• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (Ii)

Får man skriva i samma tråd under flera olika namn?

• Nerfherder
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-27 20:07:11 följande:

Får man skriva i samma tråd under flera olika namn?

Menar du multipla nick?
  • Mandel
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:45:35 följande:

Nej, det tycker jag inte. Att man flytt från ett land i krig betyder inte att man är boskap som bara måste finna sig i allt och inte tillåtas ha egna önskemål.

Självklart har man rätt till att ha önskemål. Ett önskemål är alltid ett önskemål och inget man kan kräva.
    Det smidigaste vore väl att acceptera det man får och sedan jobba sig vidare tills man uppnått sin egen önskan. Alla kan inte få sina önskningar uppfyllda direkt. Så är det inte för de som redan lever i detta land och det kan således inte bli för de nya invånare som kommer hit heller.

Om jag flydde för mitt liv så skulle jag bli glad och tacksam om jag fick tak över huvudet och mat i magen. 
    Om mitt eget land och folk svek mig så gravt att jag vore tvungen att fly för att rädda mitt eget skinn skulle jag verkligen vara tacksam mot de som tar emot mig.
    Om jag fått fly och lämna min säng, mina saker, mitt hem, min familj, min släkt så skulle jag vara evigt tacksam för dem som erbjuder mig en öppen famn. Att få en ny säng att sova i och hjälp till en nystart. Hjälp med en framtidstro.
    Det som skulle få mig att ledsen vore om ingen tog emot mig och lät mig leva på gatan istället.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Shalimar)

Om du tror att jag supportar mig själv via flera olika nick här i tråden så kan jag härmed visa att så inte är fallet. Man kan nämligen bara ha en anonym signatur per tråd, och här är den jag valt. Detta innebär förstås även att detta är det första inlägget med detta "anonyma" nick eftersom jag bara skapade det för att visa att jag inte har varit anonym i tråden tidigare - då skulle jag inte kunna skriva under detta anonyma nick. 

mvh//Voluptuous Shalimar

• Voluptuous Shalimar
    Mandel skrev 2015-10-27 20:16:37 följande:
    Självklart har man rätt till att ha önskemål. Ett önskemål är alltid ett önskemål och inget man kan kräva.
    Det smidigaste vore väl att acceptera det man får och sedan jobba sig vidare tills man uppnått sin egen önskan. Alla kan inte få sina önskningar uppfyllda direkt. Så är det inte för de som redan lever i detta land och det kan således inte bli för de nya invånare som kommer hit heller.

Om jag flydde för mitt liv så skulle jag bli glad och tacksam om jag fick tak över huvudet och mat i magen. 
    Om mitt eget land och folk svek mig så gravt att jag vore tvungen att fly för att rädda mitt eget skinn skulle jag verkligen vara tacksam mot de som tar emot mig.
    Om jag fått fly och lämna min säng, mina saker, mitt hem, min familj, min släkt så skulle jag vara evigt tacksam för dem som erbjuder mig en öppen famn. Att få en ny säng att sova i och hjälp till en nystart. Hjälp med en framtidstro.
    Det som skulle få mig att ledsen vore om ingen tog emot mig och lät mig leva på gatan istället.
    Samma här - och de flyktingar jag haft kontakt med är SAMTLIGA väldigt tacksamma, om än bedrövade över omständigheterna (vem skulle inte vara det?)

Men det är nog hårt att bli spottad på och nedvärderad OCH på detta tvingas bocka och buga och skrapa med foten och vara tacksam. Tänker jag.
  • HenryIronstead
    Anonym (Shalimar) skrev 2015-10-27 20:22:22 följande:

Om du tror att jag supportar mig själv via flera olika nick här i tråden så kan jag härmed visa att så inte är fallet. Man kan nämligen bara ha en anonym signatur per tråd, och här är den jag valt. Detta innebär förstås även att detta är det första inlägget med detta "anonyma" nick eftersom jag bara skapade det för att visa att jag inte har varit anonym i tråden tidigare - då skulle jag inte kunna skriva under detta anonyma nick. 

mvh//Voluptuous Shalimar

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    Anonym (Galen regering, allt är deras fel) skrev 2015-10-27 17:21:58 följande:
    Alltså jag bor i Malmö...du glömde en massa områden till.

