Ska du dricka alkohol på Midsommar?
Jag ska fira midsommar med släkt o vänner, min sambo är bortrest så jag och vårt barn på 1 år ska sova över där. När vi äter sill på dagen ska jag inte dricka någon snaps, då blir det nog läsk eller vatten.
Men sen vid 18-19 när vi ska grilla planerar jag att dricka 1 glas rött till maten, mitt barn kommer då att vara med och äta men jag anser inte att det är olämpligt att dricka 1 glas vin inför sitt barn, för jag kommer varken bli berusad eller bete mig annorlunda för av ett glas vin känner jag den goda smaken i vinet, inte mer.
Vid 2 glas däremot blir jag lite "lullig" och fnittrar och det vill jag inte bli inför mitt barn. Jag är tryggheten och jag vill vara samma mamma hela kvällen...
Så jag dricker 1glas vin med gott samvete och kommer vara nöjd med det...
Nej, det ska jag inte.
japp
Ja vi ska ha en liten fest så jag har köpt både rosévin, vitt vin och några öl.
Ja, ett par öl blir det.
Nä.
Det har jag inte tänkt på.
Vi har rödvin på hyllan och jag tycker inte det passar till midsommar.
Sen har vi ju lite champagne men den borde man ju spara till julafton. Nä, vi har nog inte så mycket roligt hemma.
Men snapsa brukar man ju göra också förstås, fast jag skulle nog mer vara sugen på något vitt, eller cider eller så i så fall.
Förresten har min sambo och jag varit så arga på varandra, ett tag nu, fast det är bättre idag, men iallafall, det blir inge bra när man dricker tycker jag om man är sura på varandra, då kan det bli destruktivt när man fått i sig alkohol.
(Men vi kanske är glada och nöjda imorron? Vem vet.)