• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • tobbe01
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-26 09:39:59 följande:

Nu har det hänt IGEN flyktingar som vägrar kliva av bussen när de kommit till ettasylboende.
    Borde inte dessa människor skickas hem igen.
    Passar det inte så åk någon annan stans.

http://www.expressen.se/nyheter/asylsokande-vagrar-kliva-av-bussen/

Men det kanske inte är "flyktingar" utan faktiskt "asylsökande" för ovanlighetens skull? "Flyktingar från krigets fasor" kliver säkert av bussen och rusar lyckligt in på sitt nya boende oavsett om det ligger lite avsides.
  • Anonym (Mycket vill ha mer...)

Mycket vill ha mer, otacksamma människor... Man får ta seden dit man kommer... Undra hur mycket röster SD får i nästa val... Oavsett extremister eller inte....

• Anonym (Humpe)
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-27 23:05:29 följande:
    Du har rätt, jag tog faktiskt bara de som är värst. Har själv bott i Malmö för många år sedan, kommer inte att hända igen. 

Tänker du på den vid Jägersro? Den är nästan klar. Enligt beskrivning i en intervju: "Föreningen tycker att platsen är idealisk. Synlig från både stad och motorväg."

De borde använda den som ayslcenter. Det duger den till i alla fall. Den har tre våningar, salar för 600 böneplatser plus andra lokaler.
    Vanligaste pojknamnet på nyfödda i Malmö var redan för 5-10 år sedan Mohammed och andelen invandrare under 10 år är 40%.
  • Nerfherder
    Anonym (Humpe) skrev 2015-10-28 08:23:56 följande:

Vanligaste pojknamnet på nyfödda i Malmö var redan för 5-10 år sedan Mohammed och andelen invandrare under 10 år är 40%.

Källa?
  • Anonym (Humpe)
    Nerfherder skrev 2015-10-28 08:29:48 följande:
    Källa?
    Det där med 40% läste jag i Sydsvenskan för x antal år sedan. Jag kan leta upp det hoppas jag.
  • Anonym (Humpe)
    Nerfherder skrev 2015-10-28 08:29:48 följande:
    Källa?
    Det var lätt att hitta:

sv.wikipedia.org/wiki/Sociala_f%C3%B6rh%C3%A5llanden_i_Malm%C3%B6_kommun

Malmö:

"...samtliga tio stadsdelar har en högre andel invandrare än riksgenomsnittet. 70 590 eller 26% av hela kommunens befolkning var 2006 födda utomlands. Samma år hade 99 236 personer eller 35,9% utländsk bakgrund, det vill säga var själva födda utomlands eller hade utomlands födda föräldrar, bland barn upp till 17 år var andelen 42,8 %.[11] År 2007 hade 48 % av Malmös förskolebarn under fem års ålder ett annat modersmål än svenska."

Observera att detta gäller 2006. Det har alltså gått nästan 10 år och under den tiden har kommunen tagit emot ännu fler invandrare.
  • Anonym (Humpe)
    Anonym (Humpe) skrev 2015-10-28 09:02:29 följande:
    Det där med 40% läste jag i Sydsvenskan för x antal år sedan. Jag kan leta upp det hoppas jag.
    Troligtvis är siffran nu 10 år senare snarare 50%.
  • Nerfherder
    Anonym (Humpe) skrev 2015-10-28 09:15:38 följande:

Troligtvis är siffran nu 10 år senare snarare 50%.

Whoa, källhänvisning! Man tackar.
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    Anonym (Humpe) skrev 2015-10-28 09:02:29 följande:
    Jag skulle inte bry mig. Du vet, de små trollen presenterar aldrig några källor själv, det bästa är därmed att ignorera. Annars brukar vettigheter urarta i pajkastning. Tro inte för en sekund att källor efterfrågas för att ta till sig sanningen. Tyvärr.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar