• Anonym (Farmors råd)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Det här är väl berättade farmor för mig att alla bra män är upptagna efter 25 så om man vill ha en bra man MÅSTE man lägga an på en upptagen man och man skall hålla sig borta från ungkarlar om de är över 25. Farmor var gift flera gånger vilket hon sa stödde hennes resonemang (Lyssna på mig jag har varit gift flera gånger din mamma har bara varit gift med din pappa ingen annan) och hade väldigt mycket olika livs- och relationsråd som mamma blev jätteupprörd över. En del var rätt galna som att ju sämre än kvinna är i sängen ju bättre är hon på att laga mat och hon själv hade aldrig lagat mat utan ätit ute eller haft hushållerska som lagade mat.

Men vi tar detta...ligger det något i det? Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

• Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)
  • Anonym (Lämnade män)
    Anonym (Farmors råd) skrev 2024-11-16 00:11:15 följande:
    Var :(

Hon var en speciell dam, hon lämnade min pappa hos sina föräldrar, sedan reste hon runt i Europa och var gift flera gånger sedan träffade hon en svensk man igen och kom tillbaks till Sverige. Hon har aldrig jobbat (vad jag vet) och aldrig gjort hushållsarbete heller (sa hon).

Hon hade en massa roliga råd, en del smarta, en del väldigt...konstiga.

Det är inte farligt att röka om man röker med stil. Det är stressrökning när man väntar på bussen till jobbet tidiga morgnar som skadar, inte om man är rik och lycklig och röker med stil i en fin salong. Hon hade samma åsikt om alkohol. mamma blev så sur när hon rökte inomhus hos oss.

Ju bättre en kvinna är på att laga mat ju sämre är hon i sängen, och hon hade aldrig lagat sin egen mat.

Jag skulle inte plugga, det var onödigt, det är viktigare att vara söt.

Jag skulle inte bry mig om pojkarna i skolan, har jag någon stilig lärare så tyckte hon att det var en bra match...då gick jag i högstadiet.

Man skall aldrig gå upp för att klockan ringer väckarklockor är för karlar man skall somna om när den ringer och bara gå upp när man själv vill gå upp.

Man skall inte ha för mycket sex med sin man för då anstränger han sig inte för en men man skall heller inte ha för lite för då vänstrar han.
    100% rätt igen.
  • Anonym (Andrahandsmarknaden)

Jag gick på andrahandsmarknaden. Träffa en man med två vuxna barn som hade verklighetsförankring. 

Jag har varit mycket på olika dejter, Tinder och liknande och skulle säga att utbudet av män oavsett ålder va fruktansvärt. Vet inte om 9 av 10 konversationer inleddes med vad jag tyckte om i sexväg och att människor mitt i en konversation om att han har en hund frågar om jag gillar att ta den i tvåan. 

Det här är verkligen min bild av singelmarknaden. Och nej, jag har vänner som kan säga att en man är sååå fin och är en riktigt bra kille. Trots detta att man fått positiva hejarop från en nära vän så är dessa killar ändå idioter när det väl kommer till kritan. 

Oklart om detta har med deras ålder att göra. Det finns ett överskott av män och många av dessa är dessvärre helt odugliga? 

• Anonym (Gambia?)

Ja, men du kan aldrig lita på gifta män som Orup sjunger.

• Anonym (Roar gott)

Hahaha, den här tråden fick mig att skratta gott.
    Även om jag misstänker att det är vissa inlägg som inte är seriösa. Mer menade som skämt. Kul i alla fall 

Och nej, det är rent nonsens för att besvara TS, fråga. Gäller både kvinnor och män. Även om det ligger väldigt mycket i att kvinnor får kompromissa mer än männen. Och har lite mer nackdelar med att gå in i ett äktenskap/förhållande. Med tanke på hur mycket ansvar en stor majoritet får ta.

Det där med dubbel arbeta och bli utbrända som kvinnor.Så är det verkligen så bra män? Det sätter ju saker lite på sin spets. Många skilsmässor och varannan vecka föräldrar i samhället. Talar ju ett ganska tydligt språk med. Så nej, det ligger nog inre någon större vikt i det. Med bevis och undersökningar på bordet. För inte tala om all otrohet som många par sysslar med.. Nej, verkligen inte.

• Zoldaten76

vi finns men det är svårt att få det riktiga klicket med nån när.man blir äldre typ 40+. Jag har nog insett att jag nog kommer leva singel resten av livet
     lite trist men ändå så oerhört bekymmersfritt. 

