• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • drömmenomfamiljelivet
    Anonym1050 skrev 2024-12-06 18:32:40 följande:
    Köpte ett clear blir digital testa tidigt som ska mäta 10 men även den var negativ så nu blir ju jag super orolig 🥺, får testa imorn å se hur det blir 
    Åhh jag får sån ångest av sånt här. Tror helt ärligt att om det inte går vägen imorgon när jag testar digitalt så kommer jag lägga the babymaking på hyllan ett tag då det blir otroligt påtagligt psykiskt att månad efter månad se negativa resultat. Har fått så många svaga linjer på flera tester de senaste dagarna, men det lyckas alltid vara spöklinjer då jag fått det flera gånger innan. Håller alla mina tummar och tår för alla i denna tråd att allt går vägen för er! jag känner att jag gått från positiva tankar till en klump i magen, jag orkar verkligen inte bli besviken igen..
  • Anonym1050
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-06 18:38:17 följande:
    Åhh jag får sån ångest av sånt här. Tror helt ärligt att om det inte går vägen imorgon när jag testar digitalt så kommer jag lägga the babymaking på hyllan ett tag då det blir otroligt påtagligt psykiskt att månad efter månad se negativa resultat. Har fått så många svaga linjer på flera tester de senaste dagarna, men det lyckas alltid vara spöklinjer då jag fått det flera gånger innan. Håller alla mina tummar och tår för alla i denna tråd att allt går vägen för er! jag känner att jag gått från positiva tankar till en klump i magen, jag orkar verkligen inte bli besviken igen..
    Jag håller alla tummar för dig att det är positivt imorgon 🥰, har Linjen ej blivit starkare ? 
  • drömmenomfamiljelivet
    Anonym1050 skrev 2024-12-06 19:41:08 följande:
    Jag håller alla tummar för dig att det är positivt imorgon 🥰, har Linjen ej blivit starkare ? 
    Tycker det är så svårt att se, kanske marginellt men fortfarande sååå svagt :( 
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-06 08:05:04 följande:

I morse var min temp på 36.64 betyder det att ägglossning redan inträffar snart eller det behöver nödvändigtvis inte betyda något utan kanske sänks igen? 

Jag är ny på detta med temp. Min första månad med det! 

Skulle rekommendera att du lägger in dem i en app där du kan se ett diagram, då kan jag hjälpa dig enklare =) Tips, om du inte redan har, är read your body (kostar) eller Kindara som är gratis, dock på engelska.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia

Jag vet inte om vi mös försent. Har haft mjuk tapp och topp sekret (fertilt sekret) några dagar men kände på tappen innan och då var den lite hårdare dock har inte tempen gått upp ännu, och fortfarande toppsekret. Tycker det är svårt att känna öppenheten xD Tycker det känns likadant =P

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-12-06 12:22:34 följande:
    Åh nej, förstår tufft! ❤️ Men ja sålänge inte mensen kommit så finns det ju litet hopp fortfarande. Jag kommer nog också tycka det är tufft om mensen kommer i helgen eller jag testar negativt - men vi är ju båda tidigt i försöken så får nog luta oss tillbaka i att det kan ju ta tid men kommer säkert hända för oss snart 🤗 var det du som hade ÄL prel runt julafton också i nästa cykel? 😄

Min förkylning har brutit ut totalt. Nästäppa deluxe så knappt kunnat sova något inatt (= huvudvärk också). Uppblåst/gasig och molande känsla i nedre magen men kan absolut vara begynnande mensvärk också. 😅
    Tack va gullig du är ❤️ Ja precis, det är ju himla tidigt och säkert fånigt att bli ledsen, men när man väl har bestämt sig så vill man ju så gärna 😆 Ja precis! Nästa ÄL blir runt julafton 🎅 Visst hade du lite lika? Om det inte blir plus denna månaden dvs 🤞
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-06 23:48:28 följande:
    Skulle rekommendera att du lägger in dem i en app där du kan se ett diagram, då kan jag hjälpa dig enklare =) Tips, om du inte redan har, är read your body (kostar) eller Kindara som är gratis, dock på engelska.
    Jag har redan lagt in mitt diagram här någonstans bland alla inlägg 😅. Har bara tempat i några dagar. Men börjar redan nu känna av ömmande bröst som jag har vid äl. Men tycker det är allt förtidigt ännu. Lägger in den här igen. Mycket möjligt att den sänks igen men tänkte eftersom den närmat sig 37. Den håller sig ganska jämnt ändå.
  • Väntarpå4an

Tempen gick upp men fortfarande negativt på stickan äl+12 idag 😢
    Har använt tento test stickor. Nån med erfarenheter av dom?
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-07 00:43:49 följande:
    Jag har redan lagt in mitt diagram här någonstans bland alla inlägg 😅. Har bara tempat i några dagar. Men börjar redan nu känna av ömmande bröst som jag har vid äl. Men tycker det är allt förtidigt ännu. Lägger in den här igen. Mycket möjligt att den sänks igen men tänkte eftersom den närmat sig 37. Den håller sig ganska jämnt ändå.
    Okej! Man kan inte se ifall äl är på g enbart genom temp om man tempat såpass få dagar egentligen så mitt råd att försöka mys på varannan dag nu såhär i början. Och om du känner dig manad kan du kanske kolla ditt sekret? Det gör det lite mer tydligare ifall kroppen åtminstone försöker. Jag brukar ha fertilt sekret någon period innan jag ägglossar, antagligen för att kroppen försöker men det inte går. Jag har rätt långa cykler så ägglossar runt dag 26.

Ofta brukar man ha en dipp i sin temp 1-2 dagar innan ägglossning. Bifogar min chart så kan du se men alla är olika, jag har inte sådär tydligt varenda månad, alltså att dippen är så mycket lägre.

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Anonym (Oliven)

Vet inte hur många av er som tempar men vad tror ni? Ser lovande ut tycker jag 😊 BIM 14/12 (blev flyttad då ägglossningen kom lite senare).
Svar på tråden BIM december