Aducia skrev 2024-12-07 07:11:05 följande:
Okej! Man kan inte se ifall äl är på g enbart genom temp om man tempat såpass få dagar egentligen så mitt råd att försöka mys på varannan dag nu såhär i början. Och om du känner dig manad kan du kanske kolla ditt sekret? Det gör det lite mer tydligare ifall kroppen åtminstone försöker. Jag brukar ha fertilt sekret någon period innan jag ägglossar, antagligen för att kroppen försöker men det inte går. Jag har rätt långa cykler så ägglossar runt dag 26.
Ofta brukar man ha en dipp i sin temp 1-2 dagar innan ägglossning. Bifogar min chart så kan du se men alla är olika, jag har inte sådär tydligt varenda månad, alltså att dippen är så mycket lägre.
Jag har koll på mitt sekret, men har också märkt att jag inte längre har något sekret vid äl. Vid äl känns även tappen stängd. Jag är alltså snus torr vid ägglossningen, därför kände jag att det skulle vara för tidigt med äl. Jag har oregelbunden mens och brukar ligga på 28-54 dagar. Men nu dem senaste fem månaderna har den pendlat mellan 30-35 dagar. Idag sänktes den igen som jag misstänkte. Igår hade jag 36.64 och idag var den på 36.40.
Men det ska bli riktigt kul att följa detta nu :)