• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-06-22 16:34:07 följande:
    Alkoholen går inte över i modersmjölken i tillräckligt stora halter för att barnet ska bli påverkat.
    Är det så?
    Nu födde jag sista barnet i forntiden (läs 90-talet) då var det big NO NO NO att dricka och sedan amma.
    Tvi den som gjorde det.
    Paradoxen är dock att det inte alls var lika big no no att dricka som gravid. Förvånad
  • Anton Chigurh

Nej
    , har jag ju sagt  !!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Kattdamen
    Anton Chigurh skrev 2012-06-22 16:48:28 följande:

Nej, har jag ju sagt  !!!
    Jag som trodde du skulle bjuda på champagne. Skrikandes
    En kopp te, tack.
  • Anonym
    Anton Chigurh skrev 2012-06-22 16:48:28 följande:

Nej, har jag ju sagt  !!!
    Ändå uppträder du berusat i trådarna du medverkar i. Hur hänger det ihop?
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-06-22 16:34:07 följande:
    Alkoholen går inte över i modersmjölken i tillräckligt stora halter för att barnet ska bli påverkat.

bara det faktum att det ens övergör i mjölken (om ens mindre halter) gör att många väljer bort alkohol under amning
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-06-22 16:53:16 följande:
    bara det faktum att det ens övergör i mjölken (om ens mindre halter) gör att många väljer bort alkohol under amning
    Om de inte vet exakt hur mycket som går över så antar jag att de kan ta ett sådant beslut ja.
    En kopp te, tack.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-22 16:53:16 följande:
    ???
    Om det är så då är det tragiskt.
    Det finns alkohol i filmjölk så jag antar att rekommendationen är att ammande INTE äter filmjölk!
    Om man nu inte har sinne för realism, logik och den obligatoriska läsförståelsen...
  • Milla C

Nej. Jag har två barn på fem och ett halvt och tre år, och de förtjänar att bli väl omhändertagna även på midsommar. (Med alkohol menar jag då nubbe, öl, vin eller annan sprit. Jag ska faktiskt dricka cider ifrån ICA, och den innehåller ju faktiskt alkohol motsvarande lättöl...)

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IsadoraW

Det har jag redan gjort. Champagne. Och jag är med mina barn, herregud, lika bra att ringa soc!

Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?