• Anonym (Höra)

Hör grannens sex, vad göra

Har hört små stön från grannlägenheten om man lyssnar noga. Det har varit typ 5-10 minuter, någon gång i veckan eller varannan vecka under lunchtid eller eftermiddag. 

Vad gör man?

• Svar på tråden Hör grannens sex, vad göra
  • Anonym (tanke)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 16:41:56 följande:
    partner? någon pratade om min hunds sexliv, vilket är respektlöst, hon är lugn och steriliserad. Hon blir orolig av ljud. jag har vare sig sex med hundar eller kvinnor. Väldigt onödig kommentar av dig, jag är också diskret när jag väljer att ha sex. 
    Man kastrerar hundar, inte steriliserar (ja, på tikar också)
  • Anonym (J)
    jag har lättare autism och lider av 3,5 år av hjärntrötthet vilket jag också är sjukskriven för: då är det inte roligt att vakna till detta på regelbunden basis. Jag bodde i usa och där kunde man få höga skadestånd för samma sak. 
  • Anonym (aa)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 16:46:54 följande:
    jag har lättare autism och lider av 3,5 år av hjärntrötthet vilket jag också är sjukskriven för: då är det inte roligt att vakna till detta på regelbunden basis. Jag bodde i usa och där kunde man få höga skadestånd för samma sak. 
    Återigen är din situation inte TS situation. Stönanden som TS aktivt behöver lyssna efter klassas inte som en störning efter 10 min.
  • Anonym (J)
    Anonym (aa) skrev 2025-02-18 16:50:59 följande:
    Återigen är din situation inte TS situation. Stönanden som TS aktivt behöver lyssna efter klassas inte som en störning efter 10 min.
    det spelar ingen roll. Att tvinga folk att bevittna sex är sexuella trakasserier och övergrepp faktiskt. 
  • Anonym

Skrik högt vid varje stön
    eller banka i väggen vid varje stön

• Anonym (Janne)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 16:57:23 följande:
    det spelar ingen roll. Att tvinga folk att bevittna sex är sexuella trakasserier och övergrepp faktiskt. 
    Det mesta klassas snart som övergrepp.
  • Anonym (J)
    Vad syftar du på Janne? Blottning och dyl har alltid varit exempel på detta. 
  • Anonym (xxx)

Gör som min man. När vi bodde ihop i vår första lägenhet hade vi ett par ovanför oss som sexade ganska högt flera gånger i veckan. En gång när vi åkte i hissen tillsammans med grannen och hans mamma eller svärmor så vände min man sig mot killen och frågade om han och tjejen hade haft det skönt kvällen innan. Han blev knallröd i ansiktet och sedan hörde vi aldrig igen. 

Svar på tråden Hör grannens sex, vad göra