Nervernautanpå skrev 2025-04-02 00:18:16 följande:
Jag har sjukt nog kännt mig lite lugnare den här gången. Inte nojjat lika mycket. Misslyckande finns inte nu. Nu får det lov att funka.
Tänk vad häftigt om vi båda lyckas! Men jag vågar inte hoppas. Jag var helt säker på att jag skulle få mens idag, det kändes så. Var på toa fyra hundra gånger tror jag. Ingenting. Sen var jag helt inställd på att testdagen var på fredag, och nu är den bara en dag bort. Som tur är har jag mycket att göra på jobbet imorgon, hinner förhoppningsvis inte tänka för mycket. För även om man skyddar sig själv genom att låtsas att man inte tror på att det kommer gå, så hoppas man så innerligt, och fallet blir avgrundsdjupt varje gång. Ja, ni här vet ju hur det är.
Känner mig psyksjuk ibland, har aldrig känt efter varenda liten bubbla i magen så mycket som jag gör nu. Minsta lilla... galet.
Nervernautanpå skrev 2025-04-02 17:29:47 följande:
Ååååh, nu har jag ångest. Testdag imorgon. Blött lite idag. Väldigt lite men det gjorde mig typ kräkfärdig. Vill inte få mens. Hoppas på nidblödning men hur vet man? Har ont i magen som lätt mensvärk.
Åh sådär kände jag häromdagen, att mensen var typ en minut iväg. Paniken. Jag håller tummarna för att det inte är mensen som är på väg för dig nu!! Det är ju inte så ovanligt att man får små blödningar under graviditet så det är förhoppningsvis det och inte mens.
Håller med om det du skrev ovan, har också känt mig mycket lugnare denna gången konstigt nog. Och nu är det verkligen vår tur!!!
Ja det är extremt påfrestande, man försöker vara förnuftig och inte hoppas för mycket men samtidigt är det ju det man gör med varje cell i kroppen...
Jag var med om en så sjuk grej imorse, kände att jag behövde gå på toaletten och väl där fick jag extremt ont i magen. Alltså så ont att svetten började rinna och jag höll på att svimma på riktigt. Visst är magen lite trög av progesteronen men det här var inte rimligt någonstans. Efteråt kändes det ingenting, bara lite ömt en stund som det gör när man varit magsjuk typ.
Fick ju så ont (men detta var ytterligare en nivå värre) även några timmar efter insättningen denna gången. Vad ska det ens betyda?
Tänker på dig och hoppas du får mår bra ikväll utan mer blödningar och att det blir ett fantastiskt resultat på din testdag imorgon ❤️