• Anonym (anonymoususer)

Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?

Hej!

Har en fråga som jag är nyfiken på hur ni tänker kring.
    Vi har 2 små pojkar, en med autism.
    Pojken med autism behöver konstant övervakning kan jag tillägga.

Vi skall ha barnpassning av svärmor hemma hos oss och fick reda på att hon skall ta med sig hennes kille hon nyligen träffat. ( Detta är samtal mellan min fru och svärmor )

Vi har aldrig träffat denna man.

Jag försökte förklara för min fru att innan någon kan komma hem till oss och ansvara för våra barn, så bör vi ha träffat de innan. Även om min svärmor kommer vara primär ansvarig så händer det att hon behöver gå iväg med en av våra pojkar för att lugna ner han ( autism ) vilket innebär att den andra kommer vara ensam med denna mannen.

Min svärmor har t.o.m träffat en man för längesen som har gett min fru trauma under uppväxten så om det är någon som borde vara försiktig så bör det vara min fru ( tycker jag iallafall ).

Nu blev det så att han fick inte komma då jag inte accepterade detta, för enligt mig så bör jag åtminstone ha träffat han innan jag kan lämna mina barn i samma rum som han utan att vi föräldrar är där.

Hur hade ni tänkt kring detta ?

• Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?
  • Anonym (d)
    Xenia skrev 2025-03-25 17:17:21 följande:
    Förhoppningsvis är inte TS svärmor lika lättkränkt.

Du tycker alltså att din nya pojkvän är viktigare än att hjälpa ditt barn och träffa ditt barnbarn. Och du kan inte tänka dig att gå någonstans utan din nya pojkvän.

Jag skulle säga att nyförälskade inte har särskilt bra omdöme öht.
    Lättkränkt?

Nya pojkvän?

Min son och hans fru litat på mig och mitt omdöme. 

Tack för kaffet Kaffe
  • Tecum
    Anonym (Ann) skrev 2025-03-25 17:29:44 följande:
    Håller med, detta är ju exakt samma sak som det TS skriver om. Svärmors nya fling ska sova ensam med barnen.
    Exakt samma sak? Inget stämmer, pojkvännen ska inte sova ensam med barnen då farmor är med. Dessutom är han inte okänd för farmor, hon känner honom. Pedofiler har ofta funnits i barnens närhet länge. en morbror, morfar, kusin eller styvfar, de agerar inte förrän de vunnit både barnets och omgivningens förtroende. Så TS kan i princip aldrig lämna barnen utan uppsikt om hen är så försiktig...
  • Anonym (Ann)
    Tecum skrev 2025-03-25 20:41:45 följande:
    Exakt samma sak? Inget stämmer, pojkvännen ska inte sova ensam med barnen då farmor är med. Dessutom är han inte okänd för farmor, hon känner honom. Pedofiler har ofta funnits i barnens närhet länge. en morbror, morfar, kusin eller styvfar, de agerar inte förrän de vunnit både barnets och omgivningens förtroende. Så TS kan i princip aldrig lämna barnen utan uppsikt om hen är så försiktig...
    Ironi. 
  • Tecum
    Anonym (Ann) skrev 2025-03-25 20:42:53 följande:
    Ironi. 
    Skönt att se att du är en sansad person.
  • Anonym (anonymoususer)
    Tecum skrev 2025-03-25 20:41:45 följande:

Klart jag kan lämna barnen vilket vi gjort en hel del tidigare, men varför skall jag göra det med en person jag ALDRIG träffat ?
    Och nej, pedofiler agerar absolut inte endast/oftast efter att ha vunnit barns förtroende och tror du det så förväntar jag mig att du lämnar dina barn till främmande människor med fullt förtroende, bra jobbat! 

Inte som att det finns några många pedofiler i Sverige eller hur ? :)

• Tecum
    Anonym (anonymoususer) skrev 2025-03-25 20:54:35 följande:

Klart jag kan lämna barnen vilket vi gjort en hel del tidigare, men varför skall jag göra det med en person jag ALDRIG träffat ?
    Och nej, pedofiler agerar absolut inte endast/oftast efter att ha vunnit barns förtroende och tror du det så förväntar jag mig att du lämnar dina barn till främmande människor med fullt förtroende, bra jobbat! 

Du behöver inte lämna barnen med en person du inte träffat, ingen tvingar dig. Nu är visserligen din svärmor med så han är inte ensam med dem, men du anser tydligen att svärmor saknar omdöme och det är en sak mellan er.

Det finns en del pedofiler, helt klart, jag har ingen procentsats och vissa agerar aldrig på sin läggning. Däremot är det välkänt att majoriteten av de som gör det antingen finn si barnets närhet sedan länge, eller arbetar med barn i någon form. i de grupperna ska du leta i första hand.
  • Anonym (anonymoususer)
    Tecum skrev 2025-03-25 21:01:45 följande:
    Du behöver inte lämna barnen med en person du inte träffat, ingen tvingar dig. Nu är visserligen din svärmor med så han är inte ensam med dem, men du anser tydligen att svärmor saknar omdöme och det är en sak mellan er.