• felicityporter
    Anonym (Farmors råd) skrev 2024-11-16 00:11:15 följande:
    Var :(

Hon var en speciell dam, hon lämnade min pappa hos sina föräldrar, sedan reste hon runt i Europa och var gift flera gånger sedan träffade hon en svensk man igen och kom tillbaks till Sverige. Hon har aldrig jobbat (vad jag vet) och aldrig gjort hushållsarbete heller (sa hon).

Hon hade en massa roliga råd, en del smarta, en del väldigt...konstiga.

Det är inte farligt att röka om man röker med stil. Det är stressrökning när man väntar på bussen till jobbet tidiga morgnar som skadar, inte om man är rik och lycklig och röker med stil i en fin salong. Hon hade samma åsikt om alkohol. mamma blev så sur när hon rökte inomhus hos oss.

Ju bättre en kvinna är på att laga mat ju sämre är hon i sängen, och hon hade aldrig lagat sin egen mat.

Jag skulle inte plugga, det var onödigt, det är viktigare att vara söt.

Jag skulle inte bry mig om pojkarna i skolan, har jag någon stilig lärare så tyckte hon att det var en bra match...då gick jag i högstadiet.

Man skall aldrig gå upp för att klockan ringer väckarklockor är för karlar man skall somna om när den ringer och bara gå upp när man själv vill gå upp.

Man skall inte ha för mycket sex med sin man för då anstränger han sig inte för en men man skall heller inte ha för lite för då vänstrar han.
    Jag håller med din farmor i flera av hennes råd, hon var en klok kvinna. ❤️
  • Anonym (Farmors råd)
    felicityporter skrev 2024-11-16 01:40:52 följande:
    Jag håller med din farmor i flera av hennes råd, hon var en klok kvinna. ❤️
    Hon hade massor, men jag har glömt av en del...ett par till:

* Man skall nästan alltid ha ärmlös cocktailklänning och den skall glittra. Klackar som matchar och handskar som är i samma färg och glittrar som klänningen. klänningen skall vara till halva låret eller lite kortare.

* En kvinna skall inte ha egen jacka på sig utan hon skall ge en man nöjet av att ta av sig sin jacka och hänga över ens axlar om det är kallt.

* Cigaretter och cigariller skall man röka med munstycke om det inte är i sängen då går det bra utan munstycke.

* Smakar alkoholen lent som tex Gin så är den även len och inte farlig för levern. (Nu tycker inte jag Gin smakar särskilt lent?) men är den sträv som tex brännvin eller billig whisky så skadar den levern.

* En kvinna skall inte göra hushållsarbete, det skall hon ha andra kvinnor till. Kvinnor som din mamma kan diska, laga mat osv. inte du och jag. Har man inte andra kvinnor som gör det så är det upp till ens man att göra det. (Det här gjorde mamma riktigt arg så det sa farmor bara en gång)

Hon var egentligen inte från en fin familj eller så utan det är något hon lade sig till med. 
  • Anonym (Y)

Det är alltid uselt att generalisera ? och jag håller inte med din farmor om det mesta. Själv träffade jag min man när han var 32, och han är verkligen en bra man, så redan där falsifierades det!

• Mentat

Vad som är en bra man skiljer sig rimligen en del från en kvinna till en annan. 
    Att lägga an på en som redan är upptagen låter riktigt korkat - om du lyckas få honom att lämna sin fru är han väl per definition ingen bra man!?

• Anonym (Gemini)
    Anonym (Farmors råd) skrev 2024-11-15 22:52:03 följande:

Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

Dåligt råd av dessa anledningar

1. Svårt att stjäla en bra man utan att erbjuda sex innan. Kvinnan riskerar då att hamna i en permanent älskarinna roll, där hon är helt besatt i sina försök att vinna denna man, mens denne ser henne som lite underhållning som förgyller vardagen. Finns hur många trådar som helst omkring detta ämne.

2. Om hon mot förmodan skulle lyckas stjäla mannen så har hon ju från dag 1 vetskap om att hon fått tag på en man som bevisligen inte är den trogna typen. Med allt vad det innebär för kvinnans psykiska välmående och för denna relations framtidsutsikter.

3. hon riskerar att sikta för högt på relationsmarknaden och försöka stjäla en hög attraktiv man, mens hon själv kanske är mera medel. Dessa försök gör att hon slösar bort sin tid, när hon borde haft större möjlighet för att få en bra långvarig relation om hon siktat på män som mer var på samma nivå som hennes.
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)