• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • LitetBus

Ja, det ska jag vi har barnvakt och ska på 30-årsfest idag. Vanligtvis dricker jag dock inte alkohol på midsommar utan det är pga festen.

• Emeliie89

Är gravid så svaret blir nej men vi har en tvååring så hade nog tagit det rätt lugnt ändå. Kanske nått glas eller två.

• Anna med 3 trollungar

Nej de ska jag inte. Har 3 barn och dem ska jag kunna ta hand om utan att vara alkoholpåverkad. Dessutom ammar jag den minsta på 2 månader

• La Lola
    Anna med 3 trollungar skrev 2012-06-22 16:11:46 följande:
    Nej de ska jag inte. Har 3 barn och dem ska jag kunna ta hand om utan att vara alkoholpåverkad. Dessutom ammar jag den minsta på 2 månader
    Fast ammande kan ju dricka alkoholhaltiga drycker. Om de vill alltså.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kattdamen

Det tror jag inte nej.

En kopp te, tack.
  • GangsterKermit
    Emeliie89 skrev 2012-06-22 15:33:48 följande:
    Är gravid så svaret blir nej men vi har en tvååring så hade nog tagit det rätt lugnt ändå. Kanske nått glas eller två.
    Va? Ska du dricka ett eller två glad fast du är gravid?
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • Anna med 3 trollungar
    La Lola skrev 2012-06-22 16:18:28 följande:
    Fast ammande kan ju dricka alkoholhaltiga drycker. Om de vill alltså.
    Skulle aldrig komma på tanken att dricka alkohol om jag ammar. Alkoholen går över i modersmjölken. Skulle aldrig dricka alkohol som gravid heller
  • Kattdamen
    Anna med 3 trollungar skrev 2012-06-22 16:32:58 följande:
    Skulle aldrig komma på tanken att dricka alkohol om jag ammar. Alkoholen går över i modersmjölken. Skulle aldrig dricka alkohol som gravid heller
    Alkoholen går inte över i modersmjölken i tillräckligt stora halter för att barnet ska bli påverkat.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?