testat med det optimala urinen). Det var positiva test även igår när blödningen kom, men jag har förstått att hcg kan finnas kvar ett par veckor trots missfall. Jag får vara glad att någon befruktning skett, och ja det är första försöket. Jag är dock beroende av assisterad befruktning med hormonbehandling så måste vänta nu tills de kan ta emot oss igen. Kliniken vill dock ändå att jag tar ett nytt test om en vecka... men jag vet att det här är missfall då jag blöder som vid vanlig mens. Jag bara väntar och väntar... som vi gjort i fem år då vi sökte första gången för detta... 3 år i kö bara det.. och den biologiska klockan tickar ju tyvärr vidare. Men - jag vet att jag reser mig igen... men det är tungt <3. Tack snälla för peppen. 
  • Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-12-04 22:34:23 följande:

Spännande 😍 jag har BIM på söndag men är inte alls lika cool 😅 andra försöket också men har verkligen hamnat i ett stadie där jag känner in minsta lilla symtom denna vecka och hoppas så jäkla mycket på att det är något som gror 🙈

Säkert en massa överanalyserande från mig men hittills: halsbränna tidigt i veckan, ont brösten (ej vårtorna, och framförallt vänster bröst 😂), lite stickande känsla i nedre delen av magen och håll-liknande känsla på vänster sida. Inte lika dålig hy som förra månadens lutealfas.

Brukar få spottings 1-2 dagar innan mens så om ingen spotting kommer innan söndag så kommer jag då testa på morgonen för BIM. Håller tummarna för oss! 🤗

Haha, jag försöker! 😎 Men blev lite mindre cool när jag imorse upptäckte att jag fortfarande har rätt hög temp om man jämför med förra månaden 🤣 Men det kanske också är förkylningen. Tycker mig också känna att molvärken kommer från vänster sida, men alltså det kanske den alltid gör bara att jag inte har tänkt på det innan 🤔 

Så kul att vi har BIM ungefär samtidigt! Håller också tummarna för oss 🤞 Börjar känna sug att testa tidigt, men försöker övertala mig själv att inte göra det. Har billiga stickor hemma som man kan ta från BIM-dagen, så vill verkligen försöka hålla mig till dem om jag nu ska testa och inte köpa nya för testa tidigt 😂
  • AngieF

Är på ÄL+9 nu och känner som molvärk i magen, hoppas verkligen inte det är mensen som är på g! Brukar inte känna såhär så långt innan BIM utan snarare samma dag.

Sist, och första gången, jag var gravid (slutade med MA 25/10 i v12) kände jag väldigt tydligt att något kändes annorlunda ca 4-5 dagar innan BIM. Så vet inte om det bara är spöksymptom nu.. 

Har beställt hem testa tidigt test så jag kan börja testa imorgon. Hur vanligt är det att plussa på ÄL+10 tro?

• Anonym (Åvt)
    AngieF skrev 2024-12-05 11:09:17 följande:

Är på ÄL+9 nu och känner som molvärk i magen, hoppas verkligen inte det är mensen som är på g! Brukar inte känna såhär så långt innan BIM utan snarare samma dag.

Sist, och första gången, jag var gravid (slutade med MA 25/10 i v12) kände jag väldigt tydligt att något kändes annorlunda ca 4-5 dagar innan BIM. Så vet inte om det bara är spöksymptom nu.. 

Har beställt hem testa tidigt test så jag kan börja testa imorgon. Hur vanligt är det att plussa på ÄL+10 tro?

Äl +10 är rimligt att få plus, men ibland har det precis fäst då och då kan det fortfarande visa negativt. håller tummarna 
  • Vallmo93
    Errorika skrev 2024-12-05 10:47:00 följande:
    Haha, jag försöker! 😎 Men blev lite mindre cool när jag imorse upptäckte att jag fortfarande har rätt hög temp om man jämför med förra månaden 🤣 Men det kanske också är förkylningen. Tycker mig också känna att molvärken kommer från vänster sida, men alltså det kanske den alltid gör bara att jag inte har tänkt på det innan 🤔 

Så kul att vi har BIM ungefär samtidigt! Håller också tummarna för oss 🤞 Börjar känna sug att testa tidigt, men försöker övertala mig själv att inte göra det. Har billiga stickor hemma som man kan ta från BIM-dagen, så vill verkligen försöka hålla mig till dem om jag nu ska testa och inte köpa nya för testa tidigt 😂
    Haha exakt samma här - fick högsta tempen imorse, och mycket högre än förra cykeln men dras också med en liten förkylning 😅 jag funderar dock på att skippa tempa mig imorgon kanske, för att inte bli alltför nervös/besviken om den fortsätter upp eller ner 🙈 nu är ju helgen så nära ändå.

Ja jag hade nog Inte tänkt testa mig på BIM varje cykel, har lutealfas på ca 11 dagar så kan då likväl vänta in mensen (eller utebliven..). men denna helg blir det nog ändå test om inget dyker upp innan 😅 men förstår också att du avvaktar om ni har gäster på besök! 
  • B3tt4n

Jag hoppas, hoppas, hoppas! 

Jag har BIM 10/12 och hade ÄL för nio dagar sedan. Ca fem dagar efter ÄL kändes det som att jag skulle få mens när som helst (gjorde skitont i mensmagen). Det höll i sig ett par dagar och sen blev tuttarna ömma som sjutton. 

Vågar inte testa än men möjligtvis att jag gör det till helgen. Vad tror ni? Hur snart innan BIM är det rimligt att börja testa?

• Hannabananas

Plussade idag och har bim på söndag( vad jag tror)  Ett tydligt plus och det var ej med tidiga tester. 

Har haft ömma och större bröst och känt molande ( men ej ont) typ som spänningar där nere . Så misstänkte och kände att jag var gravid . Så plussade på äl+11, eftersom det var ett tydligt plus så borde det synts redan igår på äl+10

superglad då jag fick missfall i juli. Lycka till ni andra 

Svar på tråden BIM december