Jag säger att hela Malmö är ett jävla stort ghetto. Det är enbart kanske två områden där det bor lite mer svenskar. Resten är skit. Vi har ju nordens störrsta moské, säger väl allt. En till moské enormt stor håller på att byggas vid motorvägen mot öresundsbron.
    Du har rätt, jag tog faktiskt bara de som är värst. Har själv bott i Malmö för många år sedan, kommer inte att hända igen. 

Tänker du på den vid Jägersro? Den är nästan klar. Enligt beskrivning i en intervju: "Föreningen tycker att platsen är idealisk. Synlig från både stad och motorväg."

De borde använda den som ayslcenter. Det duger den till i alla fall. Den har tre våningar, salar för 600 böneplatser plus andra lokaler.
  • Anonym (Trodde aldrig)

Har alltid röstat rött och varit för en generös flyktingpolitik. För första gången i mitt liv känner jag att nu får det vara nog. Något måste göras. Om det inte blir en drastisk förändring inom politiken snart kommer SD att vara ett mycket stort parti efter nästa val.

• Anonym (Trötter)

Förhoppningsvis kan det sända signaler till andra att gatorna inte är gjorda av guld. Att komma hit som flykting och sedan spotta på det som erbjuds är för mig väldigt provocerande. Jag förstår att de hade föredragit en stor lägenhet, helst i ett centralt läge i någon av Sveriges större städer, men nu ser inte verkligheten ut så.

Hur många unga svenskar finns det inte som önskar sig en lägenhet i stan? Tyvärr kommer inte heller någon i de fallen med en nyckel på en silverbricka.

Jag är så ofantligt trött på den svenska flatheten. Om de bygger ett läger på din mark så är du helt rättslös. Om de ockuperar din buss eller sommarstuga  så får du tyvärr låta dem göra det. Det är helt ok att nyanlända inte behöver följa svensk lag, varför då undrar vän av ordning.

• Daniel12
    Anonym (Trötter) skrev 2015-10-28 05:41:04 följande:

Förhoppningsvis kan det sända signaler till andra att gatorna inte är gjorda av guld. Att komma hit som flykting och sedan spotta på det som erbjuds är för mig väldigt provocerande. Jag förstår att de hade föredragit en stor lägenhet, helst i ett centralt läge i någon av Sveriges större städer, men nu ser inte verkligheten ut så.

Hur många unga svenskar finns det inte som önskar sig en lägenhet i stan? Tyvärr kommer inte heller någon i de fallen med en nyckel på en silverbricka.

Jag är så ofantligt trött på den svenska flatheten. Om de bygger ett läger på din mark så är du helt rättslös. Om de ockuperar din buss eller sommarstuga  så får du tyvärr låta dem göra det. Det är helt ok att nyanlända inte behöver följa svensk lag, varför då undrar vän av ordning.

Därför att det finns alldeles för få vän av ordning bland dem som ska upprätthålla ordningen. Man skyller över ansvaret på olika myndigheter och instanser i sann svensk byråkrati-anda, sedan hänvisar dessa myndigheter och instanser i sin tur till andra myndigheter och instanser eller politiker.

Därför blir alla processer och förändringar väldigt sega och utdragna i detta land, där allt är någon annans ansvar.

Jag tycker det är dags att vi på skattesedlarna får via kryssalternativ välja vad vi vill att just våra skattepengar ska gå till. Så kan de som vill betala för mångkultur och inkompetenta myndigheter medans vi andra kan få slippa.

Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar