• Anonym (Pia)

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Är det möjligt att få vården att fungera om man ersätter undersköterskor med sjuksköterskor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-15 15:48
    Många pratar om EKONOMI, tråden handlar inte om EKONOMI utan om det går att ersätta en usk med ssk.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-24 15:00:23 följande:
    Nej, så här skrev du..................
    Hur var det med läsförståelsen?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-24 15:23:23 följande:
    Kan säga att jag har då aldrig någonsin varit med om att ssk går runt och inspekterar vårdtagare vid dusch! Inte heller att ssk duschar vårdtagare för att de vill "inspektera hudkostymen"! (Antar att det är ännu en Norge-historia).
    Nej, det lärde jag mig faktiskt på äldrevårdspraktiken av en väldigt kompetent svensk sjuksköterska.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    Vackert skrev 2012-05-24 16:10:49 följande:
    Ebba Caroline. Jag tvivlar inte en sekund på att du kommer bli en bra sjuksköterska men det märks att du inte jobbat så många år inom vården.
    13 år är för mig rätt många år...
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-24 17:04:45 följande:
    Är det svårt att göra en bedömning efter senior alert? På vilket sätt?
    För att de inte är anpassade efter alla patienter. Eller du kanske bara har drömpatienter?
  • Anonym (hallå ja!)
    Ebba Caroline skrev 2012-05-24 22:39:29 följande:
    Haha, ärligt?

Du gör bort dig gång på gång. Har du någon diagnos? Eftersom du envisas med dina felaktiga inlägg gång på gång på gång.  
  • Miss J
    Ebba Caroline skrev 2012-05-24 22:40:47 följande:
    13 år är för mig rätt många år...
    Jasså. Härom dagen var det 15 år. 
  • Ebba Caroline
    Anonym (hallå ja!) skrev 2012-05-24 22:44:07 följande:
    Haha, ärligt?

Du gör bort dig gång på gång. Har du någon diagnos? Eftersom du envisas med dina felaktiga inlägg gång på gång på gång.  
    Ehh...? Vart har jag gjort bort mig? Att man kollar hudkostymen (vareenda meter av kroppen på en människa = hudkostym = hela kroppan) är naturligt för att upptäcka om en person löper risk för tryckså, har begynnande trycksår eller trycksår som redan brutit ut. Det vet varenda sjuksköterska och undersköterska/vårdbiträde. Att sjuksköterskorna inte ids kolla det någon gång i veckan är fruktansvärt!
  • Ebba Caroline
    Miss J skrev 2012-05-24 22:45:15 följande:
    Jasså. Härom dagen var det 15 år. 
    Och om du fortsätter att läsa så ser du att jag jag skrev fel, blandade samman 3an och 5an.
  • Anonym (Ssk)
    Ebba Caroline skrev 2012-05-24 22:39:29 följande:
    Alldeles perfekt faktiskt . Ta och prova igen du istället.
  • Miss J
    Ebba Caroline skrev 2012-05-24 22:48:48 följande:
    Och om du fortsätter att läsa så ser du att jag jag skrev fel, blandade samman 3an och 5an.
    Du skriver mycket fel? 
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?