• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • MrKilmister
    Nerfherder skrev 2015-10-27 15:06:07 följande:

Kul, du har inget bättre för dig. Lycka till.

Nej, just nu så känns det som en helt riktig prioritering. Tack så mycket för lyckönskningen!

Jag noterar för övrigt att du din vana trogen inte svarar på direkta frågor. Varför gör du inte det?
  • Nerfherder
    MrKilmister skrev 2015-10-27 15:22:49 följande:

Nej, just nu så känns det som en helt riktig prioritering. Tack så mycket för lyckönskningen!

Jag noterar för övrigt att du din vana trogen inte svarar på direkta frågor. Varför gör du inte det?

För att ge dig en bra start, på ditt offtopic klagande
  • HenryIronstead
    HenryIronstead skrev 2015-10-27 13:49:05 följande:

Alltså.. Alla människor fattar väl att efter det att Migrationsverket "gjort sitt", efter det att regeringskansliet sparat klart, efter det att alla sjukhusens evakueringsplatser är fulla av flyktingar som ska bo där... Vad händer då?

Då blir det som i Italien, Kroatien, Frankrike....

Illegala läger, enkla tältläger, alla möjliga tält som de kan komma över billigt. Var man för sig själv. Några kommer slå sig ihop på ett visst fält och ligga där och tälta olagligt. Några frivilliga kommer göra som de i Frankrike och Kroatien - jobba frivilligt 16 timmar om dagen för att se till att alla illegala tältläger inom tio mils radie får åtminstone ett mål mat om dagen, köra ut dem, försöka se till att det blir rättvist fördelat...

Rekommenderar er verkligen att se HELA denna: Det är från et tv-program som sänts i Frankrikes kanaler. Ursprungligen sänt i TMC, Television Monte Carlo

Någon som tittat på videon (rekommenderas VARMT)  och har några åsikter...?
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • MrKilmister
    Nerfherder skrev 2015-10-27 15:24:26 följande:

För att ge dig en bra start, på ditt offtopic klagande

Jag tror du ljuger! Jag tror att det beror på en bristande förmåga att erkänna dina fel. Och innan du hinner ställa frågan, nej jag har ingen källa på det.

Nu ska jag göra något som faktiskt prioriterar högre än att prata med dig, nämligen åka hem och umgås med min familj. Men du behöver inte vara ledsen för det. Imorgon är en ny dag och jag misstänker att du inte kan hålla dig ifrån klavertrampen då heller, vilket innebär att vi hörs igen då!

Kram så länge
  • Nerfherder
    MrKilmister skrev 2015-10-27 15:36:26 följande:

Jag tror du ljuger! Jag tror att det beror på en bristande förmåga att erkänna dina fel. Och innan du hinner ställa frågan, nej jag har ingen källa på det.

Nu ska jag göra något som faktiskt prioriterar högre än att prata med dig, nämligen åka hem och umgås med min familj. Men du behöver inte vara ledsen för det. Imorgon är en ny dag och jag misstänker att du inte kan hålla dig ifrån klavertrampen då heller, vilket innebär att vi hörs igen då!

Kram så länge

Visst, hoppa in i buren igen.
  • Anonym (Galen regering, allt är deras fel)
    HenryIronstead skrev 2015-10-27 14:42:49 följande:

En dag får vi hoppas att rättvisa skipas. En dag kommer folk titta tillbaka och säga "Okej, det första Sverige gjorde fel var att..."

Det är fortfarande regeringen som förstör landet. Inte Sverige som sådant.
  • Anonym (Galen regering, allt är deras fel)

Bara ett ex FORTFARANDE inga gränskontroller. Bara det är häpnadsväckande.

T.o.m Tyskland införde gränskontroller redan typ dag två. Och Sverige......nej FORTFARANDE ingenting, händerna i fickorna. Regeringen är värdelös.

