Hör grannens sex, vad göra
Har hört små stön från grannlägenheten om man lyssnar noga. Det har varit typ 5-10 minuter, någon gång i veckan eller varannan vecka under lunchtid eller eftermiddag.
Vad gör man?
Har hört små stön från grannlägenheten om man lyssnar noga. Det har varit typ 5-10 minuter, någon gång i veckan eller varannan vecka under lunchtid eller eftermiddag.
Vad gör man?
Frågar vad de håller på med. Ringer på och går om man inte vill konfrontera dem. Sätt upp en lapp om detta. Ta det på boendemöte, lägg lapp i brevlådan. mina grannar höll på i två hela dagar nyss.
Sätter på musik i högtalare eller hörlurar. Funderar över vad sjutton svar nr 1 i tråden tänkte med för så korta störningar...
Tja, lyssna inte så noga då? Alternativt gläd dig åt att de har det mysigt en stund.
Det låter ju inte direkt som något problem eller att det är särskilt störande, annan sak om de hade illvrålat i extas och dunkat hårt i väggen i timmar.
Tja, lyssna inte så noga då? Alternativt gläd dig åt att de har det mysigt en stund.
Det låter ju inte direkt som något problem eller att det är särskilt störande, annan sak om de hade illvrålat i extas och dunkat hårt i väggen i timmar.
Nä ingen som illvrålar eller dunkar hårt i väggen.
Men man blir påmind om att de har sex och måste jag veta när de har sex. Blir jobbigt för mig att tänka på det.
Sätter på musik i högtalare eller hörlurar. Funderar över vad sjutton svar nr 1 i tråden tänkte med för så korta störningar...
Undrar jag med. Alltså kan man kalla det ens för störningar? Jag hör grannar gå, dammsuga, laga mat, spola i toaletten och andra vardagsljud och de ljuden är mycket högre än om man skulle höra några lättare stön.
Jag fattar inte hur några stön kan bli värre än andra ljud som de facto är starkare, längre tid och högre. Men sådana ljud accepteras. Konstigt.
I den situationen med 2-3 dagar i streck kan jag förstå dig.
Men TS pratar om 5-10 minuter någon gång i veckan eller ens det. Det tycker jag är väl rätt normalt eller. Någon gång borde väl folk få ha sex och låta lite. De andra vardagsljud som jag hör är värre än om jag skulle höra lite stön i 10 min.
Men som sagt håller man på i 2-3 dar i streck så förstår jag dig. Men det var inte det som TS startade tråden om.
Jadu, har haft liknande problem till dom valde att flytta.
Det var så för mig att jag skulle tvingas höra eftersom deras sovrum var mitt emot mitt vardagsrum, så se favoritprogrammet gick oftast inte för de är rätt lyhört i det hyreshus jag bor i, och jag fick inte ens dammsuga runt 14:00 på en lördag för då bankades på väggen.
Men gör som jag, jag poppade lite popcorn och väntade till dom slutat sen bankade jag på väggen och var rätt högljudd och fråga om dom redan var klar mina popcorn blev ju precis klara, de slutade ganska kvickt efter det.
Sätt på lite musik. Jag har svårt att föreställa mig att det är ett så stort problem, men folk är ju olika.
Nä ingen som illvrålar eller dunkar hårt i väggen.
Men man blir påmind om att de har sex och måste jag veta när de har sex. Blir jobbigt för mig att tänka på det.