Nervernautanpå skrev 2025-03-31 21:36:29 följande:
Jag tror överlag att kvinnor är äldre nu för tiden när dom får barn. Alla har vi olika förutsättningar. Är glad för alla som blir gravida som önskar bli det, oavsett ålder.
Hur går det för dig? När är testdagen?
Ja förstföderskor är ju tydligen enligt statistiken oftare över 40 än tonåring nuförtiden.
Ja det är ju det, vi har alla olika förutsättningar. Man kan vara 25 och inte lyckas ens med hjälp av IVF medans någon annan är 46 och lyckas naturligt. Det är som det är.
Ja verkligen, man blir så glad för alla som vill och lyckas bli gravida, i synnerhet de som man vet har fått kämpa för det!
Samtidigt i ens mörkaste stunder måste jag erkänna att jag även blivit avundsjuk och ledsen för egen del när någon blivit gravid utan att knappt ens försökt, bara "hoppsan" blivit det.. Inte för att jag missunnat någon annan sitt barn, absolut inte, bara att jag önskat detsamma för mig.
Ja du, det är ju omöjligt att veta hur det går här, så mycket fram och tillbaka 🙈. Har upplevt flera symptom nu sista veckan som jag inte gjort vid tidigare försök vilket fått mig att hoppas på riktigt. Samtidigt som jag inte riktigt vågar hoppas med risk att bli besviken. Igår kväll och imorse blev jag så nedslagen för då kändes det exakt som innan mens men det försvann under dagen.
Det är ju omöjligt att veta om symptomen är tecken på graviditet eller bara pga medicinerna.
Har testdag imorgon men det är lite speciella dagar här nu så överväger att vänta med att testa till fredag. Vilket känns sjukt då ruvartiden känns oändlig och jobbig mentalt som det är och så kanske jag frivilligt kommer förlänga den med flera dagar 😂. Just nu känns det ändå som bästa alternativet. Men jag kanske har ångrat mig när det blir morgon och inte kan hålla mig! Måste erkänna att det känns övermäktigt nästan. Det är allt eller inget nu, sista försöket. Kanske ligger den vetskapen också där och påverkar att jag vill skjuta på beskedet även om jag egentligen inte medvetet tänkt så.
Hur går det för dig? Och när är din testdag?