• Anonym (Höra)

Hör grannens sex, vad göra

Har hört små stön från grannlägenheten om man lyssnar noga. Det har varit typ 5-10 minuter, någon gång i veckan eller varannan vecka under lunchtid eller eftermiddag. 

Vad gör man?

• Svar på tråden Hör grannens sex, vad göra
  • Anonym (zoo)

Jag tror att dom flesta av er i denna tråden någon gång har sett på porrfilm. Men jag tror inte att ni tar bort ljudet .Använd istället fantasin när ni hör det. Hur är ni själva när ni har sex?

• Anonym (A)
    Anonym (zoo) skrev 2025-02-18 18:02:25 följande:

Jag tror att dom flesta av er i denna tråden någon gång har sett på porrfilm. Men jag tror inte att ni tar bort ljudet .Använd istället fantasin när ni hör det. Hur är ni själva när ni har sex?

Tysta som vettiga ansvarstagande människor är som delar fastighet med andra. Är man själva i ett hus eller stuga eller någon annanstans där andra inte kan höra kan man låta som man vill om man nu tycker det är kul.
  • Anonym (Anoo)

Jag skrev en lapp som jag satte på porten.

"Anna och Kalle, ni stör hela huset med erat frustande".

Efter det var det tyst.

• Anonym (Öronproppen)
    Anonym (Höra) skrev 2025-02-18 15:23:53 följande:
    Hör grannens sex, vad göra

Har hört små stön från grannlägenheten om man lyssnar noga. Det har varit typ 5-10 minuter, någon gång i veckan eller varannan vecka under lunchtid eller eftermiddag. 

Vad gör man?

Finns två alternativ som jag ser det. Ring på och prata med grannen eller sov med öronproppar.
  • Anonym (J)
    Anonym (Öronproppen) skrev 2025-02-18 19:04:29 följande:
    Finns två alternativ som jag ser det. Ring på och prata med grannen eller sov med öronproppar.
    Men ska man behöva göra det? Har personligen ganska ont av öronproppar i och med skav. Det ska vara tyst efter en viss tid och man ska aldrig oavsett tid på dygnet behöva tvingas lyssna på andras sexuella aktiviteter. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 19:05:50 följande:
    Men ska man behöva göra det? Har personligen ganska ont av öronproppar i och med skav. Det ska vara tyst efter en viss tid och man ska aldrig oavsett tid på dygnet behöva tvingas lyssna på andras sexuella aktiviteter. 
    Ja, det är det man behöver göra om man har grannar som stör. 
  • Anonym (aa)
    Anonym (Anoo) skrev 2025-02-18 18:16:18 följande:

Jag skrev en lapp som jag satte på porten.

"Anna och Kalle, ni stör hela huset med erat frustande".

Efter det var det tyst.

Här stör de knappt, bara om TS lyssnar noga och då kan TS lika gärna ta på sig hörlurar en kvart i stället för att andra ska skämmas pga ett lågmält sexliv
  • Anonym (aa)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-18 17:49:27 följande:

Gör som min man. När vi bodde ihop i vår första lägenhet hade vi ett par ovanför oss som sexade ganska högt flera gånger i veckan. En gång när vi åkte i hissen tillsammans med grannen och hans mamma eller svärmor så vände min man sig mot killen och frågade om han och tjejen hade haft det skönt kvällen innan. Han blev knallröd i ansiktet och sedan hörde vi aldrig igen. 

Då får vi anta att ni hade gjort normala åtgärder som att lämna lapp först? För alla förstår inte alls att ljudet sprider sig så mycket om de knappt brukar göra sina grannar utan tror lägenheten är mer ljudisolerad än den är
  • Anonym (Anoo)
    Anonym (aa) skrev 2025-02-18 19:26:36 följande:
    Här stör de knappt, bara om TS lyssnar noga och då kan TS lika gärna ta på sig hörlurar en kvart i stället för att andra ska skämmas pga ett lågmält sexliv
    Min personliga åsikt är att om man bor i flerfamiljshus så får man vara snäll och anpassa sig efter det, även vid sex.

Det ska en del till för att det ska höras in till grannen.  Så det är nog inte så lågmält skulle jag gissa.

Sen till vad du skriver, "här stör de knappt". Alltså stör de.
  • Anonym (Men vf)
    Anonym (Anoo) skrev 2025-02-18 19:47:51 följande:
    Min personliga åsikt är att om man bor i flerfamiljshus så får man vara snäll och anpassa sig efter det, även vid sex.

Det ska en del till för att det ska höras in till grannen.  Så det är nog inte så lågmält skulle jag gissa.

Sen till vad du skriver, "här stör de knappt". Alltså stör de.
    "små stön om man lyssnar noga, typ 5-10 minuter, någon gång i veckan eller varannan vecka" tolkar du som störande och inte så lågmält? Fattar inte hur det kan tolkas så. Det är ju ingenting.
Svar på tråden Hör grannens sex, vad göra