• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • Cersei

Ja det ska jag!
    Har inga barn och ska upp till några goda vänner och grilla och dricka minst 5-6 cider! ska bli kul :)

• themix

Absolut! En cider eller två till maten! Sen när barnen har somnat kanske det blir en tredje ;)

Limitless undying love which shines around me like a million suns and callls me on and on across the universe. ��L
  • MrsLondon

Nej, jag ska inte dricka. Har en 4månaders hemma. Våra gäster och sambo ska dricka, och jag och min sambo har som regel att en av oss ska vara helt nykter om vår dotter ska vara med på tillställningar. Den lotten faller alltid på mig, men inte mig emot.  Jag har lika med med att dricka Fanta och minnas vår dotters första midsommar istället   =)

• gryning2

Kanske blir det ett glas vin till maten i morgon då några kompisar kommer över. Om jag är sugen det vill säga, oftast är jag inte alls sugen att dricka någon alkohol nuförtiden. Har blivit mindre och mindre, kanske blir helnykterist till slut Glad Idag blir det iallafall ingen alkohol. Svärmor kommer hit och äter och ska ha skjuts till sitt nattjobb sen.

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • gryning2

Kan ju vara trevligt att ta sig något glas extra då barnen har somnat men vår minsting vaknar oftast några ggr under kvällen/natten efter att han har lagt sig. Och då vill jag inte vara alkoholpåverkad om jag ska upp och trösta honom. Han sover i vår säng också. Inte för att det är stor risk för PSD för en ettåring men det känns ändå inte OK att sova bredvid honom om jag druckit mer än något glas som jag känner.

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • MrsLondon
    gryning2 skrev 2012-06-22 14:54:33 följande:
    Kan ju vara trevligt att ta sig något glas extra då barnen har somnat men vår minsting vaknar oftast några ggr under kvällen/natten efter att han har lagt sig. Och då vill jag inte vara alkoholpåverkad om jag ska upp och trösta honom. Han sover i vår säng också. Inte för att det är stor risk för PSD för en ettåring men det känns ändå inte OK att sova bredvid honom om jag druckit mer än något glas som jag känner.
  • Piga

Nix, för jag är gravid. Men hade förmodligen inte gjort det heller. För jag låter hellre min hårt arbetande man unna sig ett par öl som han så sällan gör, så jag hade kört ändå. Gillar bara cider ändå, så jag kan likaväl ta alkoholfri.

• Momat

Kanske ett litet glas öl bara till grillbiffen. Vi kommer kanske att ha gäster, och de får väl dricka bäst de vill. Jag gillar inte alkohol, förutom just till en god biff.

Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?