• Anonym (Elin)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?
  • Mästaren

Troligen, men det märker jag imorgon.

• Mercurialis

Nej.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • cloudberry79

Nej, för jag är gravid, men jag ser verkligen fram emot att få ta ett glas vin när den här lilla nyfödingen är ute ur magen!!

Sur, grinig och på smällen.
  • Nape

Nej, vi ska fira med en massa barnfamiljer. Blir inte ens en liten öl då vi kör hem på kvällen.

Tror det kommer bli kanonroligt. Midsommar, goda vänner, lite käk och glada barn.

• Anonym (Elin)
    Lottis77 skrev 2012-06-21 19:43:03 följande:
    Jodå. Precis som andra helger tar jag gärna ett glas vin till maten. Jag ska även löpträna ett par mil och gå till gymmet, och leka med mina vattkoppsdäckade barn. Hurså? Är det ngt speciellt med midsommarhelgen?
    Därför ställde jag frågan. Om det är något speciellt med att dricka på midsommar. Jag tar mig gärna ett glas vin eller en öl, när jag känner för det. :)
  • bitte67

Troligen inte då vi sällan dricker alkohol vid högtider. På sin höjd kan vi ta ett glas vin alt öl, men aldrig mer. Snaps/nubbe är det ingen som tycker om så det är helt onödigt att bjuda på.

• Anonym

jag skall dricka ett glas vin, till saken hör att vår dotter är på väg till Västkusten och skall fira midsommar med morfar, och hans samb och hennes familj, jag fick inte semester denna vecka som kommer, så hon fick följa med dem, så vi skall passa på att gå ut och äta jag och min man. Då tar jag gärna ett eller två glas vin till god mat.

• xoxo

Nepp, tycker inte om alkohol..

Varken, öl, vin, cider eller sprit är något som faller mig i smaken

Mår illa bara av tanken av sprit.. usch!   

Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?