Vi som gjort abort!
Hej allihopa! Jag tänkte att vi som gjort abort kanske behöver dela med oss och prata om våra erfarenheter, känslor och allt som spökar i huvudet efter det stora ingreppet...
gamla som unga är välkomna =) Kram!
Hej allihopa! Jag tänkte att vi som gjort abort kanske behöver dela med oss och prata om våra erfarenheter, känslor och allt som spökar i huvudet efter det stora ingreppet...
gamla som unga är välkomna =) Kram!
Jag är livrädd att inte kunna få barn igen.... Är jag jag ensam om den tanken??
Jag ångrar mig jätte mkt. Har gått 6 dagar nu, kanske blir bättre, men just nu känner jag mig förtvivlad och enormt ledsen.
Gick upp 5kg under mina 12v och har gått ner 3 utav dom de senaste dagarna. Såå ledsen.
Kanske mår bättre efter besök hos kuratorn.
hej
jag har gjort abort men har nu fått en frisk dotter så tro inte det kan påverka senare graviditeter.
Ja gå till kuratorn... Gärna flera gånger! Det är jobbigast för själen.. Det är bara tiden som får en att "glömma"
jag är ocksålivrädd för att inte kunna bli med barn igen.. har gjort merän en abort..men den jag tycker ärkobbigast ärkänslan av att jag vill ha barn NU!!! Känns som det saknas mig nått :(
Jag tror inte att chansen är så stor att inte kunna bli gravid igen... inte enligt alla doktorer å systrar och alla som jag har pratat med. Själv gjorde jag abort för 8 månader sedan... snart skulle det alltså ha varit dax för den lille att komma... min kompis vart gravid samtidigt och hon fick sin pojke för 2 veckor sedan. Det är jäkligt tungt just nu. Man undrar hur allt hade sett ut om jag hade behållt det. Men nästan tvång av föräldrarna gjorde mig totalt maktlös.. jag går i 1:an på gymnasiet och mamma å pappa ville absolut att jag skulle ta bort det så att jag inte skulle "förstöra mitt liv". Pappa sa att han önskar att han inte hade fått mig och min syster när han var så ung och en massa saker som man inte vill höra kom fram. Hur har era föräldrar reagerat? Om ni nu har berättat det för dem... eller ni kanske inte är så unga som jag?
jag har gjort en abort för 6 år sen och har nu två friska barn så det va inge svårare att bli gravid.
jag ångrar mig många gånger samtidigt som jag vet att vi tog rätt beslut. vi hade precis träffats båda gick i skolan så vi hade aldrig klarat det. jag gjorde kirurgisk eftersom jag va i vecka 13 när jag gjorde aborten.
Gjorde abort för 11 år sen o jag har idag en 8 månaders liten tös......Risken e minimal att man inte ska kunna få fler bebbear i framtiden efter abort.
Min polare har gjort 3 aborter o hon har idag 2 barn.
Gjort två aborter varav den första var väldigt långt gången och den andra knappt gången alls så att säga. Mår prima idag över det. Oroar mig itne över att jag inte ska få barn, eftersom jag inte vill ha några. Snarare hoppas.. *S*
Känner starkt igen mig i känslan av att vilja bli med barn igen, känna den där känslan, kunna välja annorlunda - våga välja att fortsätta graviditeten. Personligen kommer jag inte göra någon mer abort. Hoppas varje månad att jag blivit gravid.
Jag tror det är mkt hormonellt, att kroppen "tror" att den skulle haft ett barn nu. Det är i alla fall vad jag intalar mig själv...