• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Önskanomnr6)

Äntligen kom åtminstone "hög". Brukar ha ägglossning dag 10, men detta är ju första riktiga cykeln sedan första mensen efter förlossningen.  

• mothertotwo

I morse var min temp på 36.64 betyder det att ägglossning redan inträffar snart eller det behöver nödvändigtvis inte betyda något utan kanske sänks igen? 

Jag är ny på detta med temp. Min första månad med det! 

• mo4s
    mothertotwo skrev 2024-12-06 08:05:04 följande:

I morse var min temp på 36.64 betyder det att ägglossning redan inträffar snart eller det behöver nödvändigtvis inte betyda något utan kanske sänks igen? 

Är det Premon du använder?

Det dyka upp ett "B" på toppen om BBT är spikat, men de kan komma i efterhand! Hur ser ditt diagram ut?

• MG98
    mothertotwo skrev 2024-12-06 08:05:04 följande:

Borde krävas en större tempskillnad men blir enklare att se i ett diagram. Har för mig det ska skilja 0,2-0,5 grader mellan innan och efter äl. Men vissa kan ju få en mer gradvis ökning. Till exempel så fick jag denna cykeln 0,2 grader skillnad natten runt äl och sedan 0,25 andra natten och därefter, så from 3 dpo har den legat på 0,5 grader högre än innan äl. 

• Meddelande borttaget
  • mothertotwo
    mo4s skrev 2024-12-06 08:50:24 följande:

Är det Premon du använder?

Det dyka upp ett "B" på toppen om BBT är spikat, men de kan komma i efterhand! Hur ser ditt diagram ut?

Egentligen en annan app, men började använda premom nu och fylld in data. Min kurva ser ganska fjuttig ut med tanken på att jag precis börjat tempa 😅. 

Men den sjunker säkert igen för det är allt för tidigt att ägglossa nu ändå. 

Men såhär ser mitt diagram ut på premom: 

• Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-12-05 12:02:01 följande:
    Haha exakt samma här - fick högsta tempen imorse, och mycket högre än förra cykeln men dras också med en liten förkylning 😅 jag funderar dock på att skippa tempa mig imorgon kanske, för att inte bli alltför nervös/besviken om den fortsätter upp eller ner 🙈 nu är ju helgen så nära ändå.

Ja jag hade nog Inte tänkt testa mig på BIM varje cykel, har lutealfas på ca 11 dagar så kan då likväl vänta in mensen (eller utebliven..). men denna helg blir det nog ändå test om inget dyker upp innan 😅 men förstår också att du avvaktar om ni har gäster på besök! 

Kunde inte hålla mig från att testa imorse (dagen före BIM) med en vanlig RFSU-sticka. Negativt. Känns mycket jobbigare än jag trodde, även om jag inte egentligen hade några misstankar om graviditet 😢 Det är ju en dag för tidigt för att testa, men tänker att om det var positivt hade jag ju sett i alla fall en skugga så nära inpå BIM. 

Håller tummarna för dig! 🤞

• Ellen24

Hallå ni som vill bli gravid, kolla hit!!
    jag kom över en tjej på TikTok som verkligen gjorde det sååå mycket klarare för mig hur det faktiskt fungerar! 
    Jag visste ju såklart att det är viktigt att ha sex innan ägglossning men inte såhär viktigt??? 

Tabellen visar alltså att det är endast 20% chans att bli gravid under ägglossning men att det är upp mot 42% chans dagen/ dagarna innan ägglossningen! somsagt så vet jag att man ska ha sex dagarna innan ägglossningen så det är inte ny information men jag trodde inte att det var såhär stor skillnad!
    Så försök att satsa på att ha sex dagarna innan mer än vad ni kanske försöker under själva ägglossningen ❤️

• Sarafamliv
    Anonym1050 skrev 2024-12-06 09:45:27 följande:

Tjejer jag håller på att bli galen, har bim 10/12 och tog ett sånt testa tidigt som mäter 10 idag och fick detta och vet ej vad jag ska tro 😳, fick dock negativt på clear blir digital 

Det ser positivt ut, vänta någon dag och testa igen 👍
  • drömmenomfamiljelivet
    Anonym1050 skrev 2024-12-06 09:45:27 följande:

Tjejer jag håller på att bli galen, har bim 10/12 och tog ett sånt testa tidigt som mäter 10 idag och fick detta och vet ej vad jag ska tro 😳, fick dock negativt på clear blir digital 

Ser positivt ut! Också bara fått massa svaga linjer (dock lite starkare imorse). Har också BIM 10/12, ska ta digitalt imorgon! Blir galen om det visar negativt, då ska jag sluta testa helt denna cykel🤣
Svar på tråden BIM december