Det finns en del pedofiler, helt klart, jag har ingen procentsats och vissa agerar aldrig på sin läggning. Däremot är det välkänt att majoriteten av de som gör det antingen finn si barnets närhet sedan länge, eller arbetar med barn i någon form. i de grupperna ska du leta i första hand.

Absolut, men varför ta risken när jag kan lära känna mannen först och bygga min egna uppfattning ? Är väl inte så himla farligt att begära det tycker jag. Detta är våra barn och en av våra uppgifter som föräldrar är att försvara de mot de saker som de själva inte kan försvara sig mot.

Och nej, han är inte ensam med barnen men om svärmor behöver gå iväg för att lugna ner ett av mina barn så är det andra barnet ensam med denna person.
    I vanliga fall sitter det andra barnet och underhåller sig själv en liten stund men i detta fallet kommer andra barnet inte vara själv uppenbarligen.

Inte vet jag om denna mannen är kvar i hennes liv om 1-3 månader heller.

• Anonym (Ann)
    Anonym (anonymoususer) skrev 2025-03-25 20:54:35 följande:

Varför skulle han vara ensam med något av dina barn? Svärmor är ju där. Tror du alla okända män är pedofiler? Om du träffar honom och gillar honom, är du då säker på att han inte är en pedofil?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (anonymoususer) skrev 2025-03-25 21:11:30 följande:

Absolut, men varför ta risken när jag kan lära känna mannen först och bygga min egna uppfattning ? Är väl inte så himla farligt att begära det tycker jag. Detta är våra barn och en av våra uppgifter som föräldrar är att försvara de mot de saker som de själva inte kan försvara sig mot.

Och nej, han är inte ensam med barnen men om svärmor behöver gå iväg för att lugna ner ett av mina barn så är det andra barnet ensam med denna person.
    I vanliga fall sitter det andra barnet och underhåller sig själv en liten stund men i detta fallet kommer andra barnet inte vara själv uppenbarligen.

Inte vet jag om denna mannen är kvar i hennes liv om 1-3 månader heller.

Så du tror du kan se på någon om de är en pedofil? 
  • Anonym (d)

Det jag mest hoppas nu är att svärmor också hänger här på forumet, så att hon får se hur ts beter sig.

Aldrig att jag vaktat ts ungar om jag fått se detta skrivet om mig och min partner.

Det är väl bara att stanna hemma om inte barnvakten duger!

• Anonym (Oj)
    Anonym (d) skrev 2025-03-24 18:51:21 följande:
    Du behöver inte hålla med oss. Men det är vi som är din potentiella barnvakt. Glad

Vadå "nya fling", varför så nedlåtande?

Vet du vad, bara tanken på en svärdotter som uttrycker sig som du gör mig mäkta glad för den svärdotter jag har.

Vänder på vad? Att barnvakta vuxna människor? Haha, ja inga problem. Du får gärna "barnvakta" båda mina vuxna söner om du vill. Inte för att det behövs, och inte ottroligt att min äldsta son är äldre än du. Men vakta på du.

Nu är det så att svärmot bör prioritera som hon själv önskar, hon är inte din betjänt.
    Passar det inte att hennes partner följer med så får du ställa in.

Skäms du inte över hur du beter dig mot din mans mor???
    "Svärdotter?" "Din mans mor?"

Ja, de mor- och farföräldrar som hårdnackat och konsekvent väljer senaste nya dejten framför sina barnbarns säkerhet har redan där visat sviktande omdöme och omvårdnadsförmåga och gör nog bäst i att stanna hemma. Ingen större förlust för föräldrarna. TS har dock redan sagt att hans frus mamma valde att komma ensam. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (d) skrev 2025-03-26 05:30:47 följande:

Det jag mest hoppas nu är att svärmor också hänger här på forumet, så att hon får se hur ts beter sig.

Aldrig att jag vaktat ts ungar om jag fått se detta skrivet om mig och min partner.

Det är väl bara att stanna hemma om inte barnvakten duger!

Barnvakten duger, bara inte hennes senaste dejt som inte ens träffat barnen än. Inte helt ovanligt att föräldrar tar sina barns trygghet på allvar. Man ska inte vara tacksam som förälder för att man blir erbjuden barnvaktstjänster där barnets trygghet inte betyder något; man får lösa barnvakteriet på annat sätt - barnets andra mor- och farföräldrar är förhoppningsvis mindre fientligt inställda till sina barn och barnbarn, eller så får man anställa en pålitlig barnvakt; om inget av detta är möjligt så får ena eller båda föräldrarna stanna hemma.

Vi håller alltså med varandra om att det är bäst att du stannar hemma.
  • Anonym (Pappan)

Det normala är att man gör som nannies gör. Dvs man får träffa personen och även barnen får träffa personen om det verkar som en bra person.

Sen får man vänja barnen vid personen. 

Man ska inte bara lämna barnen med en person som de inte är bekväma med.

Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?