• Anonym (Pia)

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Är det möjligt att få vården att fungera om man ersätter undersköterskor med sjuksköterskor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-15 15:48
    Många pratar om EKONOMI, tråden handlar inte om EKONOMI utan om det går att ersätta en usk med ssk.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?
  • PrettyPoppy

Det måste ju rimligtvis varit stor skillnad på arbetsuppgifterna från det att du jobbade som (motsvarande) usk i norge mot att jobba som spl. Men ändå visste du inte att du var det? (om du glömt: så har du skrivit att du jobbat länge på samma ställe och de litade på dig så du fick jobba som spl lite tidigare än de tillåter andra göra....) Så någon skillnad borde det ju varit?

• Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 20:39:48 följande:
    Det måste ju rimligtvis varit stor skillnad på arbetsuppgifterna från det att du jobbade som (motsvarande) usk i norge mot att jobba som spl. Men ändå visste du inte att du var det? (om du glömt: så har du skrivit att du jobbat länge på samma ställe och de litade på dig så du fick jobba som spl lite tidigare än de tillåter andra göra....) Så någon skillnad borde det ju varit?
    Skillnaden mot usk och spl är det som jag skrev i inlägget ovan. LM-delning.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • PrettyPoppy
    Vackert skrev 2012-05-23 20:36:38 följande:
    Men herre min ge..!! Båda ni, PP och EC, tror ju för fan ni är bäst på allt. Den som vet och kan mycket håller bara käften!!

Fast inte tror jag att jag är bäst på just något.... Men ja, jag ska ge mig Nu har jag skrattat färdigt!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 20:42:54 följande:
    Fast inte tror jag att jag är bäst på just något.... Men ja, jag ska ge mig Nu har jag skrattat färdigt!
    Vad kul att sanningen roar dig
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym (Också SSK)
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 10:51:30 följande:
    Tur att det finns ssk som tänker annorlunda.

Vadå tur? Anser du att man är en sämre ssk för att man inte gillar att jobba med persolig hygien? Och jag vet att det är omvårdnad bla bla bla, men lik förbaskat tycker jag inte att det är kul. Därför jobbar jag inte där det förekommer. Man behöver inte gilla allt i sitt jobb. Många på min avd tycker det är jobbigt med anhöriga, andra avskyr vårdplanering. Är de sämre syrror då?

Förresten, hur är det nu med långa slangar till CVK? Långa eller inte?  
  • AngoStura
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 20:38:04 följande:
    Översätter till Svenska man min anställning jag haft de senaste åren så är det mellan undersköterska och sjuksköterska. Med lite mer ansvar och uppgifter ön usk men inte helt sskuppgifter eller sskansvar.
    Betyder detta inlägg att du alltså inte har har arbetat som så kallad T5-syrra förra sommaren?
  • Ebba Caroline
    Anonym (Också SSK) skrev 2012-05-23 22:44:07 följande:
    Vadå tur? Anser du att man är en sämre ssk för att man inte gillar att jobba med persolig hygien? Och jag vet att det är omvårdnad bla bla bla, men lik förbaskat tycker jag inte att det är kul. Därför jobbar jag inte där det förekommer. Man behöver inte gilla allt i sitt jobb. Många på min avd tycker det är jobbigt med anhöriga, andra avskyr vårdplanering. Är de sämre syrror då?

Förresten, hur är det nu med långa slangar till CVK? Långa eller inte?  
    Nej, det anser jag inte. Men det är tur att det finns ssk som faktiskt kan tänka sig att hjälpa med basala hygienen.

Vad tror du själv angående lång eller kort slang till CVK?
  • Ebba Caroline
    AngoStura skrev 2012-05-23 22:51:25 följande:
    Betyder detta inlägg att du alltså inte har har arbetat som så kallad T5-syrra förra sommaren?
    Ja, översatt till Svenska ja.
  • Ebba Caroline
    AngoStura skrev 2012-05-23 22:51:25 följande:
    Nja, det betyder att jag jobbat som T5-syrra om man översätter det till Svenska.
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 22:54:00 följande:
    Ja, översatt till Svenska ja.
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?