• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-02-04 14:23:53 följande:
    Det kan säkert vara sammandragningar, men jag har inte haft så mycket sammandragningar i någon av mina graviditeter så tycker det är svårt att veta. Det händer ju verkligen en hel del i magen och det bubblar fram och tillbaka...

Om du får ont är det väl bäst att du pratar med din barnmorska! Jag ska träffa min nu snart igen, första gången sedan inskrivningsbesöket.
    Nä det är jätte svårt att veta vad som är vad och precis som du säger så händer det mycket i magen.

Jag får nog ta upp det med barnmorskan när jag har tid. Det händer inte ofta så det är nog ingen fara. Jag får inte heller jätte ont utan mer som att magen blåsar upp. Än så länge är jag inte orolig 😊
  • MammaIda00

Känner mig lite hav-nojjig. Är i v 16+1 och känner inga rörelser i magen, nästan alla symtom är borta förutom att jag har ont i mina bröst. Kan inte minnas att det var såhär i tidigare graviditeter. Känner inte heller några rörelser vilket är normalt egentligen. Men vill minnas att jag kände det vid den här tiden med grabbarna. Hur är det för er andra?

Hugo 12/2-2018 Adam 17/12-2020
  • Anonym (Joss)
    MammaIda00 skrev 2025-02-07 21:18:47 följande:

Känner mig lite hav-nojjig. Är i v 16+1 och känner inga rörelser i magen, nästan alla symtom är borta förutom att jag har ont i mina bröst. Kan inte minnas att det var såhär i tidigare graviditeter. Känner inte heller några rörelser vilket är normalt egentligen. Men vill minnas att jag kände det vid den här tiden med grabbarna. Hur är det för er andra?

Hoppar in i tråden här! Bf 11 juli, vi lyckades äntligen få ett syskon efter tredje och sista ivf försöket.
    Har känt mig väldigt ogravid sista veckorna, men idag v18+0 så kände jag fladder och såg en liten buff på magen. Så ge det lite tid det kommer snart <3

• Anonym (Nervös)

Hur går det för er alla? Här har vi gjort RUL nyligen, en rörlig liten är det där inne i alla fall som inte ville vara stilla och ställa upp på ultraljudet, fick avbryta och komma tillbaka efter en timme då det inte gick att göra hela undersökningen på en gång 😂 men allt såg bra ut i alla fall, vi har valt att inte ta reda på vem det är där inne, vill få ha det som en överraskning.
    Jag är i v 20 (19+4) idag och har börjat känna rörelser ibland sen ett par veckor tillbaka, så mysigt 🥰 är även sjukskriven pga sammandragningar, har mycket sammandragningar vid ansträngning och har ett fysiskt jobb, så får gå hemma och inte göra något alls för tillfället... 

• Juliii86
    Anonym (Nervös) skrev 2025-02-12 12:54:35 följande:

Hur går det för er alla? Här har vi gjort RUL nyligen, en rörlig liten är det där inne i alla fall som inte ville vara stilla och ställa upp på ultraljudet, fick avbryta och komma tillbaka efter en timme då det inte gick att göra hela undersökningen på en gång 😂 men allt såg bra ut i alla fall, vi har valt att inte ta reda på vem det är där inne, vill få ha det som en överraskning.
    Jag är i v 20 (19+4) idag och har börjat känna rörelser ibland sen ett par veckor tillbaka, så mysigt 🥰 är även sjukskriven pga sammandragningar, har mycket sammandragningar vid ansträngning och har ett fysiskt jobb, så får gå hemma och inte göra något alls för tillfället... 

Vad mysigt att ni fick se lille bebisen och skönt att höra att allt såg bra iut. Spännande med en överraskning. Vi har diskuterat här hemma hur vi ska göra och jag var lite mer åt att ha det som överraskning men min man tyckte att det kan vara bra veta så vi kan förbereda oss för vad det blir. Nu börjar jag känner mer att jag vill veta för jag har en känsla av att det är en liten flicka i magen men det återstår att se.

Oj vad tiden går fort att du redan är i vecka 20. Jag som har längtat så mycket att vara i vecka 20 så att man kan se lilla bebisen. Jag är i vecka 17 (16+6) och går in i en ny vecka imorgon, fredag. 

Okej, jag har också haft en del sammandragningar men jag försöker ta det lugnt och inte stressa upp mig för mycket. Har hittat ett sätt att sätta stopp på sammandragningar så nu känns det bättre. Jag är ändå heltidssjukskriven på grund av att jag mår psykisk dåligt och är hemma om dagarna. 

Igår kände jag bebisen i magen och det var en lite fot som svepte i magen och sedan sparkade till några gånger. Jag blev helt till mig och försökte känna efter foten och där var den. Då sprang fort till min man och sa känn här!! Min dotter ville också känna.
  • Juliii86
    Flyttar listan hit så att alla kan se den om man vill skriva upp sig Solig

BF Juli
     Gravid

1/7 Newstory
    7/7 Alexandra93
    14/7 - Kashmir89
    23/7 - mammaIda00
    24/7 - Juliii86
    27/7 - Tredje gången gillt
    28/7 - Angiesmamma
  • Juliii86

Hej alla!

Det har varit tyst här inne. Hur mår ni allihopa? Jag var på rul igår, fick gå ensam för att min man fick stanna hemma med våran dotter. Det blev kaos med dotter och det gick inte enligt plan. Vart så ledsen för jag har väntat på den dagen i flera veckor och så strular det till sig. Men ialla fall nu till den positiva.
    Vi väntar en liten son, vi är så lyckliga! Vi trodde vi väntade en dotter. En liten lille bror är så välkommenHjärta

• MammaIda00

Har rul på tisdag och är så förväntansfull! Vill inte ta reda på kön denna gång efter 2 pojkar men kommer nog inte kunna låta bli att fråga endå haha. 

• Anonym (Tredje gången gillt)

Mysigt med RUL för alla! Hur gick det igår, MammaIda00?

jag har rul imorgon, känner små sparkar i princip varje dag ☺️

ska bli spännande med rul och min man följer med. Vi har två döttrar så han håller tummarna för en pojk, jag vill helst ha en till tjej 😁

• MammaIda00
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-03-05 08:01:53 följande:

Mysigt med RUL för alla! Hur gick det igår, MammaIda00?

jag har rul imorgon, känner små sparkar i princip varje dag ☺️

ska bli spännande med rul och min man följer med. Vi har två döttrar så han håller tummarna för en pojk, jag vill helst ha en till tjej 😁

Det gick jättebra! Har moderkakan i framvägg vilket kan vara förklaringen till att jag inte känt så mycket rörelser än. Fick reda på att bebisen i magen är en pojke, glada storebröder hemma!

Svar på tråden Bf juli 2025