• Anonym (Lägg ner Dumpen)

Dumpen

Är det inte dags att förbjuda Dumpen och dess vidriga ägare?? Får man verkligen hålla på så här med folk i Sverige utan att få ett straff för vad dom utsätter kanske oskyldiga människor för?

Läs nedan och bedöm själva.

Enligt Dumpens ansvariga utgivare Sara Nilsson är de enda pengarna
    Dumpen fått från Impulskollen runt 30 000 i månaden för annonser på sajten.

Enligt Michael Strandberg skulle de alltså i många fall få det dubbla, 2 000 kronor om dagen, bara för den här klienten.

Under året betalade de anhöriga drygt 1,8 miljoner kronor till Impulskollen.

Hur kunde ni gå med på att betala så mycket?

? Vi kände oss tvungna under det uttalade hotet, att annars skulle Peter bli publicerad på Dumpen, som en pedofil. Peter är ingen pedofil, han har under många år lidit av psykoser och har vårdats på psykiatriska avdelningar och behandlingshem. I ett psykotiskt tillstånd var han omdömeslös och blev inlurad i Dumpens fälla.

• Svar på tråden Dumpen
  • Anonym (Bumpen med B som i bajs)
    Anonym (Klar) skrev 2024-11-14 10:08:40 följande:
    Problemet är ju att polisen fångar pedofiler  EFTER att dom förstört ett barns liv.
    För att straff inte ska utmätas innan ett brott begåtts.
  • Postman
    Anonym (Klar) skrev 2024-11-14 11:02:39 följande:

Du vet att polisen kan inte göra nånting förrän det faktiskt hänt nåt. 

dumpen förebygger ju 

Dumpen förebygger inget genom att godtyckligt hänga ut människor som inte har gjort något olagligt. Återigen, tycker man att vi har inte har tillräckliga lagar så är det våra politiker man ska på påverka. Vi ska inte ha parallelldomstolar drivna av privatpersoner på nätet.  
  • Postman
    Anonym (bb) skrev 2024-11-14 11:20:27 följande:
    Haken: du upptäcker inte något brottsligt om du inte går in på chatten och själv tar emot ett "Hey babe!" på din "14-årings" profil.

OCH då är det bara brottsligt att söka sexkontakt med någon under 15 om den som tar emot meddelandet faktiskt ÄR under 15.

Är meddelandet till en vuxen som utger sig för att vara 14 så är det inte olagligt.

Som lagen ser ut nu.

Dumpen kan alltså inte polisanmäla "Henke 22" (egentligen 58) för dennes försök att få "Liiisa14" i säng.

Det finns förslag på att kriminalisera "kontakt med barn i sexuellt syfte" även om den som kontaktas är över 15 år. Politiker i riksdagen vill att polisen själva ska få göra det arbete som Dumpen gör nu.
    Tycker man att lagarna är otillräckliga så ska man påverka våra politiker. Vi ska inte ha privatpersoner som agerar privatdomstolar efter sin egna ideologi. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Liz)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-14 10:32:47 följande:
    Det är bättre att inte locka folk in på dumheter. Även om det är möjligt. Lite som att dela ut droger i skolorna för att se vilka du kan lura att testa skiten och sätta dit dem för det. Förebyggande arbete måste ändå vara att föredra.

Hela sjukvården, och alla andra seriösa organisationer som baserar sin verksamhet på evidensbaserad forskning anser i vart fall att det är bättre att få människor att inte göra dumma saker.

Dessutom har ju Dumpens arbete tydligen gått ut på utpressning visar det sig. Betalar du så blir du inte uthängd.

Kanske därför du misslyckades i livet? Du kan inte läsa. Mina barn är inte omhändertagna. Soc konstaterar att de mår bra hos mig. Går jättebra i skola och de är lyckliga. Den saken har de utrett noga.

Hur misslyckades jag i livet? Du får gärna berätta för jag vet inte riktigt själv vad det är du tänker på? 

https://www.familjeliv.se/forum/thread/83083936-blir-jag-av-med-mitt-barn-nu 

Orkar inte läsa hela nu men i den tråden var det du bondade med nån mamma som inte fick träffa sitt barn för att hon var anklagad för att ha slagit barnet.

