• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-27 16:06:42 följande:
    Jo, det var precis det du kallade det för; knark. Det var ingen som sa något om att missbruka receptbelagda mediciner, men du skrev direkt knark och knarkare. Och du fortsätter med personliga påhopp genom att komma med löjliga frågor som att jag måste knarka på benso om jag missar en TV serie (du måste utgå från dig själv) utan att adressera huvudfrågan i tråden. Så jävla löjligt.

Säg nåt som har med saken att göra, jag upprepar, hur ska vi lösa massinvandringen utan att Sverige går under ekonomiskt?

Nej just det, det var väl det jag visste, det har du ingen aaaning om. Men du kommer säkert börja bli obekväm den dagen du inte får ut ditt socbidrag längre utan måste ut och jobba.
    Om vi ska vara korrekta så var det du som skrev att du skulle "behöva benzo"för nån skitsak och antydde att även jag skulle börja nyttja detta utan anledning - det var det jag avsåg med att MISSbruka. Förstår du nu?

Finns väl massor av konstruktiva lösningar på invandringsfrågan. Hur löste man det i USA för några hundra år sedan? Som alltid är det en god idé att se bakåt och lära sig av historien. 

Min lilla pik om socbidrag måste ha tagit ordentligt kan jag f.ö. konstatera, eftersom du återanvänder den!
  • Anonym (I k)
    Nerfherder skrev 2015-10-27 16:32:43 följande:

Nix!

Alla vill inte öppna sitt hjärta. Det går bra för Reinfeldt att komma med något så urbota dumt för han har så mycke stålar så han kan bada i det. Det går inte ut över honom
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-27 00:26:14 följande:
    Hyfsat matt? Vad gör du då i denna tråd? I ett diskussionsforum?

Kom med förslag åtminstone; HUR vi ska lösa detta dilemma. För det är ett dilemma och inget lyxigt sådant.

Flyktingkramare söker endast "likes" men inte en enda gång har jag läst något vettigt förslag komma från er. Endast trams, som inte har med ämnet att göra.

Ang tabletter, ärligt, jag kommer nog få börja snart med benzo eller dylikt, men tro mig när jag säger att det kommer du också behöva göra inom kort. Likes på Facebook håller inte i längden när det kommer till den bekvämlighet och levnadsstandard man är uppväxt med rycks bort och ersätts med en levnadsstandard vi trodde endast existerade utanför Sverige, tänk typ Ryssland och/eller Polen.

Men verkligheten kommer komma ikapp för dig med snart. Jag är i alla fall förberedd.
    Verkligheten är redan ikapp i Hermodsdal, Rosengård, Nydala, Lindängen, Gullvik, Seved, Sofielund, Nobel, Möllan, delar av Sorgenfri, Holma, Kroksbäck,en del av Värnhem och sist men absolut inte minst Arlöv, förstår du. Segevång närmar sig. Allt det här är områden i och i utkanten av Malmö Det är därför de vill förstöra resten av landet också för att de tycker att det funkar så jäkla bra där de själva bor. 
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 12:30:30 följande:
    Nej, tomtarna är de hillbillies med högafflar som inte vet bättre än att sitta och skrodera på diverse internetforum om hur de minsann ska försvara landet när skolorna stänger, vårdinrättningarna inte längre är öppna, alla kvinnor tvingas bära burka, sharialagar tillämpas. För allt detta, samt att tidningen var slut på kiosken och bensinen 18 öre dyrare sist de skulle ha full tank, är invandrarnas fel. 

Bor i en liten välbärgad by i södra Skåne (mitt i SD-land således) men här är det inte de rika villaägarna med pool och Merca som röstar SD och propagerar för upplopp. Den som går i bräschen mot invandrare och flykingboende är en medelålders solariebränd blonderad brud i träningsbrallor, bosatt i byns lägenhetsområde. Hon har gjort sig känd och till allmänt åtlöje. 
    Säkert är det så. Hoppas att du har också bevis på det. Lite källor och så.

Sjöbo är ganska långt ifrån Hermodsdal så jag förstår inte varför folk som anser att andra ska bara hålla käft, tacka och ta emot för att prackas på asylantläger och närmare 200000 nykomna, bor där. Det är väl ingen som hindrar dem från att flytta till Segevång, Rosengård, Arlöv, Nydala, etc. Jag kan bara gissa varför vissa bor där de gör och låter PKmuppaktigt men absolut inte själva personligen vill ha med saken att göra.
    MrKilmister skrev 2015-10-27 14:29:52 följande:
    Du har aldrig förstås aldrig slagits av tanken att fler än en person har reagerat på din uppenbara ovilja att vilja komma framåt i en debatt istället för att beslå debattörer med diverse epitet när de inte tycker som dig? Troligen inte eftersom som en sådan tanke skulle tvinga fram en självrannsakan som skulle kunna bli jobbig.

Har du förresten läst Volouptious Shalimars inlägg igen, och kanske lyckats tillgodogöra dig vad hen egentligen skrev? I så fall kanske en ursäkt för "missförståndet" vore på sin plats?
    Jag har slagits av det men sedan en tid tillbaka ignorerar jag inläggen konsekvent. Behöver inte slösa tid på inlägg som dels inte har med saken att göra och dels inte bidrar till ämnet. Enda stället där man inte behöver ignorera de inläggen är i tråden där inläggen går ut på att den som skriver dem känner sig mobbad. Där kan man svara på dem om man känner sig manad, anser jag.
  • Anonym (Galen regering, allt är deras fel)
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-27 16:36:46 följande:

Verkligheten är redan ikapp i Hermodsdal, Rosengård, Nydala, Lindängen, Gullvik, Seved, Sofielund, Nobel, Möllan, delar av Sorgenfri, Holma, Kroksbäck,en del av Värnhem och sist men absolut inte minst Arlöv, förstår du. Segevång närmar sig. Allt det här är områden i och i utkanten av Malmö Det är därför de vill förstöra resten av landet också för att de tycker att det funkar så jäkla bra där de själva bor. 

