Anonym (Nervös) skrev 2025-02-12 12:54:35 följande:
Hur går det för er alla? Här har vi gjort RUL nyligen, en rörlig liten är det där inne i alla fall som inte ville vara stilla och ställa upp på ultraljudet, fick avbryta och komma tillbaka efter en timme då det inte gick att göra hela undersökningen på en gång 😂 men allt såg bra ut i alla fall, vi har valt att inte ta reda på vem det är där inne, vill få ha det som en överraskning.
Jag är i v 20 (19+4) idag och har börjat känna rörelser ibland sen ett par veckor tillbaka, så mysigt 🥰 är även sjukskriven pga sammandragningar, har mycket sammandragningar vid ansträngning och har ett fysiskt jobb, så får gå hemma och inte göra något alls för tillfället...
Vad mysigt att ni fick se lille bebisen och skönt att höra att allt såg bra iut. Spännande med en överraskning. Vi har diskuterat här hemma hur vi ska göra och jag var lite mer åt att ha det som överraskning men min man tyckte att det kan vara bra veta så vi kan förbereda oss för vad det blir. Nu börjar jag känner mer att jag vill veta för jag har en känsla av att det är en liten flicka i magen men det återstår att se.
Oj vad tiden går fort att du redan är i vecka 20. Jag som har längtat så mycket att vara i vecka 20 så att man kan se lilla bebisen. Jag är i vecka 17 (16+6) och går in i en ny vecka imorgon, fredag.
Okej, jag har också haft en del sammandragningar men jag försöker ta det lugnt och inte stressa upp mig för mycket. Har hittat ett sätt att sätta stopp på sammandragningar så nu känns det bättre. Jag är ändå heltidssjukskriven på grund av att jag mår psykisk dåligt och är hemma om dagarna.
Igår kände jag bebisen i magen och det var en lite fot som svepte i magen och sedan sparkade till några gånger. Jag blev helt till mig och försökte känna efter foten och där var den. Då sprang fort till min man och sa känn här!! Min dotter ville också känna.