Och ett så allvarligt brott som att förgripa sig på barn går inte att jämföra med droger. Det är bra att något händer INNAN ett barn får sitt liv förstört. Och där kan inte polisen göra så mycket. 

• Anonym (L)
    Anonym (Klar) skrev 2024-11-14 08:33:19 följande:

så De är okej att vara peddo o sexchatta med barn? 

det är inte dumpen som tatt pengarna de är impulskollen o dumpen har avslutat samarbetet när detta kom fram

Det är helt obegripligt hur en vuxen människa som har gått i skola kan göra tolkningen att om man är emot Dumpen så betyder det med automatik att man tycker det är ok att pedofiler sexchattar med barn.  

Någon kan tycka det är ok att skjuta någon bara för att den snott en bil, och om någon annan skulle protestera så kan man alltid hävda Jasså du tycker det är ok att sno andras bilar? 

• Anonym (bb)
    Postman skrev 2024-11-14 11:36:32 följande:
    Dumpen förebygger inget genom att godtyckligt hänga ut människor som inte har gjort något olagligt. Återigen, tycker man att vi har inte har tillräckliga lagar så är det våra politiker man ska på påverka. Vi ska inte ha parallelldomstolar drivna av privatpersoner på nätet.  
    Jag lovar, han jag känner som kontaktade en "tjej" på Facebook med "Tjena snygging, hur gammal är du då?", får som svar "14" och då skriver "spännande!" - han har blivit av med alla kontakter med barn i sitt vardagsliv.

Det är förebyggande så det räcker och blir över.

Det finns offer i detta. Det är mannens anhöriga. Men den situationen satt de fast i, i vilket fall som helst eftersom han gillar att ha sex med barn. Det kan vare sig fru eller barn rå för men han har placerat dem i den situationen. 

.
    Postman skrev 2024-11-14 11:39:58 följande:
    Tycker man att lagarna är otillräckliga så ska man påverka våra politiker. Vi ska inte ha privatpersoner som agerar privatdomstolar efter sin egna ideologi. 
    Det ena utesluter inte det andra och att varna folk för vuxna som vill ha sex med barn är såväl naturligt som rimligt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Liventill skrev 2024-11-14 11:58:03 följande:
    Men om de som hängs ut är oskyldiga så har de ju absolut ingenting att vara rädd för? Eller hur var det nu igen. Dumpen är ingen parallelldomstol. Domstolar dömer ut påföljder, det gör inte dumpen.
    Du är den första jag vet som anser att publik uthängning inte har någon inverkan på den aktuella personens liv. Hela omvärlden kommer att behöva tänka om totalt eftersom du inte kan ha fel.
    Man har inget att vara rädd för om man blir uthängd, nej.

Problemet uppdagas ju då när man börjar fråga sig varför det skulle vara negativt för de som verkligen är potentiella pedofiler. Uthängning gör ju ingen skillnad och är inget att vara rädd för?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Liz) skrev 2024-11-14 12:01:08 följande:

Hur misslyckades jag i livet? Du får gärna berätta för jag vet inte riktigt själv vad det är du tänker på? 

https://www.familjeliv.se/forum/thread/83083936-blir-jag-av-med-mitt-barn-nu 

Orkar inte läsa hela nu men i den tråden var det du bondade med nån mamma som inte fick träffa sitt barn för att hon var anklagad för att ha slagit barnet.

Och ett så allvarligt brott som att förgripa sig på barn går inte att jämföra med droger. Det är bra att något händer INNAN ett barn får sitt liv förstört. Och där kan inte polisen göra så mycket. 

Kan lova dig att ung tjej + droger = Sexuella övergrepp.

Orkar inte heller läsa tråden. Men jag gav väl lite goda råd. Mina råd är dem bästa. Ur praktisk synvinkel, inte alltid moralisk.
Svar på tråden Dumpen