Anonym (Saltakatten) skrev 2025-02-11 15:52:08 följande:
Tack hörni för all omtanke, det värmer en trasig själ 💕
Usch vilken berg- och dalbana och än är den inte över. Moderkaksprovet visar tecken på mosaicism, som är extremt ovanligt. Dom är med andra ord inte 100 % säkra på om bebis har kromosomavvikelsen eller om det bara är moderkakan som har det? Så för att vara helt säkra ska vi nu vänta en vecka på att få göra fostervattenprov, först efter det vet vi om bebisen också har avvikelsen eller inte.
Så den psykiska terrorn fortsätter. Jag är bara så förbluffad över hur osannolikt allt detta är. Detta är så ovanligt. Läkaren själv och hennes kollegor från andra sjukhus var förbryllade. Jag är tacksam iaf att man vill utreda allt vad man kan så att det inte finns några tveksamheter, att vi inte behöver känna att vi är osäkra för och gör fel. Är fortfarande inställd och jobbar mentalt för att förbereda mig på ett avbrytande. Vill inte hoppas för mkt, men klart vi håller tummarna att vi tillhör den extremt lilla skaran som klarar oss.
Håll tummarna för oss 🙏🏻💕
Men å vilken berg-och dalbana! Håller alla tummar för er!
Imorgon ska jag göra KUB. Har inte funderat så mycket på NIPT, men efter din historia kommer vi nog välja att gå vidare med det oavsett vad KUB visar. Man vill ju inte vara en nojig person men det är ju nästintill omöjligt att inte vara det under en graviditet