• HenryIronstead
    Anonym (Galen regering, allt är deras fel) skrev 2015-10-27 15:51:21 följande:

Bara ett ex FORTFARANDE inga gränskontroller. Bara det är häpnadsväckande.

T.o.m Tyskland införde gränskontroller redan typ dag två. Och Sverige......nej FORTFARANDE ingenting, händerna i fickorna. Regeringen är värdelös.

Nej de måste vänta på den totala kollapsen först. Ibland undrar jag om det är regeringen man tittar på i TV eller om det är en dold kamera på Beckomberga eller likande psykinrättning.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-10-26 16:43:12 följande:

Tyvärr, vissa blir totalt tagna på sängen och "förvånade" att våra äldre inte får sina basala behov uppfyllda därmed gäller inte mänskliga rättigheter svenskar i Sverige och att välfärden avskaffas.

Nu bekräftat.

www.svd.se/nya-besparingar-kravs-om-budgeten-ska-halla

Under tiden landet brinner bokstavligt talat.

Det har faktiskt också varit diskussioner om att införa nya regler där hushållen (läs vanliga husägare) ska finansiera infrastrukturförbättringar i sina områden, förbättring och utbyggnad av gator och vägar, och liknande som i vissa fall kan hamna på ett par hundra tusen. Det här gällde även om husen i området inte är i direkt behov av de här "förbättringarna". Vem har råd med det? 

Det här stod i Villaägarnas tidskrift. Om vi nu använder vår hjärna, det är ju anledningen till att den finns där. Om nu alla de här nya områdena ska byggas under ett par-tre år som ska husera TRE nya Malmö och de byggs i anslutning till villaområden, har de tänkt sig att det kan vara en möjlighet att husägare ska delvis stå för "infrastrukturförbättringarna" i området? När husens värde redan kommer att rasa av att bo granne med "Rosengård"?

Vårt land och vår välfärd förstörs på alla plan. D.v.s. för oss vanliga knegare som slitit och sparat och investerat i vårt boende. Självklart drabbar inte det här politiker eller den nyanlända befolkningen. Däremot de som byggt välfärden, våra gamla som kommer att behöva sälja sina hus för att flytta till ålderdomshem (om de kommer att finnas) kommer dels inte att få ut några pengar och resten äts upp av flyttskatten. Det är för dåligt att våra poltiker har haft möjlighet att göra det här och fortsätter att göra det här tills inget återstår.
  • Nerfherder
    Anonym (Fram för att äga sig och sitt) skrev 2015-10-27 16:27:19 följande:

Det har faktiskt också varit diskussioner om att införa nya regler där hushållen (läs vanliga husägare) ska finansiera infrastrukturförbättringar i sina områden, förbättring och utbyggnad av gator och vägar, och liknande som i vissa fall kan hamna på ett par hundra tusen. Det här gällde även om husen i området inte är i direkt behov av de här "förbättringarna". Vem har råd med det? 

Det här stod i Villaägarnas tidskrift. Om vi nu använder vår hjärna, det är ju anledningen till att den finns där. Om nu alla de här nya områdena ska byggas under ett par-tre år som ska husera TRE nya Malmö och de byggs i anslutning till villaområden, har de tänkt sig att det kan vara en möjlighet att husägare ska delvis stå för "infrastrukturförbättringarna" i området? När husens värde redan kommer att rasa av att bo granne med "Rosengård"?

Vårt land och vår välfärd förstörs på alla plan. D.v.s. för oss vanliga knegare som slitit och sparat och investerat i vårt boende. Självklart drabbar inte det här politiker eller den nyanlända befolkningen. Däremot de som byggt välfärden, våra gamla som kommer att behöva sälja sina hus för att flytta till ålderdomshem (om de kommer att finnas) kommer dels inte att få ut några pengar och resten äts upp av flyttskatten. Det är för dåligt att våra poltiker har haft möjlighet att göra det här och fortsätter att göra det här tills inget återstår.

Öppna ditt hjärta
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar