• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • La Lola
    Anonym (Nej!) skrev 2012-06-22 10:06:25 följande:
    För att barn och alkohol inte passar ihop! det borde vuxna människor förstå, det verkar som att man måste dricka för att det är midsommar och det ör ju rent sjukt!
    Det tog tid för mig också innan jag insåg att alla vuxna inte super sig redlösa på högtider (taskiga upplevelser från barndomen)......
    Numer vet jag att vuxna kan dricka ett glas vin eller en öl till maten utan att det slutar i kaos.

Vad har du varit med om när du var barn?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Nej!)
    La Lola skrev 2012-06-22 10:08:54 följande:
    Det tog tid för mig också innan jag insåg att alla vuxna inte super sig redlösa på högtider (taskiga upplevelser från barndomen)......
    Numer vet jag att vuxna kan dricka ett glas vin eller en öl till maten utan att det slutar i kaos.

Vad har du varit med om när du var barn?
    Inget, jag är uppvuxen i en familj som inte drack så mycket men jag tycker fortfarande inte att alkohol går bra ihop med barn!
  • La Lola
    Anonym (Nej!) skrev 2012-06-22 10:11:37 följande:
    Inget, jag är uppvuxen i en familj som inte drack så mycket men jag tycker fortfarande inte att alkohol går bra ihop med barn!
    Inte ens ett glas av något?
  • Anonym (Nej!)
    La Lola skrev 2012-06-22 10:12:12 följande:
    Inte ens ett glas av något?
    Nej, jag vill inte dricka med barn med...
  • La Lola
    Anonym (Nej!) skrev 2012-06-22 10:14:40 följande:
    Nej, jag vill inte dricka med barn med...
    Ok.
    Om nån annan i sällskapet tar ett glas vin då?
  • Virriga Vera
    Anonym (Nej!) skrev 2012-06-22 10:11:37 följande:
    Du har helt rätt att barn och alkohol inte går ihop, det är därför barn inte skall dricka alkohol. Däremot så kan vuxna dricka alkohol i barns sällskap om man gör det med måtta.
  • Anonym (Nej!)
    La Lola skrev 2012-06-22 10:16:24 följande:
    Ok.
    Om nån annan i sällskapet tar ett glas vin då?
    Så länge de inte blir fulla eller tar hand om barnen så klagar jag inte men jag fskulle föredra om de inte gjorde det.
  • La Lola
    Anonym (Nej!) skrev 2012-06-22 10:18:00 följande:
    Så länge de inte blir fulla eller tar hand om barnen så klagar jag inte men jag fskulle föredra om de inte gjorde det.
    ok.
  • Frontline
    Virriga Vera skrev 2012-06-22 10:16:35 följande:
    Du har helt rätt att barn och alkohol inte går ihop, det är därför barn inte skall dricka alkohol. Däremot så kan vuxna dricka alkohol i barns sällskap om man gör det med måtta.
    Precis min tanke inget av mina barn ska få smaka nått men vi vuxna däremot kommer att dricka utan att barnen far illa
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?