• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • Themis
    Anonym (Nej!) skrev 2012-06-22 10:06:25 följande:
    För att barn och alkohol inte passar ihop! det borde vuxna människor förstå, det verkar som att man måste dricka för att det är midsommar och det ör ju rent sjukt!
    Eh nej. Man dricker något gott för att det förhöjer festmaten man har lagat till midsommar eller annan högtid, och alkoholen ger smakaccenter som inte går att åstadkomma annars.

Det är väl mer det överdrivna snapsandet som är problemet, kan jag tycka.

Och idag med 12 vuxna kring bordet skulle jag gissa att vi gör gång på hela 7-8 snapsar, har inte handlat nån snaps i år för det finns kvar sedan förra året. Känns knappast orimligt med det och några glas annan dricka när man är tillsammans i 10 timmar.

Att kalla någon annan sjuk för att de inte tycker som du är inte snällt.
    Men vems jobb är det att göra ditt liv lyckligt då?
  • TrailerTrash
    Anonym (Nej!) skrev 2012-06-22 10:06:25 följande:
    För att barn och alkohol inte passar ihop! det borde vuxna människor förstå, det verkar som att man måste dricka för att det är midsommar och det ör ju rent sjukt!
    Är det sjukt för att man tycker ett glas vin till det grillade är gott,att man hellre tar en öl till sillen än ett glas läsk,att man gärna tar en drink på kvällen för att man tycker det är gott.
    I love the smell of shit in the morning
  • Anonym (Elin)
    MissMary skrev 2012-06-22 07:14:28 följande:
    Nej, Absolut inte! Testade positivt igår efter år av kämpande och flera ivf:er. ÄNTLIGEN! Jag kan avstå alkohol resten av alla framtid om jag får vara såhär lycklig :) Hoppas hoppas att liten vill stanna hos oss!

Ska bli rätt skönt att slippa den där nubben. Den är rätt äcklig och man kommer sällan undan men nu så... :)

Glad midsommar!!     
    Stort grattis! :D
    Glad Midsommar!
  • Sixxty

Ja, ett eller två glas vin ska jag nog dricka. Alltså inte mer än en vanlig helg. I min familj har midsommar aldrig varit synonymt med fylla.

• Gurkan

Sambon tar nog enöl eller två men jag dricker äppeldryck med ciderkaraktär, mums! m

• vivianne

Jag kör bil så nej. Annars hade jag druckit måttligt som alla andra jag umgås med. Har turen att inte fira midsommar med någon med osunt förhållande till alkohol (känner dem väl).

Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?