Alltså jag bor i Malmö...du glömde en massa områden till.

Jag säger att hela Malmö är ett jävla stort ghetto. Det är enbart kanske två områden där det bor lite mer svenskar. Resten är skit. Vi har ju nordens störrsta moské, säger väl allt. En till moské enormt stor håller på att byggas vid motorvägen mot öresundsbron.
  • Anonym (Ii)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 16:30:08 följande:

Om vi ska vara korrekta så var det du som skrev att du skulle "behöva benzo"för nån skitsak och antydde att även jag skulle börja nyttja detta utan anledning - det var det jag avsåg med att MISSbruka. Förstår du nu?

Finns väl massor av konstruktiva lösningar på invandringsfrågan. Hur löste man det i USA för några hundra år sedan? Som alltid är det en god idé att se bakåt och lära sig av historien. 

Min lilla pik om socbidrag måste ha tagit ordentligt kan jag f.ö. konstatera, eftersom du återanvänder den!

Du har visst inget att komma med ser jag. Mitt uttryck om benso var figurligt, men med tanke på alla nedskärningar som kommer ske inom kort, skattehöjningar och en ekonomisk depression som nalkas Sverige så kommer folk även bli deprimerade och för första gången verkligen få känna på vad "gå in in i väggen" verkligen betyder så då är jag säker på att antidepp och bensoförbrukningen kommer stiga enormt. Inte för att folk vill knarka bort sin verklighet utan för att ångesten över vardagen blir för mycket.

Hur står det till egentligen med dig och din verklighetsuppfattning? Du jämför alltså det som sker i Sverige just nu med USAs tidiga uppbyggnad? Vet du något om det till att börja med och vet du något om hur det är att leva och bo i USA idag? I USA får man aldrig något gratis och det går inte heller att snylta på skattepengar, vare sig du är infödd eller invandrare. I USA har dom anpassat sig efter detta men kommer svensken kunna göra detsamma? Kommer svensken acceptera att var individuell köpkraft kommer minska drastiskt, som att gå tillbaka i tiden med 100 år? Kommer svensken gilla läget nu när den inte bara måste försörja sig och sin familj utan även miljoner av nya människor som inte -får- arbeta. Som dessutom är otacksamma och anser sig mer berättigade än svenska folket att få själva få välja vilken plats i landet dom ska få bo på och försöker få sin vilja igenom genom att vägra gå av bussarna.

Min lilla pik om socbidrag måste ha träffat dig mitt i plytet. Hur ska du göra nu snart när du inte kan sträcka ut handen och kräva pengar av svenska staten längre?
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-27 17:35:09 följande:

Du har visst inget att komma med ser jag. Mitt uttryck om benso var figurligt, men med tanke på alla nedskärningar som kommer ske inom kort, skattehöjningar och en ekonomisk depression som nalkas Sverige så kommer folk även bli deprimerade och för första gången verkligen få känna på vad "gå in in i väggen" verkligen betyder så då är jag säker på att antidepp och bensoförbrukningen kommer stiga enormt. Inte för att folk vill knarka bort sin verklighet utan för att ångesten över vardagen blir för mycket.

Hur står det till egentligen med dig och din verklighetsuppfattning? Du jämför alltså det som sker i Sverige just nu med USAs tidiga uppbyggnad? Vet du något om det till att börja med och vet du något om hur det är att leva och bo i USA idag? I USA får man aldrig något gratis och det går inte heller att snylta på skattepengar, vare sig du är infödd eller invandrare. I USA har dom anpassat sig efter detta men kommer svensken kunna göra detsamma? Kommer svensken acceptera att var individuell köpkraft kommer minska drastiskt, som att gå tillbaka i tiden med 100 år? Kommer svensken gilla läget nu när den inte bara måste försörja sig och sin familj utan även miljoner av nya människor som inte -får- arbeta. Som dessutom är otacksamma och anser sig mer berättigade än svenska folket att få själva få välja vilken plats i landet dom ska få bo på och försöker få sin vilja igenom genom att vägra gå av bussarna.

Min lilla pik om socbidrag måste ha träffat dig mitt i plytet. Hur ska du göra nu snart när du inte kan sträcka ut handen och kräva pengar av svenska staten längre?

Ingen idé att svara dig eftersom dina bemötanden tydligen går ut på att kopiera mina inlägg och snurra ett halvt varv. De som följt våra turer vet ju vem som skrivit vad först. Men ha så kul med detta.
  • Anonym (Ii)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 18:28:46 följande:

Ingen idé att svara dig eftersom dina bemötanden tydligen går ut på att kopiera mina inlägg och snurra ett halvt varv. De som följt våra turer vet ju vem som skrivit vad först. Men ha så kul med detta.

Den som följt inläggen vet ju att du skrivit om allt annat än just huvudfrågan. Men så brukar det vara när man hellre är stor i käften än att bidra med nåt vettigt som hör ämnet till. Okunnighet skapar gärna rökridåer.
  • Anonym (FL-medlem)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 18:28:46 följande:
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar