• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (Ii)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 09:31:38 följande:

Jag behöver inga piller, inte du heller. Det där är bara en knarkarursäkt.

Jag vet inte hur mycket du varit i Ryssland och Polen, men du vet uppenbarligen inte tillräckligt om skillnaderna gentemot Sverige för att öht uttala dig.

Återigen, ingenting som för något till diskussionen. Utan bara personangrepp som inte ger något. Du slår ut i tomma luften. Jag vet att inte alla är intelligenta nog att föra en dialog som är givande och detta är ett praktexemplar på det. Om det är på detta sättet flyktingkramare resonerar så inte undra på att det går åt helvete nu då.
  • Nerfherder
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 12:30:30 följande:

Nej, tomtarna är de hillbillies med högafflar som inte vet bättre än att sitta och skrodera på diverse internetforum om hur de minsann ska försvara landet när skolorna stänger, vårdinrättningarna inte längre är öppna, alla kvinnor tvingas bära burka, sharialagar tillämpas. För allt detta, samt att tidningen var slut på kiosken och bensinen 18 öre dyrare sist de skulle ha full tank, är invandrarnas fel. 

Bor i en liten välbärgad by i södra Skåne (mitt i SD-land således) men här är det inte de rika villaägarna med pool och Merca som röstar SD och propagerar för upplopp. Den som går i bräschen mot invandrare och flykingboende är en medelålders solariebränd blonderad brud i träningsbrallor, bosatt i byns lägenhetsområde. Hon har gjort sig känd och till allmänt åtlöje. 

Jag antar att du har en källa? Speciellt på det där om sharialagar.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-27 12:38:11 följande:
    Återigen, ingenting som för något till diskussionen. Utan bara personangrepp som inte ger något. Du slår ut i tomma luften. Jag vet att inte alla är intelligenta nog att föra en dialog som är givande och detta är ett praktexemplar på det. Om det är på detta sättet flyktingkramare resonerar så inte undra på att det går åt helvete nu då.
    Personangrepp? Någon skrev att denne skulle behöva knark snart och föreslog att det skulle gälla mig också. Jag besvarade detta. Kallar du det att "slå ut i tomma luften"?

Tala om meningslösa inlägg!
  • Voluptuous Shalimar
    Nerfherder skrev 2015-10-27 12:38:12 följande:
    Jag antar att du har en källa? Speciellt på det där om sharialagar.
    Källa: diverse poänglösa inlägg med innehåll gripet ur luften på diverse forum på internet. 

Eller menar du att det endast är flyktingmotståndarnas rättighet att klumpa ihop alla som inte tycker som dem och tillskriva dem sjutusen åsikter och epitet?
  • Nerfherder
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 12:47:08 följande:

Källa: diverse poänglösa inlägg med innehåll gripet ur luften på diverse forum på internet. 

Eller menar du att det endast är flyktingmotståndarnas rättighet att klumpa ihop alla som inte tycker som dem och tillskriva dem sjutusen åsikter och epitet?

Intressant debatt teknik, det tolkar jag som att du bara hittar på
  • Anonym (Ii)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 12:45:02 följande:

Personangrepp? Någon skrev att denne skulle behöva knark snart och föreslog att det skulle gälla mig också. Jag besvarade detta. Kallar du det att "slå ut i tomma luften"?

Tala om meningslösa inlägg!

Knark? Kallar du de människor som får bensodiazepiner utskrivna på recept av läkare för knarkare??? Ursäkta, men du får ta och upplysa dig själv en hel del, inte bara om omkostnader att hysa in ett helt land i sitt hemland utan även vad som är knark/icke knark. Och ja, det är att slå ut i tomma luften, för det för ju inte något till huvudämnet, nämligen, HUR ska vi lösa flyktingkrisen.

Om flera av dessa anlända flyktingar kommer behöva benso pga nervproblem som uppstått efter traumatiska upplevelser, tex föräldrar som mist sina barn, kommer du kalla dom för KNARKARE då??? Herregud, du borde söka hjälp. Det säger jag inte för att retas utan jag menar det verkligen, i all välmening.
  • Anonym (blåvitt)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 12:30:30 följande:
    Nej, tomtarna är de hillbillies med högafflar som inte vet bättre än att sitta och skrodera på diverse internetforum om hur de minsann ska försvara landet när skolorna stänger, vårdinrättningarna inte längre är öppna, alla kvinnor tvingas bära burka, sharialagar tillämpas. För allt detta, samt att tidningen var slut på kiosken och bensinen 18 öre dyrare sist de skulle ha full tank, är invandrarnas fel. 

Bor i en liten välbärgad by i södra Skåne (mitt i SD-land således) men här är det inte de rika villaägarna med pool och Merca som röstar SD och propagerar för upplopp. Den som går i bräschen mot invandrare och flykingboende är en medelålders solariebränd blonderad brud i träningsbrallor, bosatt i byns lägenhetsområde. Hon har gjort sig känd och till allmänt åtlöje. 
    Men nu har en miljöpartist gjort sig och partiet till åtlöje, IFK Göteborg (blåvitt) är nazister, blåvitt värvar bara från Nordiska länder säger miljöpartisten.

Kan det ha med att göra att de Nordiska länderna tar emot betydligt mindre flyktingar än Sverige? vissa länder tar emot lika många flyktingar/år som Sverige nästan tar emot/v

www.expressen.se/gt/sport/miljopartist-jamforde-blavitt-med-nazister/
  • Anonym (Fram för att äga sig och sitt)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:57:59 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter.

Vem som betalar avgör inte någons människovärde
    Börja jobba och betala för detta helt själv. Alla som vill betala till ändamålet kan göra det. Vi andra gör vad vi vill. Välfärden är ändå raserad, så ta du och betala full kostnad för dig själv, dina barn och också andra personer som du tycker ska ha dina pengar. Så reder jag och många med mig oss själva. Utan bidrag men också utan att bidra. Nice, va? Win-win. Fast låt mig gissa. Det tycker säkert inte du. Varför du inte gör det kan man enbart spekulera i Men snart kommer det att vara så ändå. Ha det gott, vännen.
  • Nerfherder
    MrKilmister skrev 2015-10-27 13:43:17 följande:

Nerfherder slår ännu en gång till med sin lysande "debattteknik". Om hen orkade bemöda sig med att läsa inläggen så skulle hen möjligtvis inse att Voluptious Shalimar anser att det är rena löjan att sharialagar skulle tillämpas i Sverige. Men återigen så visar Nerfherder att hen inte är tillräckligt intresserad av att göra debatten framåt eller att kanske se saker och ting från en annan vinkel än sin egen. Att läsa och förstå andras inlägg blir för jobbigt. Troll eller något underbegåvad? Bäst är hur som helst att inte ge sig in i någon diskussion med personen i fråga.

Ny dag, nytt nick. Samme gamla suffering.
  • HenryIronstead

Alltså.. Alla människor fattar väl att efter det att Migrationsverket "gjort sitt", efter det att regeringskansliet sparat klart, efter det att alla sjukhusens evakueringsplatser är fulla av flyktingar som ska bo där... Vad händer då?

Då blir det som i Italien, Kroatien, Frankrike....

Illegala läger, enkla tältläger, alla möjliga tält som de kan komma över billigt. Var man för sig själv. Några kommer slå sig ihop på ett visst fält och ligga där och tälta olagligt. Några frivilliga kommer göra som de i Frankrike och Kroatien - jobba frivilligt 16 timmar om dagen för att se till att alla illegala tältläger inom tio mils radie får åtminstone ett mål mat om dagen, köra ut dem, försöka se till att det blir rättvist fördelat...

Rekommenderar er verkligen att se HELA denna: Det är från et tv-program som sänts i Frankrikes kanaler. Ursprungligen sänt i TMC, Television Monte Carlo

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar